  • Data: 2012-07-02 12:30:24
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4ff16a1b$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...

    > Po pierwsze policz sobie. Jeżeli wpuścisz 2-4kWh nadmiaru w podłogówkę w
    > całym domu to to jest równowartość nagrzania się całej powierzchni podgłóg
    > przez jedno okno wielkości i 3-6m2 przez godzinę czasu. Tyle co nic.

    Nie bede tego liczyl, bo latem zainteresowany jestem raczej utrzymywaniem w
    domu nizszej temp. niz zima. Nie widze powodu, zeby do w sumie przegrzanego
    i tak domu dokladac ciepla, tym bardziej, ze nie widze takiej potrzeby. Trzy
    lata grzeje wode w ten sposob i ani razu nie bylo zadnej awaryjnej sytuacji.
    Baniak niemal kazdego dnia oprozniany jest do ok. 40C na gorze nastepnego
    ranka, wiec solar ma co robic.

    Pozdro.. TK