  • 11. Data: 2015-03-17 09:06:07
    Temat: Re: schody
    Od: pilocik <r...@e...pl>

    W dniu 2015-03-16 o 12:08, Kris pisze:

    > A co na to stolarz?

    jeszcze z nim nie rozmawiałem, póki co to przetwarzam informacje ;)

  • 12. Data: 2015-03-17 15:01:44
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 marca 2015 22:12:40 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:
    > czy tak się robi stopnie dębowe z klejonki ?
    >
    > http://v041109.home.net.pl/pliki/tata/imag0313.jpg
    > http://v041109.home.net.pl/pliki/tata/imag0314.jpg
    > http://v041109.home.net.pl/pliki/tata/imag0317.jpg
    >
    > miały być sklejane ale o co chodzi z tą sklejką w środku ?

    Tak sie robi stopnie z klejonego debu.

    http://www.drewno.pl/gieldadrzewna/123-Stopnie-18502
    8-Stopnie+schodowe+d%C4%99bowe+30,+40mm+Schody+D%C4%
    84B.html

    Na pewno sklejka sosnowa nie wzmacnia stopni, ktore mialy byc debowe.
    Tylko oszusci tak robia, a inni im przytakuja.
    Kogutek juz nieraz pisal, jak podmienial drozsze materialy tanszymi.

  • 13. Data: 2015-03-17 15:55:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > http://www.drewno.pl/gieldadrzewna/123-Stopnie-18502
    8-Stopnie+schodowe+d%C4%99bowe+30,+40mm+Schody+D%C4%
    84B.html

    Tak to jest klejonka.

    > Na pewno sklejka sosnowa nie wzmacnia stopni, ktore mialy byc debowe.
    > Tylko oszusci tak robia, a inni im przytakuja.

    Ale w tym przypadku produkcja takiego stopnia jest _droższa_ więc nie
    dopatrywałbym się tu jakiegoś spisku. No i co do zasady to sklejka (nawet
    sosnowa) jest znacznie wytrzymalsza niż lite drewno o tej samej grubości.

    Dlatego jak pisałem to co zamawiający otrzymał to nie jest klejonka ale to
    wcale nie oznacza że otrzymał coś gorszego lub tańszego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2015-03-17 22:00:10
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 15:55:16 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > Dlatego jak pisałem to co zamawiający otrzymał to nie jest klejonka ale to
    > wcale nie oznacza że otrzymał coś gorszego lub tańszego.

    A kto mowil cos o " litym drewnie" ?
    Przeciez chodzi o debowa klejonke, ktora nie jest litym drewnem i jest na pewno
    wytrzymalsza od sosnowej sklejki.

  • 15. Data: 2015-03-17 22:14:12
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > sosnowa) jest znacznie wytrzymalsza niż lite drewno o tej samej grubości.

    Moze i trzeba wlozyc wiecej pracy w wyprodukowanie owej klejonki z "wkladka"
    ale za to zuzywa sie mniej materialu - prawdopodobnie mozna tez uzyc materialu
    tanszego, bo o mniejszej grubosci (tak wiem - teoretycznie material kupujesz
    na m3 i nie powinno to miec wiekszego znaczenia ale w praktyce IMHO grubsze =
    drozsze, chocby dlatego ze w przypadku natrafienia na sek - do smieci leci
    wieksza ilosc materialu). Osobiscie sam nie wiem co bym zrobil, tez mi sie
    wydaje ze toto powinno byc wytrzymale i nie ma wiekszego wplywu na jakosc
    stopnia ale tego stolarza-kombinatora bym raczej zaczal omijac z daleka :-)

    No chyba, ze kupujacy zamowil stopnie za 3/4 normalnej rynkowej ceny i liczyl,
    ze dostanie produkt "pelny" ze tak powiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2015-03-17 23:07:33
    Temat: schody
    Od: Kris <k...@g...com>

    Troche google przepyrałem i takiue coś wyszło
    http://www.alleschody.pl/nasze-systemy-i-technologie
    ,aw12,14

  • 17. Data: 2015-03-18 00:00:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 23:07:34 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Troche google przepyrałem i takiue coś wyszło
    > http://www.alleschody.pl/nasze-systemy-i-technologie
    ,aw12,14

    Wymieniaja zalety nad drewnem litym. A on nie chcial litego tylko klejonke
    debowa, a dostal klejonke debowo-cholerawiejaka :-)

    To co wklejasz to produkt ktory w np. podlogach mozna porownac do deski
    barlineckiej. Niby drewniane ale tego drewna tyle ze kot naplakal :) Ale
    tansze od pelnego drewna :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2015-03-18 00:29:15
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 18 marca 2015 00:00:49 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > To co wklejasz to produkt ktory w np. podlogach mozna porownac do deski
    > barlineckiej. Niby drewniane ale tego drewna tyle ze kot naplakal :) Ale

    Lite drewno ma zastosowanie przy produkcji zapałek, w formie mało przetworzonej od
    biedy nadaje się do palenia w piecu albo kotle jak ktoś ma kaprys. Do pieca lepsze
    jest jednak przetworzone w postaci brykietów. Tak samo na schody, meble itp różnego
    rodzaju laminaty mają zdecydowanie lepsze parametry wytrzymałościowe i użytkowe niż
    lite drewno i materiał konstrukcyjny jaki powstaje z klejenia większych elementów z
    mniejszych. W przypadku tego o co pyta pilocik można by zastanowić się jaka powinna
    być optymalna grubość sklejki w stosunku do warstwy wierzchniej.

  • 19. Data: 2015-03-18 07:48:17
    Od: "Edek" <e...@w...pl>

> [...]

    przypadku tego o co pyta pilocik można by zastanowić się jaka powinna być
    optymalna grubość sklejki w stosunku do warstwy wierzchniej.

    Jako zwykły zjadacz chleba odpowiem tak:
    - Jak zamawiałeś schody dębowe to gościa pociąg do odpowiedzialności

    - Jak zamawiałeś schody z domieszką (dodatkiem) czegoś tam to daj sobie
    spokój

    - Nie słuchaj tego co tu piszą bo to bzdury i nic więcej w tym temacie.

    Pozdrawiam

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.

  • 20. Data: 2015-03-18 09:47:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A kto mowil cos o " litym drewnie" ?

    Lite w sensie klejonki z litego drewna a nie przekładanej sklejką.

    > Przeciez chodzi o debowa klejonke, ktora nie jest litym drewnem i jest na
    > pewno wytrzymalsza od sosnowej sklejki.

    No to weź sobie dębową klejonkę o grubości 1cm i porównaj do sosnowej
    sklejki o tej samej grubości. Stań jedną noga na jednym, drugą na drugim i
    powiedz co się złamało.

    Pozdrawiam
    Ergie