  • 1. Data: 2011-12-26 13:30:54
    Temat: Projekt do krytyki
    Od: "Tomek-N" <n...@i...pl>

    Witam,

    czy w wolnej chwili możecie ocenić wedle doświadczenia i wiedzy ten oto
    projekt:
    http://www.z500.pl/projekt/z75,Prosty-w-budowie-dom-
    z-dwuspadowym-dachem-takze-na-mniejsza-dzialke.html#
    project-comments. W
    założeniach wąska działka, mało kasy;-), rodzina 2+1. Wiem, że domu w
    przyszłości nie powiększę, ale ten wydaje się być wielkościowo ok, na
    kolejne dzieści lat. Potrzebuję jedną ścianę bez okien (ewentualnie jak się
    ma prawo budowlane i odległości od granicy w związku z małym okienkiem w
    kibelku?;-) Wydaje mi się, że będzie relatywnie tani w budowaniu (brak
    udziwnień) i ogrzaniu, łatwy do sprzątania;-) Jeżeli ten projekt przetrwa
    pierwsze zauroczenie, to na pewno nie będzie tej krzywej ściany na dole,
    dach przy wejściu taki jak na taras (bez tego brzydkiego daszku) i pewnie
    ciut podwyższona ścianka kolankowa (wtedy może te skosy nie będą takie
    straszne).

    Pozdrawiam
    Tomek-N

  • 2. Data: 2011-12-26 13:54:39
    Temat: Re: Projekt do krytyki
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 14:30:54 +0100, Tomek-N napisał(a):

> [...]
    > projekt:
    > http://www.z500.pl/projekt/z75,Prosty-w-budowie-dom-
    z-dwuspadowym-dachem-takze-na-mniejsza-dzialke.html#

    Wiele nie powiem, ale łazienka na poddaszu z wanną pod skosem to porażka.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2011-12-26 14:02:50
    Od: "Tomek-N" <n...@i...pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:c1.01.3TBhdr$0...@m...oldfield.org.pl..
    .

    z-dwuspadowym-dachem-takze-na-mniejsza-dzialke.html#
    project-comments. W

    > Wiele nie powiem, ale łazienka na poddaszu z wanną pod skosem to porażka.

    Wannę można postawić pod ścianę od garderoby, a ewentualnie kibelek pod
    skos. A pewnie i dla tego na tym projekcie jest tak daleko od ściany
    odsunięta. Z drugiej strony od stania jest prysznic na dole, w wannie się
    leży;-)

  • 4. Data: 2011-12-26 14:17:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 15:02:50 +0100, Tomek-N napisał(a):

> [...]
    > skos. A pewnie i dla tego na tym projekcie jest tak daleko od ściany
    > odsunięta. Z drugiej strony od stania jest prysznic na dole, w wannie się

    Ja bym chyba przeniósł wannę na dół, a na górze dał przysznic :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2011-12-26 14:47:23
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
    > Wiele nie powiem, ale łazienka na poddaszu z wanną pod skosem to porażka.

    Nie przesadzaj... :-). Ja mam wannę pod skosem i jest ok, tylko... u
    mnie ścianka kolankowa ma 120 cm.

    Co do projektu...
    Wygląd i układ byłby ok - malutki domek po prostu. Jednak...
    Niziutka ścianka kolankowa to skaranie, a podnoszenie jej może sprawić,
    że wyjdzie pokraka. Nie ryzykowałbym.
    Ogólnie układ ok, tylko jest to dom na działkę z wjazdem od wschodu i
    taras wypada na zachód - odradzam. Latem będzie patelnia nie do
    wytrzymania. Nie wiadomo jak wątkotwórca ma usytuowaną działkę, ale
    gdyby miał wjazd od zachodu, to można wziąć lustrzane odbicie i będzie ok.
    Parter...
    Pomieszczenie obok wiatrołapu o pow 3,8 m2... Jeżeli to ma być spiżarka,
    to w żadnym razie nie 'przechodnia'... Lepiej nie robić wejścia z kuchni
    i wiatrołapu, tylko jedno od strony salonu - komunikacja zabiera
    koszmarnie dużo miejsca, a zrobienie w tym pomieszczeniu jednych tylko
    drzwi pozwoliłoby wykorzystać lepiej przestrzeń. Jak to ma być
    kotłownia, to tylko gazowa, bo na paliwa stałe się nie nadaje skoro nie
    ma bezpośredniego wejścia z zewnątrz, a i tak wejście z dwóch stron do
    tak małego pomieszczenia jest nieporozumieniem moim zdaniem.
    Hol...
    To coś 'półokrągłego na środku, to raczej porażka i wolałbym przedłużyć
    ścianę oddzielającą salon od klatki schodowej i zrobić proste schody ze
    spocznikiem, a to 'coś usunąć.
    Poddasze...
    Ścianka kolankowa niska i dużo przestrzeni gubi się przez niskie skosy..
    Oceniłbym projekt na 3 + wg dawnej skali ocen... :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 6. Data: 2011-12-26 15:10:42
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 14:30:54 +0100, Tomek-N napisał(a):

    Witam,

    > czy w wolnej chwili możecie ocenić wedle doświadczenia i wiedzy ten oto
    > projekt:

    Z wad:
    - brak kuchni, to co jest to można jedynie aneksem nazwać,
    - w salonie może być mało światła z uwagi na okno od południa w sieni,
    - brak okien od zachodu sprawi, że wieczorem będzie ciemno. Ten domek
    należałoby postawić ślepą ścianą na północ, aby maksymalnie wykorzystać
    słońce.

    Jeśli już się zdecydujesz na ten projekt, to zmień dół, wywal ten pokoik,
    daj lekkie schody, aby powiększyć optycznie salon i wywal ścianki dookoła
    nich (pewnie będziesz musiał zostawić jakieś filary do podtrzymania
    konstrukcji).
    Ja bym przesunął jeszcze komin bardziej na środek, aby powiększyć kuchnię i
    wtedy całkiem przeprojektował górę:) A najlepiej byłoby zamienić
    lokalizację schodów ze spiżarnią dzięki czemu salon byłby bardziej ustawny.

    scruffty

  • 7. Data: 2011-12-26 15:24:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 15:47:23 +0100, Robert G napisał(a):

    > Nie przesadzaj... :-). Ja mam wannę pod skosem i jest ok, tylko... u
    > mnie ścianka kolankowa ma 120 cm.

    No tam niby 190cm, czyli stanąć w wannie się już nie da.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2011-12-26 17:47:27
    Od: "Tomek-N" <n...@i...pl>

    Wjazd od pólnocnego-zachodu. Ściana bez okien musi być po tej stronie co w
    projekcie. Odnośnie pomieszczenia gospodarczego, to myślę, ze jestem w
    stanie przeboleć stratę i tak niewielkiej ściany kosztem wejścia z dwóch
    stron. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie będzie bardzo wygodne. Zakupy z
    auta, przez "sień" do spiżarki i potem bez obchodów wykorzystywane w
    kuchni;-) Szczególnie, że ogrzewanie gazowe + kominek ale bardziej jako
    gadżet (ewentualnie z rozprowadzeniem ciepłego powietrza)

    Tomek

  • 9. Data: 2011-12-27 07:33:44
    Od: "widow" <w...@g...pl>

    Projekt całkiem przyzwoity do drobnych korekt (tak jak inni wymienili).
    Pamiętaj, że w przypadku chęci doświetlenia pomieszczenia tam gdzie nie można
    zastosować okien można wstawić luksfery. Mają swoje zalety i wady, ale na ich
    plus można zaliczyć to, że traktuje się je jak ścianę:)
    Wspomniałeś o wąskiej działce, może zobacz ten projekt:
    http://www.domoprojekt.pl/6858-domo-02.html
    autorem jest pracownia z Warszawy, można znaleźć bezpośredni kontakt do nich.
    Dom cechuje się zwartą bryłą, funkcjonalnym wnętrzem i odpadają Tobie skosy na
    górze. Pozostaje kwestia MPZP dla Twojej działki, czy takiej wysokości i o
    takich skosach projekt się przyjmie. Osobiście robiłem przymiarkę do tego
    projektu (wąska działka) z uwzględnieniem jednej ślepej ściany i zmiany
    lokalizacji wejścia (krótsza ściana).
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-12-27 10:59:19
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 12/26/11 15:47, Robert G wrote:
> [...]
    > koszmarnie dużo miejsca, a zrobienie w tym pomieszczeniu jednych tylko
    > drzwi pozwoliłoby wykorzystać lepiej przestrzeń.

    Ja u siebie spiżarkę z jednowejściowej (od kuchni) przerobiłem na
    przechodnią (taką właśnie jak tu), wstawiłem drzwi przesuwne i ze
    wszystkich zmian w całym domu z tej jestem najbardziej zadowolony.
    Jednakże u mnie spiżarka ma inny kształt (w rzucie z góry - prostokąt
    mocno wydłużony w pionie z drzwiami pośrodku dłuższych boków, więc i
    drzwi jest gdzie wsunąć i utrata przestrzeni magazynowej z racji
    dodatkowych drzwi niewielka) i tutaj może się to nie sprawdzić.

    --
    Jacek Midura