  • 1. Data: 2013-09-01 20:26:05
    Temat: pytanie do plytkarzy amatorów
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam.
    Zaczynam zabawę z płytkami - na początek kotłownia :)
    Wyszedłem z założenia, że przy obecnych cenach robocizny takie
    pomieszczenia jak kotłownia, pralnia czy garaż można spróbować
    własnoręcznie.

    Jako, że do pracy potrzebne są narzędzia to wybór mam pomiędzy
    przecinarkami DEDRA DED7701 a DED7712
    Jako laik nie bardzo wyczuwam różnicę pomiędzy tymi modelami, generalnie
    moc, wymiary, cena, możliwości zbliżone - który zatem model wybrać ?

    Ktoś z Was ma, używa lub używał i może coś doradzić ?

  • 2. Data: 2013-09-01 20:41:11
    Temat: Re: pytanie do plytkarzy amatorów
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 września 2013 20:26:05 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

    > Zaczynam zabawę z płytkami - na początek kotłownia :)
    > Wyszedłem z założenia, że przy obecnych cenach robocizny takie
    > pomieszczenia jak kotłownia, pralnia czy garaż można spróbować
    > własnoręcznie.

    Ja wyszedlem z tego samego zalozenia z tym ze zaczalem od glownej lazienki.
    Wyszlo perfekt - a mam pelno polaczen pod katem 45st. Polecam - mozna
    oszczedzic mase kasy :-)

> [...]
    > Jako laik nie bardzo wyczuwam różnicę pomiędzy tymi modelami, generalnie
    > moc, wymiary, cena, możliwości zbliżone - który zatem model wybrać ?

    Ani jeden ani drugi - kup przecinarke w ktorej przesuwasz tarcze, a nie
    plytke i przede wszystkim ktora podaje wode na ciety element (bez tego
    kazde przecinanie to masa kurzu, z woda jest naprawde czysto, bez porownania!!).
    Ja kupilem w Castoramie za ~450 jakas dedre, cos w stylu DED7731.
    Bardzo polecam - pociela juz materialu na chyba dobre 200m2, caly moj dom
    + pozyczam ja ciagle znajomym i chodzi jak noweczka :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-09-01 20:42:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 września 2013 20:41:11 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Bardzo polecam - pociela juz materialu na chyba dobre 200m2, caly moj dom

    Co ja gadam - ze 400-500m2 blizej :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-09-01 20:52:41
    Od: pilocik <p...@n...pl>

> [...]
    > kazde przecinanie to masa kurzu, z woda jest naprawde czysto, bez porownania!!).

    Oba te modele są "z wodą" więc ten argument odpada :)

    Ponoć tymi z przesuwaną tarczą (nie neguję że do cięcia są lepsze)
    nie można ciąć płytek pod kątem - potwierdzisz to ?

  • 5. Data: 2013-09-01 20:58:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 września 2013 20:52:41 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

    > Oba te modele są "z wodą" więc ten argument odpada :)

    Yyyy to fatalnie sie tym musi robic - wiecznie mokre lapy :-)

    > Ponoć tymi z przesuwaną tarczą (nie neguję że do cięcia są lepsze)
    > nie można ciąć płytek pod kątem - potwierdzisz to ?

    Oczywiscie, ze mozna :) Jest jedna podstawowa zasada (to tak ogolnie na temat
    ciecia pod katem) - najpierw przecinasz plytke na wprost, a potem za drugim
    przebiegiem pod katem. Przy czym zostawiasz ~1mm scietego pod katem prostym
    i dopiero tniesz pod katem. Wtedy wierzchnia warstwa nie odpryskuje no i jest
    mocniejsza w uzytkowaniu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-09-01 21:01:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 września 2013 20:52:41 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

    > Ponoć tymi z przesuwaną tarczą (nie neguję że do cięcia są lepsze)
    > nie można ciąć płytek pod kątem - potwierdzisz to ?

    http://dedra.pl/public/cache/przecinarka-do-plytek-g
    lazurniczych-800w-z-przesuwna-glowica-tnaca-dlugosc-
    ciecia-max-520mm-751-1000x1000.jpg

    Dodatkowy argument - znacznie mocniejszy silnik. Jak przyjdzie Ci ciac
    twardy gres np. do garazu to bedzie to bardzo mocny argument :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-09-01 21:11:23
    Od: pilocik <p...@n...pl>

> [...]
    > i dopiero tniesz pod katem. Wtedy wierzchnia warstwa nie odpryskuje no i jest

    Wybacz moje laickie pytania, nie miałem dotąd do czynienia z inną
    przecinarka niż ręczna.

    ps. tak na marginesie pożyczania znajomym - skąd jesteś ? :D

  • 8. Data: 2013-09-01 21:12:39
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Dodatkowy argument - znacznie mocniejszy silnik. Jak przyjdzie Ci ciac
    > twardy gres np. do garazu to bedzie to bardzo mocny argument :-)
    > pozdr.

    Ale łapki też w wodzie :)

  • 9. Data: 2013-09-01 21:17:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 września 2013 21:12:39 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

    > Ale �apki te� w wodzie :)

    No wlasnie nie - trzymasz za raczke u gory, na koniec podnosisz plytke i czekasz
    pare sekund az cala woda scieknie do tacki. Zawsze szmatka pod reka i wycierasz
    i juz - na pewno nie ma czegos takiego ze przesuwasz plytke, a tu Ci po rekach
    cieknie woda :-)

    > ps. tak na marginesie pożyczania znajomym - skąd jesteś ? :D

    Slask, samo poludnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-09-01 21:23:20
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 01.09.2013 20:26, pilocik pisze:
> [...]
    > moc, wymiary, cena, możliwości zbliżone - który zatem model wybrać ?
    >
    > Ktoś z Was ma, używa lub używał i może coś doradzić ?

    z innej beczki - czym się różni cięcie taką maszynką od cięcia
    szlifierką z tarczą diamentową, oczywiście pomijając aspekt prowadzenia
    czy to tarczy czy płytki....
    Chodzi mi o odpryski, czy w takiej przecinarce jest coś co powoduje że
    nie ma odprysków?