  • 1. Data: 2011-12-25 00:56:45
    Temat: filtr do wody z wylewką - mętna woda po filtrowaniu
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    Witam.
    Kupiłem rodzicom taki filtr :
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1984782249
    Są tam 3 wkłady w szeregu :
    - FCPS5 polipropylenowy 5 mikronów
    (wkłady zatrzymują wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia mechaniczne: piasek,
    rdzę, muł, o grubości ziaren do 5 mikronów)
    - FCCBKDF wkład węglowy ze złożem KDF - usuwa metale ciężkie, żelazo,
    siarkowodór, chlor i substancje organiczne, fenol, benzen, pestycydy,
    poprawia smak, zapach wody
    - FCCST2 : Wkład zmiękczająco-odżelaziający

    Mikołaj dziś przyniósł więc odrazu zainstalowałem.
    Niestety mam pewne obawy co do "skuteczności" :
    Woda z wylewki leci bardzo mętna - prawie biała. Po nalaniu szklanki wody po
    dluzszej chwili woda staje sie przezroczysta.
    Przed filtrem wyglada wmiare ok.
    Woda z wodociągu pod W-wą. Magdalenka dokładnie.
    Rozumeim ze powinienem znac dokladne badania wody i wtedy ew jakis filtr
    dobrac ale czy ktos madry cos doradzi - 1. czy tak ma byc. 2. Jesli nie to
    jakie inne wklady zastosowac ?
    Pozdrawiam
    PanAdol

  • 2. Data: 2011-12-25 20:23:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 25 Dec 2011 01:56:45 +0100, PanAdol napisał(a):

    > Woda z wylewki leci bardzo mętna - prawie biała. Po nalaniu szklanki wody po
    > dluzszej chwili woda staje sie przezroczysta.
    > Przed filtrem wyglada wmiare ok.

    Bo się powietrze po zmianie ciśnienia z niej wydobywa.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2011-12-25 20:36:49
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "PanAdol" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Woda z wylewki leci bardzo mętna - prawie biała. Po nalaniu szklanki
    > wody po dluzszej chwili woda staje sie przezroczysta.

    Ja tam założyłem tylko jeden wkład, za to podwójny FCCA-STO. Żadnej
    dodatkowej wylewki tylko pod zimną wodę w kuchni, bo ciepłą się myje, a
    zimna do spożywania.
    Nie chciałem u siebie robić w kuchni zakładu uzdatniania dla miasta, ten
    jeden doskonale daje rady i z pomarańczowej brei po awarii sieci mam czystą
    wodę.

    Przechodząc do sedna tematu - mam tak zawsze po wymianie wkładu na nowy.
    Spokojnie więc, przejdzie za.. kilka dni? zależy jak często będziesz lał.

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2011-12-25 20:41:11
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    > Bo się powietrze po zmianie ciśnienia z niej wydobywa.

    Dziekuje. faktycznie juz do tego doszedlem ze to musi byc powietrze. dla
    eksperymentu wyjmowalem po kolei wszystkie wklady az wkoncu na koncu wyjalem
    wszystkie 3 i jest tak samo. Mialem pod reka aparat :
    http://www.youtube.com/watch?v=FDMS9R-4F4U&feature=m
    fu_in_order&list=UL
    (sorry za komenrtarz troche nie po polskiemu ;) )
    Tak wiec sie juz nie przejmuje
    Pzdr

  • 5. Data: 2011-12-29 01:42:19
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2011-12-25 01:56, PanAdol pisze:

> [...]

    > Woda z wylewki leci bardzo mętna - prawie biała. Po nalaniu szklanki wody po
    > dluzszej chwili woda staje sie przezroczysta.

    Ja mam filtr osmotyczny pod zlewem firmy Zepter, zestaw ten kosztował
    nieporównywalnie więcej od teraźniejszych filtrów. Oprócz wkładów
    służących do oczyszczania wody, jest też wkład mineralizujący wodę. Jest
    idealna do spożycia z dość dużą zawartością minerałów. Dwa razy do roku
    Zepter przyjeżdża na wymianę filtrów i jest wszystko ok. Elektroliza
    wody wykazuje, że jest idealnie czysta i klarowna. Czego nie da się
    powiedzieć o wodzie z kranu i wszelkie ich odpowiedniki wody stołowej
    (żywiec, nata, kropla beskidu, itd.) - takiej wody bym nie tknął,
    choćbym umierał z pragnienia.
    Do sedna, woda z filtra wylatuje idealnie czysta i klarowna, ale
    wylatuje ze zbiornika, w którym pod ciśnieniem się zbiera gdy tylko
    ubędzie. "Przepływowo" filtry by nie dały rady filtrować, ten proces
    trwa kilka dobrych minut (napełnienie niewielkiej butli). U Ciebie butli
    żadnej nie widzę.. Pytanie jak te Twoje filtry faktycznie filtrują?
    Gdzieś tam kiedyś miałem broszurę, do jakich wartości filtrują filtry
    ale nie znajdę tego... Sprawdź do ilu mikronów u Ciebie filtruje i
    przeprowadź najlepiej elektrolizę tej wody, zobaczysz efekty filtracji.

  • 6. Data: 2011-12-29 18:21:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 02:42:19 +0100, Filip napisał(a):

    > Ja mam filtr osmotyczny pod zlewem firmy Zepter, zestaw ten kosztował
    > nieporównywalnie więcej od teraźniejszych filtrów. Oprócz wkładów
    > służących do oczyszczania wody, jest też wkład mineralizujący wodę.

    Z ciekawości - ile przepłaciłeś za nalepkę Zepter?
    Bo taki zestaw to jakieś 400zł kosztuje, a wymiana filtrów to 80zł + 20
    minut.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2011-12-29 23:26:15
    Od: Filip <q...@q...pl>

    > Z ciekawości - ile przepłaciłeś za nalepkę Zepter?
    > Bo taki zestaw to jakieś 400zł kosztuje, a wymiana filtrów to 80zł + 20
    > minut.

    Z tego co pamiętam ten zestaw filtrów kosztował z kilka tysiecy złotych.
    I był kupowany przez moich rodziców trochę lat temu. :) Gwarancja
    dożywotnia + wymiany filtrów też dożywotnio gratis. Ale takiego zestawu
    z tyloma filtrami nie kupisz w castoramie, to co masz do 500 zł to
    zwykła chińszczyzna...

  • 8. Data: 2011-12-29 23:29:45
    Od: Filip <q...@q...pl>

    Znalazłem.. Mam mniej więcej coś takiego:
    http://www.sklep-ustm.pl/sklep/index.php?p1,ro6-odwr
    ocona-osmoza-filtr-z-mineralizatorem-wody

  • 9. Data: 2011-12-30 00:15:58
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 02:42:19 +0100, Filip napisał(a):

    Witam,

    > Oprócz wkładów
    > służących do oczyszczania wody, jest też wkład mineralizujący wodę. Jest
    > idealna do spożycia z dość dużą zawartością minerałów.

    Dobrze, że jest wkład mineralizujący ponieważ picie destylatu (z osmozy mam
    na myśli oczywiście) jest na dłuższą metę niezdrowe dla organizmu.

    > (żywiec, nata, kropla beskidu, itd.) - takiej wody bym nie tknął,
    > choćbym umierał z pragnienia.

    och:)

    > Gdzieś tam kiedyś miałem broszurę, do jakich wartości filtrują filtry
    > ale nie znajdę tego... Sprawdź do ilu mikronów u Ciebie filtruje i
    > przeprowadź najlepiej elektrolizę tej wody, zobaczysz efekty filtracji.

    I po co ta elektroliza? Myślisz, że picie destylatu jest zdrowe? to co jest
    w wodzie (no poza typowymi zanieczyszczeniami cywilizacyjnymi) wcale takie
    złe dla organizmu nie jest. Jakoś ta planeta się kręci już dobre kilka mld
    lat a życie wylazło z wody właśnie.

    A wracając do tematu, do usunięcia typowych zanieczyszczeń wystarczy filtr
    sznurkowy, zmiękczenie (żywice), bo woda zwykle jest za twarda,
    a dalej to już tylko marketing. Taki zestaw za 80 zł spokojnie da radę.

    Temat jest o filtrach, więc o stacjach uzdatniania nie ma co pisać, bo to
    zgoła szersze zastosowanie. Jak dałeś kilka tys za zestaw jak z linka z
    innego postu to zapłaciłeś te kilka tys. tylko za markę i nic więcej. Kilka
    tys można ew. dać ale za stację uzdatniania do podłączenia do instalacji w
    domu, a nie za filtr do kuchni pod zlew.

    scruffty

  • 10. Data: 2011-12-30 21:47:36
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2011-12-30 01:15, scruffty pisze:

    > Dobrze, że jest wkład mineralizujący ponieważ picie destylatu (z osmozy mam
    > na myśli oczywiście) jest na dłuższą metę niezdrowe dla organizmu.

    Ale jak się kupuje filtr, to z myślą aby pić tę wodę.

    > I po co ta elektroliza? Myślisz, że picie destylatu jest zdrowe?

    To jest po to, żeby mieć zdrową wodę, a nie gówno z oczyszczalni.

    > to co jest
    > w wodzie (no poza typowymi zanieczyszczeniami cywilizacyjnymi) wcale takie
    > złe dla organizmu nie jest.

    Bzdura, nie masz pojęcia chyba o czym piszesz.

    > Jakoś ta planeta się kręci już dobre kilka mld
    > lat a życie wylazło z wody właśnie.

    Ciekawa teoria.

    > A wracając do tematu, do usunięcia typowych zanieczyszczeń wystarczy filtr
    > sznurkowy, zmiękczenie (żywice), bo woda zwykle jest za twarda,
    > a dalej to już tylko marketing. Taki zestaw za 80 zł spokojnie da radę.

    Bzdura.

> [...]
    > tys można ew. dać ale za stację uzdatniania do podłączenia do instalacji w
    > domu, a nie za filtr do kuchni pod zlew.

    Stacja uzdatniania to nie zestaw filtrów od 400 zł do nawet 8 tys zł,
    nie myl tych pojęć.

    Kilka tysięcy to to kosztowało z 15 lat temu, jak Ty jeszcze nie
    wiedziałeś że coś takiego istnieje (bez urazy). Zepter był chyba jedyną
    wówczas firmą oferującą takie zestawy.