  • 1. Data: 2018-01-12 20:50:50
    Temat: rekuperator jaki wybrać
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc

    woda zrobiona, podłogówka tez, wylewką zalane i teraz pora na doszkolenie się z WM.
    Wstępnie projekt sobie zrobiłem. Przepusty mam wszędzie 160 na anemostaty 125, prócz
    kuchni i łazienki - tam ma przepust 200 na anemostaty 160.

    instalacja będzie na flexach 75

    4osoby
    100m2
    ok270m3

    Doradzice jakies sprawdzone rekuperatory. Im tansze tym lepsze. Wazne by cichy był i
    mało prądu zużywał :-)

    Wystarczy wydajność 250m3

    Zrobiłem GWC wiec bypas by sie przydał.

    Wstępny faworyt Kinetic 250

    Coś lepszego znajdę w podobnej cenie?

    uciu

  • 2. Data: 2018-01-12 21:22:03
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 20:50, uciu pisze:
    > Wstępny faworyt Kinetic 250
    >
    > Coś lepszego znajdę w podobnej cenie?

    Czy lepszy to nie wiem, ale Dospel Optimal 400 będzie w tej samej cenie,
    a ma (przynajmniej teoretycznie) większą wydajność przy tym samy poborze
    mocy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2018-01-13 09:24:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 20:50:51 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > Wstępnie projekt sobie zrobiłem. Przepusty mam wszędzie 160 na anemostaty 125,
    prócz kuchni i łazienki - tam ma przepust 200 na anemostaty 160.

    daj link o jakie rury dokładnie ci chodzi
    ja dałem na aluflexach i musiałem czesciowo poprawiac

    b.

  • 4. Data: 2018-01-13 11:31:11
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > ok270m3
    >
    > Doradzice jakies sprawdzone rekuperatory. Im tansze tym lepsze. Wazne by cichy był

    Zamek w Malborku będziesz wentylował?

  • 5. Data: 2018-01-13 11:37:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 11:31:12 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Zamek w Malborku będziesz wentylował?

    250m3/h to dla niego idealna (maksymalna) wydajność - prawie 1 wymiana
    na godzinę. Jak zrobi imprezę na kilka osób albo przypali bigos to się
    przyda do szybkiego przewietrzenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2018-01-13 14:24:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 20:50:51 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Wstępny faworyt Kinetic 250
    > Coś lepszego znajdę w podobnej cenie?

    Ubogo w informacje na temat tego klamota.
    Z tych tańszych sensownych to chyba Brinka mógłbyś wyhaczyć,
    ale niespecjalnie się orientuję w klamotach poniżej 400m3/h.

    L.

  • 7. Data: 2018-01-14 09:27:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-01-13 o 11:37, Adam Sz. pisze:
    > 250m3/h to dla niego idealna (maksymalna) wydajność - prawie 1 wymiana
    > na godzinę. Jak zrobi imprezę na kilka osób albo przypali bigos to się
    > przyda do szybkiego przewietrzenia:)

    Można by wtedy ewentualnie otworzyć okno.
    Rekuperator nie ma zastąpić otwierania okien. Ma zastąpić wentylację
    grawitacyjną przez komin.

    --
    MN

  • 8. Data: 2018-01-14 10:56:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 11:50:50 -0800 (PST), uciu

    > Zrobiłem GWC wiec bypas by sie przydał.

    Raczej robiłeś go właśnie po to aby nie kupować bypassu w reku. Przy GWC
    prawdopodobieństwo zamarznięcia wymiennika maleje a nie się zwiększa. Tylko
    wtedy maleje sprawność reku. Chyba że to wodny GWC i dajesz nagrzewnicę
    dopiero ZA reku?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-01-14 12:42:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.01.2018 o 09:27, Marcin N pisze:
    > Rekuperator nie ma zastąpić otwierania okien. Ma zastąpić wentylację
    > grawitacyjną przez komin.

    Szczególnie w biurowcach bez otwieranych okien.

    W zasadzie jeżeli wentylacja (obojętnie jaka) działa dobrze, to okna
    równie dobrze mogłyby być wszystkie fixami. Bo po co są okna? Przede
    wszystkim to chyba żeby światło wpadało i było coś widać na zewnątrz?
    Jakby w pomieszczeniach nie robiło się duszo, śmierdziało czy
    występowały inne problemy, to po co je otwierać?

    Pozostaje:

    - "bo tak"
    - żeby podać klamota przez okno

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-01-14 12:48:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Jan 2018 12:42:31 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
    > Szczególnie w biurowcach bez otwieranych okien.

    OP chyba nie mieszka jednak w biurowcu.

    > Pozostaje:
    > - "bo tak"
    > - żeby podać klamota przez okno

    No i latem jednak fajnie żyć w otwartym... U mnie całe lato drzwi i okna
    są otwarte na oścież od 9h do 22h. Ale może to podlega właśnie pod twoje
    "bo tak".

    Mateusz