  • Data: 2012-06-27 20:19:00
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: RadekNet <r...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Jun 2012 18:25:57 +0100, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    > aaa rozumiem ze kupujesz tanie chińczyki i sam montujesz... wtedy to
    > co innego

    Jakbyc doczytal to bys wiedzial - kolektory markowe, a osprzet ze sredniej
    polki.

    > wiesz ja wiem ile kosztuje najtańśzy porządny zestaw z zasobnikiem w
    > cenach dla instalatora

    I to jest wlasnie wciskanie kitu - na zestawie nie zrobisz tego efektywnie
    ani za rozsadnie pieniadze. Ale rozumiem instalatorow, ze nie chce im sie
    bawic a ida na latwizne. Tylko, ze na tej grupie sa raczej ludzie
    zainteresowani tematem, a reszta po prostu idzie do marketu i mowi, ze sie
    nie oplaca.

    > widziałem próżniaki które polegały na tym że do bańki była wsadzona
    > rurka z przygrzanym blaszanym absorberem ciepła. Prawdziwa prózniówka
    > musi mieć lustro które zapewnia skupienei światła na liniowym elemencie
    > zamontowanym osiowo. dzieki takiej konstrukcji nawet światło padajace z
    > boku daje już sporo energii.

    Praktycy-solarnicy stawiaja na plaskie, wiec prozniowki mnie nie kreca.

    > wiesz przykrywanie instalacji nie jest zbyt wygodnym rozwiązaniem.

    Jak juz budujesz przewymiarowana instalacje to pewnie i na rolety na
    solary Cie stac ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk