  • Data: 2018-07-25 10:48:18
    Temat: Re: remont: osprzet 3 pytania
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Jul 2018 10:24:45 +0200, Uzytkownik wrote:
    > Bo sam laptop jest odseparowany od sieci i nie potrzebuje uziemienia.

    Odseparowany jest, to fakt. Ale nie znaczy że nie potrzebuje uziemienia.
    Odseparowanie nie chroni przed pojawieniem się pływających napięć na
    metalowych elementach obudowy. Potencjał ten co prawda nie zagraża życiu
    ale jest wysoce niekomfortowy dla kopanego użytkownika.

    > Przewód PE potrzebny jest w zasilaczu tylko po to, żeby zadziałały
    > filtry i zabezpieczenia (warystory) na wejściu zasilacza.

    Przewód PE ma też tą zaletę, niejako "poboczną" aczkolwiek dla mnie w
    praktyce pierwszorzędną, iż uziemiony sprzęt przestaje kopać mnie po
    palcach.

    Mateusz