  • 1. Data: 2009-10-06 19:05:46
    Temat: rynna daleko od muru
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Witajcie moim mili Doradcy.

    Na czas prac przy czwartej ścianie altanki odsunęłam rynnę,
    która do tej pory była przymocowana przy ścianie.
    Teraz bardzo mi odpowiada, że woda z rynny odpływa dalej od ściany
    i chciałabym, aby tak zostało.
    To co widać na zdjęciu
    http://picasaweb.google.pl/kkrycha/Rynna#53895599478
    29240642
    jest niestabilne.

    Co powinnam zrobić, aby umocować tę rynnę w sposób stabilny i prawidłowy, w
    tym miejscu?
    I czy w ogóle, ten mój pomysł ma rację bytu.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-10-06 19:22:06
    Temat: Re: rynna daleko od muru
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    Krycha pisze:

    > Co powinnam zrobić, aby umocować tę rynnę w sposób stabilny i
    > prawidłowy, w tym miejscu?
    > I czy w ogóle, ten mój pomysł ma rację bytu.

    Przeciez to wyglada tragicznie.
    Moze zamiast tego bohomaza zastosowac jakis lancuch albo rzygacz.

  • 3. Data: 2009-10-06 19:34:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w tym miejscu?
    > I czy w ogóle, ten mój pomysł ma rację bytu.

    Nie wyglada to zbyt pieknie, ale to nie moj dom. Najprosciej wbic jakis
    dlugi pal - w miejscu gdzie rynna dochodzi do ziemi - i do niego mocowac
    rynne, wbic gleboko tak, by utrzymal calosc. Czym wyzszy tym lepiej -
    oczywiscie powyzej gornego kolana nie ma sensu.

  • 4. Data: 2009-10-06 20:24:31
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Co powinnam zrobić, aby umocować tę rynnę w sposób stabilny i prawidłowy,

    * rynnę zamontować na ścianie tak jak prawdopodobnie była wcześniej i na
    samej ziemi zrobić dłuuuugą wylewkę
    * zastosować rzygacz/zdjąć pionową część rynny - wtedy możesz to odsunąć
    jeszcze dalej a w razie potrzeby końcówkę podeprzeć rurką wkopaną w ziemię

  • 5. Data: 2009-10-07 06:22:13
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Krycha pisze:
> [...]
    >
    > Co powinnam zrobić, aby umocować tę rynnę w sposób stabilny i
    > prawidłowy, w tym miejscu?
    > I czy w ogóle, ten mój pomysł ma rację bytu.

    * Dobudować coś(np pergola) po czym ta rynna by się pięła, może być to
    połączone z przedłużeniem dachu.
    * rynnę puścić z powrotem na dół przy ścianie, a na ziemi wodę
    odprowadzić korytkiem ściekowym.
    * zakopać pod ziemią odpływ z rynny
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 6. Data: 2009-10-07 07:44:39
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    Zanim bedziemy pograzac się w swoim doradztwie moze nam powiesz, co
    cie sklonilo dotakie zmiany i dlaczego ci zalezy, by przy takim
    rozwiazaniu pozostac?

  • 7. Data: 2009-10-07 18:43:07
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Igor Pilutkiewicz" <i...@r...pl> napisał w
    >wiadomości
    vba.googlegroups.com...
    >Zanim bedziemy pograzac się w swoim doradztwie moze nam powiesz, co
    >cie sklonilo dotakie zmiany i dlaczego ci zalezy, by przy takim
    >rozwiazaniu pozostac?

    W tym rogu mam piwnicę w altance, w której gromadzi się woda.
    Woda spływająca z dachu tuż przy murze dodatkowo zwiększa ilość wody w
    piwnicy.
    Robiłam, do tej pory, odprowadzenie wody z rury spustowej po
    rynnie(pozostałej po budowie),
    którą podkładałam pod wylew z rynny, ale zamulała się i nie spełniało to
    roli jaką oczekiwałam.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 8. Data: 2009-10-07 20:22:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > rynnie(pozostałej po budowie),
    > którą podkładałam pod wylew z rynny, ale zamulała się i nie spełniało to

    No to rynna powinna zostac na scianie, a odplyw trzeba bylo wypuscic tam
    gdzie jest teraz.

  • 9. Data: 2009-10-14 14:16:57
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    (...)

    > No to rynna powinna zostac na scianie, a odplyw trzeba bylo wypuscic tam
    > gdzie jest teraz.

    To ten odpływ musiałabym odprowadzić z rynny pod ziemią, aby można było
    tam swobodnie przechodzić, nie potykając się o jakieś odpływy.

    Zastanawiam się, po jakim czasie taki odpływ zamuli się?

    Pozdrawiam wszystkich moich doradców. Krycha.