  • 1. Data: 2011-12-26 21:33:34
    Temat: Okna trzyszybowe
    Od: forum <f...@g...pl>

    Okna trzyszybowe, dwukomorowe.
    Jak ktoś ma: jak ocenia inwestycje i użytkowanie (jak dawno założone?)
    ~32m2 i wychodzi mi w wycenie ~4,5-5,5tys więcej za wersję trzyszybową

    jak się takie okna sprawują w praktyce, profile dają radę?
    jakiś dyskomfort trzeciej szyby? nie wiem: nieco ciemniej, jakieś
    załamania światła, itp?

    PS
    A ostatnia (przedświąteczna) wycena:
    Platinium Evolution (Oknoplast) tylko... +2tys zł
    Te "PlatEvo" to jakiś niewypał, że tak tanio??

  • 2. Data: 2011-12-26 22:50:48
    Temat: Re: Okna trzyszybowe
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Gru, 22:33, forum <f...@g...pl> wrote:
> [...]
    > A ostatnia (przedświąteczna) wycena:
    > Platinium Evolution (Oknoplast) tylko... +2tys zł
    > Te "PlatEvo" to jakiś niewypał, że tak tanio??

    Jak masz wspolczynniki przewodnosci cieplnej tych 3 szybowych i tych 2
    szybowych to sobi policz ile lat zejdzie zanim ci sie w oszczednosci
    energii zwroci koszt okien.

    Zaloz sobie ze w roku masz 4 miesiace z srednia temperatura -5. Czyli
    roznica w temperaturach to jakies 25-30 stopni. A koszt kWh ustaw
    sobie na poziomie 10gr. Szacuje z glowy wiec jakby sie komus chcialo
    to moze mnie poprawic.

    IMHO. Jak kupisz trzyszybowe to nie stracisz na tym ale tez jakiegos
    strasznego pozytku nie bedzie...

  • 3. Data: 2011-12-27 08:11:00
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    >roznica w temperaturach to jakies 25-30 stopni. A koszt kWh ustaw
    >sobie na poziomie 10gr. Szacuje z glowy wiec jakby sie komus chcialo

    srednia temperatura sezonu grzewczego do jakiesj 5stopni, tylko w górach
    bedzie mniej. A jak ktos w takie okna celuje to pewnie nie bedzie mial węgla
    tylko cos droższego czyli cena energii rzedu 0,2-0,3zł/kwh

    z tego co zauważyłem - cieżkie sa jak cholera. Dwuszybowe wnosiłem z trudem
    sam , i montowałem sam -z 3-szybowymi ten numer nie przeszedł. Ale czy to ma
    jakis znaczenie to nie wiem.

    Jesli dom nie jest celowany w energooszczedny to pewnie dałbym sobie spokój
    z 3-szybowymi. Lepiej tą kase wydac na pozostałe ocieplenia.

    b.

  • 4. Data: 2011-12-27 08:40:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Jesli dom nie jest celowany w energooszczedny to pewnie dałbym sobie
    > spokój z 3-szybowymi. Lepiej tą kase wydac na pozostałe ocieplenia.

    Rolety najtańsze, albo okiennice. Dają także zawsze to jakieś dodatkowe
    zabezpieczenie na wypadek wichury gdyby coś miało walnąć w okno. Mój znajomy
    ma okiennice i w tamtym roku jego żona przed świętami w mróźny dzień
    normalnie myła okna, tyle że przy zamkniętych okiennicach. W moim projekcie
    są okiennice i dom ładnie w projekcji wygląda. Kiedyś je dorobię napewno.

    Marek

  • 5. Data: 2011-12-27 09:08:46
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    >

    > Jesli dom nie jest celowany w energooszczedny to pewnie dałbym sobie
    > spokój z 3-szybowymi. Lepiej tą kase wydac na pozostałe ocieplenia.

    A ja wziąłem właśnie 3 szybowe.
    Żona pracuje w Oknach, co prawda inna firma, ale czerpaliśmy z jej wiedzy i
    doświadczenia.
    Różnica w cenie była nieduża, a korzyści większe.
    Minus potwierdzam - waga.
    Tzn. przy normalnowymiarowych oknach dzielonych na 2 skrzydła - spoko, ale
    jak duże przeszklenia to już czuć masę.
    Zresztą wtych pakietach mają inne granice technologiczne na np. okucia, przy
    pewnych wymiarach skrzydła już nie mogą się
    otwierać bo nie wytrzymają zawieszenia.
    Ja dostałem ofertę z niewiele wyższą ceną za 3szyb więc wziąłem.
    A na marginesie właśnie Platinum evo, dobry profil, firma jedna z
    najlepszych, a i wygląd ma super.

    Rafał

  • 6. Data: 2011-12-27 09:13:42
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Różnica w cenie była nieduża, a korzyści większe.

    i to jest własnie najważniejsze :-)

    b.

  • 7. Data: 2011-12-27 13:46:37
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Ja bym jednak poszedł w czteroszybowe...albo pięcio.

  • 8. Data: 2011-12-27 13:56:32
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > Ja bym jednak poszedł w czteroszybowe...albo pięcio.

    zieeeew, musisz sie bardziej postarac........

    b.

  • 9. Data: 2011-12-27 14:20:56
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Sześcioszybowe ...?
    A do tego koniecznie kocioł podwójnie kondensacyjny o sprawności 140%, który
    w przyszłości zostanie zastąpiony przez pompę ciepła vel ciepłą pompę.

  • 10. Data: 2011-12-27 21:38:35
    Od: mucher <m...@g...com>

> [...]
    >
    > jak się takie okna sprawują w praktyce, profile dają radę?
    > jakiś dyskomfort trzeciej szyby? nie wiem: nieco ciemniej, jakieś

    Od wewnątrz nie, od zewnątrz trochę tak (taki pakiet jest bardziej
    'lustrzany' i odbija). Z tego co kojarzę pakiety 0.5 (kryptonowe) już
    znacznie jednak ograniczają ilość wpadającego światła

    U mnie różnica w cenie na ~35 m2 okien to jakieś 1500 zł było
    (Oknoplus); trochę więcej niż 10% ceny. Oknoplus ma jeszcze profile
    wypełniane pianką poliuretanową, obliczeniowo moje okna wychodziły
    wtedy coś ok. 0.8-0.9 (porównując do 1.4-1.5 przy podwójnej szybie 1.0
    i zwykłym profilu). Swoją drogą - sprawdź Oknoplusa, bo na przykład
    sporo opcji (np. ukryte zawiasy czy kontaktrony) ma znacznie tańszych,
    niż Oknoplast.

    BTW, u mnie najcięższe przeszklenie waży ~150 kg (ale to fix akurat).

    mucher