  • 71. Data: 2020-12-21 12:54:45
    Temat: Re: rozbudowa PV
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2020 12:30:14 +0100, KIKI napisał(a):

    > Nikt nie kupi ci transformatora żebyś sobie produkował darmową energię.
    > Tam jest transformator od lat i tak zostanie.

    Pacan jesteś i znasz się na energetyce jak świnia na gwiazdach. Każde
    trafo ma określony żywot i ulega wymianie. W międzyczasie jest
    remontowane. Jeśli gdzieś trzeba trafa regulowanego to się je daje, to
    nieregulowane idzie tam gdzie sytuacja tego nie wymaga. Jeśli trzeba
    będzie, w kilka lat wszystkie trafa można wymienić czy przerobić na
    regulowane. I tak by musiały być wymienione lub remontowane. O wszystkim
    decyduje rachunek ekonomiczny. I regulowane trafo się kupuje nie po to
    żeby prosumenta uszczęśliwić (w tym jednym masz rację) tylko po to żeby
    na nim zarobić. Co uparcie negujesz.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 72. Data: 2020-12-21 12:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KIKI y...@p...uu ...

    > A kogo obchodzi jakieś CO2 ? Nikogo i do niczego nie zmusisz
    > jeżeli mieści się w widełkach napięcia. Elektrownia chce klienta
    > co im płaci miesięcznie 500 PLN z minimalnym kosztem dostarczenia
    > energii, a nie jakiegoś prosumenta.

    To jest oczywiście kwestia spoleczenstwa, rzadu, nacisku ekologów etc.
    Ze firma ma na to wyjebane to mnie nie musisz przekonywać...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 73. Data: 2020-12-21 12:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KIKI y...@p...uu ...

    > Nie podaje na trafo ale wychodzi z trafa. Ta wejściu trafa, na
    > średnim napięciu, też występują spadki napięć na przesyle i też to
    > napięcie nie jest stałe.

    Jasne.
    Ale jak rozumiem, tym napieciem wychodzącym do ludzi tez mozna operowac
    i na pewno da sie tym tak operować zeby ruch był w obie strony.
    Trzeba tylko przymusic firmy tym zarzadzajace do tego zeby widziały w
    tym jakis swój interes.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 74. Data: 2020-12-21 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KIKI y...@p...uu ...

    > To też nic nie da. Kto miałby ten prąd odbierać nawet po remoncie
    > sieci i zastosowaniu grubszych kabli? No kto? To i tak tylko do
    > 253V na zaciskach falownika. Poprawa sieci nic nie da jak sąsiad
    > postawi własną instalację PV obok.
    > Nie można podnosić napięcia w nieskończoność, bo sprzęty tego nie
    > wytrzymają.

    Jak rozumiem, "darmowego" pradu nigdy za wiele.
    Po prostu trzeba bedzie wyprodukowac mniej z wegla czy z innego
    zrodła...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 75. Data: 2020-12-21 14:37:07
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 21 grudnia 2020 o 12:29:47 UTC+1 KIKI napisał(a):

    > Nikt nie kupi ci transformatora żebyś sobie produkował darmową energię.
    > Tam jest transformator od lat i tak zostanie.

    oczywiście, że kupi - takie sprawy jak oze, przyłączenia czy ceny energii nie sa
    regulowane
    kapitalizmem tylko ustawą, która dystrybutorów zmusza do działania niezgodnego z ich
    interesem.

    b.

  • 76. Data: 2020-12-23 06:02:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.12.2020 00:11, KIKI wrote:
    > Ale w dzień jest więcej czy w nocy? W Sobotę/Niedzielę?

    Zajęło mi chwilę, bo aż mnie zmusiłeś żebym sprawdził jeszcze raz (po
    dwóch latach).

    Teraz nad ranem jest dokładnie 242V, do ~8.00-9.00 spadnie do 238V i
    utrzymuje się większość czasu (236V-238V) do wieczora kiedy spada do
    232V. Ciężko było mi wstawać i to mierzyć przez dwa dni tak
    systematycznie, dlatego chwilę mi to zajęło.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 77. Data: 2020-12-23 06:42:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.12.2020 12:48, Jacek Maciejewski wrote:
    > Po prostu się nie znasz. Każdy prosument (do określonego poziomu) to
    > czysty zysk. Nic nie inwestujesz a sprzedajesz te 20-30% które dostajesz
    > za friko (prawie). Kalkulowałoby się przestawić całkowicie na
    > prosumentów:) tyle że nie da rady.

    Mnie się wydaje że przy aktualnym poziomie PV w Polsce, to elektrownie i
    tak spalają tyle samo węgla czy sprzedadzą swój prąd czy nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 78. Data: 2020-12-23 10:53:16
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 23.12.2020 06:02, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > 232V. Ciężko było mi wstawać i to mierzyć przez dwa dni tak
    > systematycznie, dlatego chwilę mi to zajęło.

    Czyli ma szansę, że będzie działać jak spadnie poniżej 240 w dzień. Ten
    spadek od 8-9 rano pewnie wynika z tego, że i na średnim jest niższe
    napięcie, no chyba że tam jest zakład produkcyjny w pobliżu, duży
    konsument energii.

  • 79. Data: 2020-12-23 12:30:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.12.2020 10:53, KIKI wrote:
    > Czyli ma szansę, że będzie działać jak spadnie poniżej 240 w dzień.

    A falowniki przy jakim napięciu się wyłączają. Zakładam że 1-2V więcej
    niż w sieci, wystarczy im do pracy.

    A tak swoją drogą, mimo że sąsiad właśnie założył PV 2m-c temu, to ja
    zaczynam robić krok wstecz czytając o zbliżających się problemach z
    siecią i możliwych skutkach w postaci (wyłączania falowników przez
    elektrownie, zmniejszenia współczynnika upustu), problemach niektórych z
    naliczaniem kar za zbyt dużą moc bierną pojemnościową którą zaczęli
    wytwarzać po założeniu PV.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 80. Data: 2020-12-23 12:32:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.12.2020 12:59, Budzik wrote:
    > Trzeba tylko przymusic firmy tym zarzadzajace do tego zeby widziały w
    > tym jakis swój interes.

    Wystarczy stworzyć nowy podatek dla tych co nie mają tego co chcesz żeby
    mieli :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz