    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: pytanie o podstawy podłączenia PC PW
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 18 Mar 2019 16:55:33 +0100

    Mon, 18 Mar 2019 14:38:52 +0100, marios

    > [..]
    > Uff, znowu to samo - napisałem tam (i w innych odpowiedziach) dlaczego.

    Pardon, mój faul.

    > tzn.?
    > Dałem dwa linki, w jednym "skrzynka z wiatrakiem",
    > w drugim jakaś skrzynka extra - "Hydrobox".

    W pierwszym linku jest sama jednostka zewnętrzna. W drugim "komplet" czyli
    j. zew. i j. wew. (hydrobox naścienny to nazywają, w której jest wymiennik,
    sterownik, pompa itd.). W trzecim wariancie jest to co w drugim, plus w j.
    wew. masz jeszcze zintegrowany zbiornik CWU i to stoi na glebie jak
    lodówka. Taki kompakt 2w1.

    > Jeżeli sednem jest "skrzynka z wiatrakiem" -co w niej jest zawarte?
    > -prócz wiatraka :)

    Z tych ważniejszych to wymiennik lamelowy i kompresor. :P

    > A to drugie - nazwane "Hydrobox" - to tylko jakieś peryferia (pompa CO?,
    > bezpieczniki, zbiornik CWU, ..?) i czy nie jest rzeczą trudną zastąpić ten
    > Hydrobox innymi elementami np. CWU poprzez wymianę w buforze/bojlerze,
    > stycznik z czujnikiem temp. , jakieś RPI w roli sterownika pompki CO itp...

    Możesz kupić wersję drugą i dostawić doń obok zbiornik CWU i będzie z tego
    hydrobox. ;)

    > .. bo ten Hydrobox kosztuje 11 tys. a tam może jakieś kosztowne duperelki w
    > środku co kupię i poskładam za tysiaka analogiczne urządzenie.

    Za tysiaka to raczej wątpię. :P Sam wymiennik płytowy pewnie min. 2 koła
    kosztuje, tam jest też sterownik pompy. Nie pytaj mnie czemu sprzedają same
    jednostki zewnetrzne -- może na wypadek jak komuś meteoryt pierdyknie, bo
    bez jednostki wew. (tego ich hydroboxa naściennego czy "podłogowego") to
    jest bezużyteczne.

    Aha, aczkolwiek są jeszcze tzw. monobloki, wtedy masz wszystko upakowane do
    jednostki zewnętrznej i podłączasz tylko hydraulikę. Oczywiście w żadnym
    wypadku nie będzie taki wariant zawierać zbiornika CWU.

    --
    Pozdor
    Myjk