  • Data: 2018-01-14 20:10:11
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: uciu <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hej,
    przy okazji wątku wklejam tu jak widzę u siebie wentylację.

    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATISXBTRW
    pmdExoX0k

    - Otwory są w stropie jak na rysunku - wszędzie fi160, prócz kuchni i łazienki - tam
    fi 200)
    - Nawiewy/wywiewy mogę pozmieniać jeśli coś jest nie tak
    - Skrzynki rozdzielcze umieszcze na strychu gdzieś w centralnym punkcie

    Skoro centrala o mocy 250-300 jest na 160mm, czyli 20096mm2 to jeśli zastosuje
    kanały 63mm (w środku), to ich przekrój wynosi 3115mm2 i stanowi około 1/6
    powierzchni króćca głównego. Wiec najlepiej by było dać po 6 rur a mi jak bym nie
    liczył wychodzi po 8:-)

    Poza tym czy jest sen robić wszystko na osobnych kanałach? - nie chciałbym stosować
    trójników a osobne kanały tej samej długości by opory były podobne - kanały zawsze
    można zawinąć itp.

    Skrzynki z nierdzewki brać czy z poliwęglanu???

    Rury fi160 brać gładkie i wyklejać je wełną samoprzylepną czy brać sonoducty???

    Czekam na krytyke:-)