  • 1. Data: 2009-08-18 06:26:24
    Temat: różnice między gresem a ceramiką
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Jakie są różnice między płytkami ceramicznymi a gresowymi?
    Czy tylko gresy są dużych rozmiarów?
    Z czego gres jest zrobiony że trzeba go impregnować? przecież to kamień
    ceramika odporniejsza?

  • 2. Data: 2009-08-18 06:31:47
    Temat: Re: różnice między gresem a ceramiką
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Jakie są różnice między płytkami ceramicznymi a gresowymi?

    Najwazniejsza to taka, ze gres jest jednakowy w calej masie.
    Jezeli upuscisz cos ciezkiego i kawalek odprysnie, to na gresie
    malo/nic nie bedzie widac.

    > Czy tylko gresy są dużych rozmiarów?
    > Z czego gres jest zrobiony że trzeba go impregnować? przecież to kamień
    > ceramika odporniejsza?

    Gres to spiek. Ma rozne ziarna, ktore moga nasiakac czymkolwiek.
    Polerowany tym bardziej.

    Ale powiem ci tak: znam mieszkanie, gdzie polerowany gres, jasny beż
    jest polozony przy wejsciu. Niby narazony na zarysowania biaskiem,
    zabrudzenia
    blotem, ale nic na nim nie widac i trzyma sie ekstra.

    Moze gres w kuchni warto zaimpregnowac, ale tez bym sie nie napalal.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-08-18 08:07:46
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Najwazniejsza to taka, ze gres jest jednakowy w calej masie.
    > Jezeli upuscisz cos ciezkiego i kawalek odprysnie, to na gresie
    > malo/nic nie bedzie widac.
    Gresy szkliwione nie są jednorodne z powierzchnią. Różnica gres - glazura
    wynika z różnicy materiału bazy: gres - prasowany klinkier, glazura - glinka
    (?).

    Pzdr.
    Adam

  • 4. Data: 2009-08-18 08:26:09
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > blotem, ale nic na nim nie widac i trzyma sie ekstra.
    >
    > Moze gres w kuchni warto zaimpregnowac, ale tez bym sie nie napalal.

    a czym zabezpieczyć gres żeby sie dobrze fuge kładlo? ostatnio jak kładłem
    szarą fugę miedzy zielonymi płytkami to ledwo doczysciłem szczotką drucianą
    te płytki z szarych plam ;/ a mam terazs jeszcze droższe płytki i szkoda by
    było coś nie tak zrobic ;/ w sklepie mudowlanym zrobili wielkie oczy jak o
    cos takiego spytałem. Jakis dedykowany impregnat ? a może wystarczy przed
    kładzeniem fugi napastować płytki pastą do gresu?

  • 5. Data: 2009-08-18 09:31:12
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > a czym zabezpieczyć gres żeby sie dobrze fuge kładlo?

    Ni mam tu zadnych doswiadczen, ale przyszlo mi do glowy naklejenie
    paska tasmy klejacej wzdluz fugi...

    Z tym ze takie postepowanie moze byc uciazliwe :(

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-08-18 10:05:02
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    to co polecacie zamiast gresu do salonu
    łądne i łatwe w czyszczenu
    czy są płytki ceramiczne np szlifowane tzn polerowane :)

  • 7. Data: 2009-08-18 10:41:54
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > to co polecacie zamiast gresu do salonu
    > łądne i łatwe w czyszczenu
    > czy są płytki ceramiczne np szlifowane tzn polerowane :)

    Glazura i terakotra sa w roznych wykonczeniach. Ale jak ma byc ladnie,
    to drewno lub gres :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-08-18 11:25:10
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > to co polecacie zamiast gresu do salonu
    > łądne i łatwe w czyszczenu
    > czy są płytki ceramiczne np szlifowane tzn polerowane :)

    gres jest łatwy w czyszczeniu tylko trzeba go pastować jakims tam płynem do
    konserwacji gresu, wtedy nie łapie brudu.

  • 9. Data: 2009-08-18 11:27:42
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ni mam tu zadnych doswiadczen, ale przyszlo mi do glowy naklejenie
    > paska tasmy klejacej wzdluz fugi...
    >
    > Z tym ze takie postepowanie moze byc uciazliwe :(

    ano troche, szczególnie że i tak trzeba uwazac zebynie pobrudzić nie
    osłonietej częsci płytki. jak bede kładł to zrobie próbe z tą pastą do
    gresu. zapastuje odpad płytki, posmaruje pastą, zapaskudze fugą i poczekam
    az podeschnie, jesli sie zmyje bez nadmiernego wqysiłku i sladów to tak bede
    robił.