    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rury PE pod fundament, na zapas
    Date: Mon, 29 Apr 2013 14:49:44 +0200

    W dniu 29.04.2013 14:05, Lisciasty pisze:

    > Nie myślałeś nad jakimś eps parkingowym lub zwykłym eps200 czy ile
    > tam? Jak przeglądałem karty katalogowe np. Organiki, liczyłem sobie
    > masę chałupy, potem patrzyłem na parametr "naprężenie ściskające przy
    > 10% odkształceniu względnym" to miałem kilkukrotny zapas, tak więc nie
    > wydaje mi się, żeby była konieczność przepłacania za XPS (przynajmniej
    > tak to sobie planowałem). Ale chętnie poczytam kogoś mądrego w tym
    > temacie, póki co nie znalazłem jakiś wiarygodnych wyliczeń czy
    > argumentów...

    Myślałem i szybko mi przeszło.
    Tu nie tylko o wyliczenia idzie. Pomiędzy XPS a EPS jest duża różnica,
    EPS nie nadaje się do stosowania pod ziemie i na tym temat powinien się
    kończyć. A przynajmniej ja nie zamierzam stosować EPS pod płytę, może
    ktoś kto zastosuje będzie żył długo i szczęśliwie, ale ja nie mam
    zamiaru być królikiem doświadczalnym, nie w tak newralgicznym,
    nienaprawialnym miejscu i przy takiej inwestycji.