  • Data: 2010-10-24 08:31:31
    Temat: Re: pytanie o ocieplanie
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23-10-2010 o 22:36:40 atman <r...@w...pl> napisał(a):

    > Jest sobie drewniany domek z brusów
    > pochlapanych jakimś wapnem i obitym dyktą.
    > Niedawno zamontowałem tam okna PVC.
    > Pytanie do grupy to czym ocieplić: wełna/styropian ?
    > Idąc dalej jakie macie drodzy grupowicze rady
    > na temat elewacji. Czym ten dom wykończyć ?
    > Jak powinny wyglądać kompletne czynności ?
    Ze względów ppoż ociepliłbym to wełną, ale wier trzeba zrobić ramę
    z kantówek na to membrana paroizolacyjna u góry przystrzelona zszywkami do
    ramy.
    później przykręcona jakaś cienka płyta osb,
    i albo zaguntować gruntem akrylowo-silikatowym i na to tynk akrylowy
    jak do ociepleń styropianem, można sie jeszcze zastanowić
    nad siatką zbrojącą szklaną aby tynk nie pękał.

    Druga opcja to spróbować to oczyścić z wapna ile się da i wszystkiego co
    się łuszczy i przykleić styropian. Ale wg mnie to złe rozwiązanie
    bo wtedy drzewo nie oddycha pod styropianem i jezeli zawilgnie
    z jakiegoś powodu to będzie gniło, dlatego uważam że tylko
    wełna, ale z nią jest więcej pracy.

    --
    Pozdr
    JanuszK