  • 61. Data: 2020-12-21 10:00:11
    Temat: Re: rozbudowa PV
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 21.12.2020 09:44, Jacek Maciejewski wrote:

    > Nieprawda. Dla dobrej współpracy FV z siecią nie tyle jest wymagane małe
    > napięcie za trafem co mała różnica między najmniejszym napięciem a
    > największym w lokalnej podsieci. A to jest do poprawienia zawsze.

    To jest oczywista oczywistość ale nikt nie będzie inwestował w coś co
    działa. Ta cała instalacja PV staje się kompletnie nieopłacalna.

    > Sprawę
    > zbyt dużego napięcia na wtórnej stronie trafa łatwo załatwić
    > automatyczną regulacją.

    A widziałeś gdzieś trafo z AVR? Bo ja nie. UPS-y komputerowe to robią
    ale nie trafa na słupie.

  • 62. Data: 2020-12-21 10:05:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2020 10:00:11 +0100, KIKI napisał(a):

    > A widziałeś gdzieś trafo z AVR? Bo ja nie. UPS-y komputerowe to robią
    > ale nie trafa na słupie.

    http://www.sgb-smit.pl/transformator-automatyczna-re
    gulacja-napiecia/
    A w ogóle to do googli i wkleić "automatyczna regulacja napięcia na
    stacjach NN"
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 63. Data: 2020-12-21 10:15:44
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 21.12.2020 09:50, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jakoś niepoważnie podchodzisz do sprawy, tak jakby prosumenci byli
    > skazani na łaskę i niełaskę właścicieli sieci.

    Jesteśmy dla nich intruzami, to są chore wymysły unii europejskiej.
    Ekologia za wszelką cenę. Prędzej czy później samochody benzynowe
    skończą swój żywot więc i CO2 nie będzie takim problemem. Panele będą do
    ładowania aut, tam gdzie to opłacalne. U nas tylko w lecie i tylko w
    dzień, w okolicy południa.

    > Nie chcesz pamiętać że z
    > tej współpracy ci właściciele czerpią korzyści, więc będzie im na niej
    > zależeć. I gdy postawią zbyt wiele barier, zaczną tracić klientów
    > ponieważ drobni odbiorcy/prosumenci zrezygnują z tej współpracy sami i
    > stworzą samowystarczalny klaster.

    Nic nie postawią, może w Afryce ale nie u nas.

  • 64. Data: 2020-12-21 10:23:03
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 21 grudnia 2020 o 09:34:31 UTC+1 KIKI napisał(a):

> [...]
    > instalację PV obok.
    > Nie można podnosić napięcia w nieskończoność, bo sprzęty tego nie

    kiki, przestań desperować - nikt nie podaje 253V na wyjściu transformatora

    jakies jednostkowe sytuacje mogą się zdarzyć, ale to żadna regula

    b.

  • 65. Data: 2020-12-21 10:26:24
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 21 grudnia 2020 o 10:05:25 UTC+1 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > http://www.sgb-smit.pl/transformator-automatyczna-re
    gulacja-napiecia/
    > A w ogóle to do googli i wkleić "automatyczna regulacja napięcia na
    > stacjach NN"

    no i to będzie rozwiązanie problemów - wprowadzenie transformatorów z regulacją
    napięcia
    w tych stacjach które sobie nie radzą z lokalną produkcją

    b.

  • 66. Data: 2020-12-21 10:31:08
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 21.12.2020 09:51, Jacek Maciejewski wrote:

    > Masz elektrownię że wypowiadasz sie z takim poczuciem znawstwa?

    Przecież to oczywiste, że jak świadczysz usługi abonamentowe to chcesz
    możliwie dużo z nich wyciągnąć, a nie inwestować w klientów i odbierać
    sobie cały zysk. Elektrownia nie sprzedaje prądu tylko spółki po drodze,
    to jest rozmyty biznes i nikomu nie zależy na podnoszeniu kosztów czy
    robieniu sobie kłopotów.

  • 67. Data: 2020-12-21 10:42:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2020 10:31:08 +0100, KIKI napisał(a):

> [...]
    > sobie cały zysk. Elektrownia nie sprzedaje prądu tylko spółki po drodze,
    > to jest rozmyty biznes i nikomu nie zależy na podnoszeniu kosztów czy

    Spiskowe widzenie świata. Jacyś ONI rozmyli biznes :) i biedny KIKI nie
    może się połapać.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 68. Data: 2020-12-21 12:30:14
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 21.12.2020 10:26, budynPL wrote:

    > no i to będzie rozwiązanie problemów - wprowadzenie transformatorów z regulacją
    napięcia
    > w tych stacjach które sobie nie radzą z lokalną produkcją

    Nikt nie kupi ci transformatora żebyś sobie produkował darmową energię.
    Tam jest transformator od lat i tak zostanie.

  • 69. Data: 2020-12-21 12:33:53
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 21.12.2020 10:42, Jacek Maciejewski wrote:

    > Spiskowe widzenie świata. Jacyś ONI rozmyli biznes :) i biedny KIKI nie
    > może się połapać.

    A myślisz, że ktoś chce ci pomagać przestać płacić rachunki za prąd?
    Energetyka zrobi wszystko żeby tak było. Każdy prosument to dla nich
    strata i kłopot

  • 70. Data: 2020-12-21 12:48:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2020 12:33:53 +0100, KIKI napisał(a):

    > Każdy prosument to dla nich
    > strata i kłopot

    Po prostu się nie znasz. Każdy prosument (do określonego poziomu) to
    czysty zysk. Nic nie inwestujesz a sprzedajesz te 20-30% które dostajesz
    za friko (prawie). Kalkulowałoby się przestawić całkowicie na
    prosumentów :) tyle że nie da rady.
    --
    Jacek
    -I hate haters-