  • 41. Data: 2009-11-23 12:39:07
    Temat: Re: pytanie do elktryków- długość przewodu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris to nie do Ciebie, odpowiadam hurtowo" <k...@v...pl>
    napisał w wiadomości news:2a66.0000001f.4b0a77bf@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > obchodzi że ktoś na drugim końcu Polski się spali żywcem, bo jak się zrobi
    > pożar
    > od fajansiarsko poskręcanych przewodów nie będzie mógł uciec. Bo w
    > przedpokoju
    > styropianowe wykończenie sufitu zrobi wodospad ognia. A że prądu w tym
    > momencie
    > nie będzie miał to aluminiowych żaluzji na motorek nie podniesie. Pomyślał
    > który
    > że jak zakłada żaluzje to na wszelki wypadek powinien do nich pociągnąć
    > oddzielne zasilanie niezależne od sieci. O pompach w ogrzewaniu wszyscy

    Kwestia oszacowania ryzyka.
    Szuflady w kuchni też powinno się zakluczać bo ostre noże w nich są.
    A może pod budynkiem jakieś ognioszczelne pomieszczenie/bunkier- podobny
    pomysł już tu na grupie zapodał SJS- ukryte opomieszczenie w domu gdzie
    domownicy mogli by się schronić w razie napadu
    Z tymi roletami to trochę nie tak. Gdy pożar wybuchnie raczej nikt nie
    będzie miał czasu/głowy na ich awaryjne otwieranie

    Krzysiek

  • 42. Data: 2009-11-23 13:58:35
    Od: t...@o...net

> [...]
    > że jak zakłada żaluzje to na wszelki wypadek powinien do nich pociągnąć
    > oddzielne zasilanie niezależne od sieci. O pompach w ogrzewaniu wszyscy

    Niepotrzebnie sie denerwujesz. To tylko wymiana pogladow uzasadniana lepiej
    lub gorzej. Mnie interesuje ta norma. Skoro pan docent to wykladal, to zapewne
    podal literature. Skoro ten kurs skonczyles co sie chwali, to powinienes numer
    tej normy znac. I to bylaby cenna informacja. Oczywiscei kazdy moze jej sobie
    poszukac, ja tez i zapewne to zrobie ale jak poczytam i sie okaze, ze piszesz
    glupoty to... sie gani.
    Ale podoba mi sie Twoj upor i obrona tego czego Cie tam nauczyli.
    Natomiast proby uzasadnienia koniecznosci dawania roznicowek tym, ze
    styropian w przedpokoju sie zapali, mnie smiesza. Po pierwsze ani w
    przedpokojach ani na salonach nie ociepla sie sufitow od wewnatrz z tego
    wzgledu, ze zalegnie sie tam grzyb. Tam pod sufitem z reguly jest zelbet i
    solidny tynk o czym jako elektryk, wieszajac kandelabr, powinienes wiedziec.
    Podobnie z tymi zaluzjami; otwieranie okien w czasie pozaru to tak, jak
    dolewanie tej przyslowiowej oliwy. W szczelnym pomieszczeniu tlen sie wypali i
    ogien sam zgasnie. Fakt, ze lokator spiacy nawet kondygnacje nizej moze sie
    nie obudzic ale to z innej przyczyny.
    Idac twoim tokiem rozumowania, ja czytalem, ze najczestsza przyczyna pozarow
    nie jest ani brak roznicowki ani skretka, ani nawet za cinki przewod, tylko
    przedluzacze, "zlodziejki" i inne prowizoryczne przylacza, ktorych sie masowo
    uzywa. Czesto pod lozkiem walaja sie stosy powlaczanych jeden w drugi
    rozgaleznikow i to one najczesciej iskrza a wskutek przeciazenia topia sie,
    smierdza jak zaraza i czasem zapalaja...
    Dlatego Hamerykancy wydali prykaz, ze w kazdym pomieszczeniu, musi byc tyle
    gniazdek aby z kazdego punktu pomieszczenia mozna bylo podlaczyc kazdy
    odbiornik bez posrednictwa przedluzacza. W praktyce wyglada to tak, ze gniazdo
    od gniazdka nie moze byc dalej niz dokladnie 8 stop czyli okolo 2.4 metra. I
    obowiazuja gniazdka podwojne, pojedynczych juz nawet nie produkuja. Jesli
    przykladowo na srodku kuchni jest stol czy szafka z kilowatowa kuchenka
    mikrofalowa, to chyba oczywiste, ze musi byc odpowiednie gniazdko w...
    podlodze. Ten docent zapewne ocipialby ze zdziwienia.
    Pzdr.

  • 43. Data: 2009-11-23 14:53:13
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, nie byłem, nie widziałem. Nie moje małpy nie mój cyrk. Jestem
    > bezpośrednio po kusie dużo droższym niż 500 złotych. Trwał 150 godzin. Jak
    > nie
    > wolno to nie wolno. Nigdy się nie zastanawiałem dlaczego w nocy w tunelu
    > jak nie
    > ma ruchu nie wolno zawracać. Jak nie wolno to nie wolno. A skręcać
    > dodatkowo z
    > ekonomicznego punktu widzenia nie warto.

    No toś się nasłuchał wykładów panów docentów rozhabitowanych jak świnia
    grzmotu ;D

  • 44. Data: 2009-11-23 15:52:59
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > No toś się nasłuchał wykładów panów docentów rozhabitowanych jak świnia
    > grzmotu ;D

    Nie ma obowiązku słuchania docentów. Nit Ci nie zabroni uczenia się od pana
    Zbyszka co jak z rana setki nie walnie to mu się ręce trzęsą. Co w życiu niczego
    nie włączył bo zawsze włancza. Wolę uczyć od ludzi światłych bez względu na to
    jakie zboczenia mają, bo przyznasz zapewne że zajmowanie się przez całe życie
    kablami i włącznikami od strony teoretycznej pod jakąś dewiacje można pociągnąć,
    niż od tumanów nie potrafiących się podpisać w zaznaczonej rubryce. Z kom się
    zadajesz takim się stajesz, ja wolę z docentami. Ty możesz z burym kundlem, nic
    mi do tego. Pod warunkiem że mnie nie pogryziesz.

  • 45. Data: 2009-11-23 16:20:26
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "kogutek" napisał:
    > Wykładowca doc.dr. narysował to na tablicy i było to samo w materiałach.
    > Jak bym
    > dostał pytanie czy na każdym obwodzie ma być rożnicówka to bym
    > odpowiedział że
    > tak. Ja nic nie proponuję. Nie ja to wymyśliłem.

    eee, na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    nie pamiętam, ale różnicówka nawet nie jest obowiązkowa, to tylko jeden z
    wielu sposobów zabezpieczeń, ważne żeby razem spełniały pewne założenia:O)

  • 46. Data: 2009-11-23 17:14:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hedndb$q5$1@inews.gazeta.pl...

    > A po co ciąć???
    > To się normalnie, prosto, bezpiecznie, beznarzędziowo i szybko rozłącza.

    Z jednej strony wsuwa sie pojedyncza zyle, z drugiej wsuwa sie linke po
    wcisnieciu kostki. Rozlaczenie z linka nie stanowi problemu, ale z drugiej
    strony no nie wiem. Nie bylo instrukcji, ale nie moglem wyciagnac i kabel
    sie urwal.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2009-11-23 17:22:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik <t...@o...net> napisał w wiadomości

    > Ale podoba mi sie Twoj upor i obrona tego czego Cie tam nauczyli.

    A mi srednio. To normalna dyskusja i dziwi mnie troche takie podejscie.
    Czlowiek moze czegos sie dowiaduje poraz pierwszy i spytac nawet strach bo
    Kogutek powiedzial i tak ma byc, amen. Zaraz i mi sie dostanie, ale trudno.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2009-11-23 20:08:30
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Papa Smurpfs" <P...@z...eu> napisał w wiadomości

    > eee, na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    > nie pamiętam, ale różnicówka nawet nie jest obowiązkowa, to tylko jeden z
    > wielu sposobów zabezpieczeń, ważne żeby razem spełniały pewne założenia:O)

    Jest obowiązkowa, ale bzdurą jest twierdzenie, że musi być oddzielna
    różnicówka na każdym obwodzie.
    Różnicówka lub różnicówki mają zabezpieczać wszystkie obwody, ale nie ma
    obowiązku, żeby na każdym obwodzie była oddzielna różnicówka.

  • 49. Data: 2009-11-23 20:17:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > Czlowiek moze czegos sie dowiaduje poraz pierwszy i spytac nawet strach bo
    > Kogutek powiedzial i tak ma byc, amen. Zaraz i mi sie dostanie, ale

    Bo jak byś chodził na kursy za piknad 500zł prowadzone przez docentów
    rozhabitowanych to też byś mądry ;D

  • 50. Data: 2009-11-23 20:38:21
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Różnicówka lub różnicówki mają zabezpieczać wszystkie obwody, ale nie ma
    > obowiązku, żeby na każdym obwodzie była oddzielna różnicówka.

    Teraz ja się pośmieję. Podaj proszę podstawę prawną że na każdym obwodzie nie
    musi być oddzielnych różnicówek.