  • 21. Data: 2011-12-27 17:45:06
    Temat: Re: przewód do instalacji alarmowej
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    A co poleca?

    -----

  • 22. Data: 2011-12-27 18:43:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Ktos" <k...@n...net> napisał w wiadomości
    news:jdcuds$afr$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > będzie to Satel i dlatego nie powinien używać skrętki :-)
    > Właśnie skrętka jest uniwersalna - jak zakupi centralkę z niesymetryczną
    > transmisją do modułów, to zawsze można puścić po różnych parach i będzie
    > git.
    > Jak zakupi coś z symetrycznym RS485, to skrętka jak znalazł :-)
    > A tak posłucha Was, położy przewód nieskręcony, wyrzuci do kosza skrętkę
    > :-)
    > i będzie 'skazany' na Satela :-)
    > Faktycznie, wygodniej jest jak będzie to linka a nie drut,ale jest to

    Ic stont.

    Skretka ma linke, a linke sie zle wkreca - tak, wiem, nadal nie rozumiesz o
    co chodzi.

  • 23. Data: 2011-12-27 20:45:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-12-27 19:43, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Ktos" <k...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > Ic stont.
    >
    > Skretka ma linke, a linke sie zle wkreca - tak, wiem, nadal nie
    > rozumiesz o co chodzi.
    Skrętka komputerowa może mieć linkę, ale to bardzo rzadki przypadek,
    praktycznie wszystkie spotykane 305m to drut (FTP, SFTP, itd), drut
    0.5mm^2 miedziany obecnie rzadko - raczej CCA czyli miedziowana stal czy
    inne przetopione kaloryfery.
    Ale skoro na 100m działa 1Gbit ethernet, to i RS485 pójdzie, a jak
    będzie potrzena jako "nieskręcana" - to wystarczy brać druty z różnych
    par i zachowują się jak nieskręcane.
    A jak nawet będzie satel, to transmisja "cyfrowa" w nim jest tylko
    między centralką a klawiaturą/manipulatorem, ewentualnie jakimiś bardzo
    egzotycznymi modułami, a wszystkie inne sprawy typu czujnik otwarcia
    okna czy inny czujnik ruchu - to zwykłe zasilanie + NO/NC z
    parametryzacją, czyli może być i kabel od żelazka...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 24. Data: 2011-12-27 21:26:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-12-2011 o 18:11:48 Ktos <k...@n...net> napisał(a):

    > Autor tematu nie napisa?, jak? chce mieae centralke, a Wy ju? wiecie, ?e
    > bedzie to Satel i dlatego nie powinien u?ywaae skretki :-)
    > W?a?nie skretka jest uniwersalna - jak zakupi centralke z niesymetryczn?
    > transmisj? do modu?ów, to zawsze mo?na pu?ciae po ró?nych parach i bedzie
    > git.
    Ale o co ci chodzi? ja mu poleciłem skrętkę, sam mam satela i na skrętce
    śmiga bez problemu,
    a jak nie to zawsze może podłączyć do innej pary, skrętka ma ich 4 i jest
    w czym wybierać, poza tym jest tańsza od kabla min 4 żyłowego do
    instalacji alarmowych.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2011-12-28 12:01:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.12.2011 19:43, Ghost pisze:

    > Skretka ma linke, a linke sie zle wkreca - tak, wiem, nadal nie
    > rozumiesz o co chodzi.

    Bredzisz - od kiedy skrętka to tylko linka??

    Wręcz przeciwnie - linka to rzadkość, przynajmniej jak ktoś kupuje na
    szpule po 300m.

  • 26. Data: 2011-12-28 13:43:31
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    > Ic stont.
    >
    > Skretka ma linke, a linke sie zle wkreca - tak, wiem, nadal nie rozumiesz
    > o co chodzi.

    Co Ty pier... ?????
    Podstawowy kabel układany w inastalacjach ethernetowych "od gniazda do
    gniazda" to skrętka zrobiona z DRUTU.
    Linke stosuje się do połączeń ruchomych, gdzie drut poprostu z czasem by się
    połamał.

    Gejzero.