  • Data: 2012-07-02 13:31:04
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jsrt82$emi$1@usenet.news.interia.pl...

    > Nie bede tego liczyl, bo latem zainteresowany jestem raczej utrzymywaniem
    > w domu nizszej temp. niz zima. Nie widze powodu, zeby do w sumie
    > przegrzanego i tak domu dokladac ciepla, tym bardziej, ze nie widze takiej
    > potrzeby. Trzy lata grzeje wode w ten sposob i ani razu nie bylo zadnej
    > awaryjnej sytuacji. Baniak niemal kazdego dnia oprozniany jest do ok. 40C
    > na gorze nastepnego ranka, wiec solar ma co robic.

    No to ci to samo napisałem że jak się opróżnia zbiornik to do tego nie
    dochodzi a u mnie jest to tylko pewna forma dodatkowego zabezpieczenia na "w
    razie czego" które to wystąpiło dopiero dwa razy i to przez pół godziny. To
    jest nic.

    Wyobraź sobie sytuację że z jakiś powodów nie mogę z żoną wrócić z do domu z
    odległego miasta. W domu dwójka dzieci, co prawda jedno dorosłe ale jak
    widzisz nie ma dwóch osób które odbierają ciepło. Córka raczej dużego prania
    nie zrobi, garów do zmywarki za mało, o dwie osoby do przysznica i do kranu
    za mało, obiad skromny albo żaden bo pójdą do baru więc z małą ilością
    zużytej wody. A jak się okaże że córka u koleżanki nocuje przy okazji to
    jeszcze o jedną osobę mniej.
    Dwa dni takiej nieplanowanej nieobecności i już w zbiorniku jest za dużo
    nie zuzytej ciepłej wody i nastęny dzień to dylemat co z tym zrobić. Jak
    widzisz w takiej chwili nie liczy się trochę cieplejsza podłoga, ważniejsze
    jest bezpieczeństwo solarów i użytkowników.
    Co innego planowany wyjazd, mam specjalną plandekę uszytą wielkości solarów,
    którą zakładam w 5 minut i zaciągam z tyłu gumami z haczykami takimi jak do
    bagaży samochodowych.

    Marek