  • Data: 2012-06-27 19:25:57
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RadekNet wrote:

    > Cholera, nie wiedzialem, ze buduje sie matrixie :( Bede musial
    > podejsc do instalacj i sie uszczypnac ...

    > Taaa a swistak siedzii i zawija. Dzieki takim kitom wciskanym ludziom
    > sa opine jakie sa.

    aaa rozumiem ze kupujesz tanie chińczyki i sam montujesz... wtedy to co
    innego

    wiesz ja wiem ile kosztuje najtańśzy porządny zestaw z zasobnikiem w cenach
    dla instalatora

    wiem ile kosztują rury i wiem ile pracy trzeba włożyć w zamontowanie.

    http://allegro.pl/kolektory-sloneczne-zestaw-solarny
    -300l-36-rur-i2421754240.html

    niby tanio ale z montażem i oprurowaniem i vatem 8% wyjdzie co najmniej
    8500zł

    no i nie wiadomo co to za rura i jaki będzie spadek parametrów absorbera,
    pomijajac że nie wiadomo jaka jest konstrukcja tego elementu prożniowego.

    widziałem próżniaki które polegały na tym że do bańki była wsadzona rurka z
    przygrzanym blaszanym absorberem ciepła. Prawdziwa prózniówka musi mieć
    lustro które zapewnia skupienei światła na liniowym elemencie zamontowanym
    osiowo. dzieki takiej konstrukcji nawet światło padajace z boku daje już
    sporo energii.

    No i kwestia tej próźni, próżnia próżni nei równa :)

    > Teoretyzuj dalej.

    > Przy ustawieniu 80-90st nie powinno byc problemu, a zawsze mozna
    > przykryc, jesli sie wie, ze sie ma przewymiarowana instalacje.

    wiesz przykrywanie instalacji nie jest zbyt wygodnym rozwiązaniem.