    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 29 Apr 2013 10:44:47 -0700 (PDT)
    Subject: Re: rury PE pod fundament, na zapas
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 29 Kwi, 15:35, Budyń <b...@r...pl> wrote:
    > widze ze dalej cie męczy ta płyta :-)

    Będzie męczyć, dopóki nie zaczniemy poważnie myśleć o budowie chałupy,
    na razie chcę zrobić wszelkie możliwe do przeprowadzenia dywagacje
    teoretyczne :P

    > Robiłeś rozeznanie kosztów takiego fundamentu? Ze wzgledu na drogi styro i drogie
    zbrojenie chyba jednak nic nie przebije zestawu:

    Robiłem, wyszło około 40k. Z tym, że nie wiem ile wyjdzie standardowy
    fundament dobrze ocieplony, a w płycie umyśliłem od razu utopić
    podłogówkę, no i odpadnie wylewanie podłóg niby. Na razie składam z
    klocków te koszta ale jeszcze daleka droga przede mną. A dlaczego
    drogi styro? Właśnie z tym styropianem walczę, bo nie mogę znaleźć
    argumentów przeciw użyciu "normalnego" styropianu, choćby w wykonaniu
    parkingowym. Wody i tak tam nie ma się jak zebrać bo podsypka żwirowa
    dookoła jest, wytrzymałość na ściskanie jest z mega zapasem, więc o co
    chodzi?
    Co do drogiego zbrojenia to bym nie przesadzał, wcale tam tego aż tak
    wiele nie wchodzi :]
    No i nie do przecenienia jest niższy koszt robocizny przy czymś takim,
    poza tym wrzucając w to podłogówkę wychodzi to jeszcze lepiej.

    Ale jak mówię, wiarygodne kosztorysy na razie nie powstały :>

    > tradycyjny fundament
    > sciany z betonu komórkowego
    > grube styro pod wylewke

    Ściany będą z porotermu bo teściu nam już załatwił, kupił i kisi, a
    darowanemu koniu itp.
    Generalnie muszę policzyć te dwa warianty, dobrze też poczekać aż
    Albercik jakieś fakty zapoda, mam nadzieję że ściemniać nie będzie :>

    L.