  • 21. Data: 2015-03-18 09:58:09
    Temat: Re: schody
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:df6cfaa0-4a0e-4ee2-822a-71cc4ed73528@go
    oglegroups.com...

    > Moze i trzeba wlozyc wiecej pracy w wyprodukowanie owej klejonki z
    > "wkladka"
    > ale za to zuzywa sie mniej materialu - prawdopodobnie mozna tez uzyc
    > materialu

    Tyle że praca jest wielokrotnie droższa niż materiał. Nie demonizujmy ceny.
    Materiał na taki stopień (lity dąb) to maksymalnie kilkanaście zł) reszta
    to robota.

    > tanszego, bo o mniejszej grubosci (tak wiem - teoretycznie material
    > kupujesz
    > na m3 i nie powinno to miec wiekszego znaczenia ale w praktyce IMHO
    > grubsze =
    > drozsze, chocby dlatego ze w przypadku natrafienia na sek - do smieci leci
    > wieksza ilosc materialu).

    W ogólności masz rację, może się zdarzyć że ktoś ma 2cm ścinki dębiny i je
    wykorzysta dzięki temu oszczędzi, ale przy seryjnej produkcji taka zabawa
    przestaje mieć sens.

    > Osobiscie sam nie wiem co bym zrobil, tez mi sie

    Ja bym po prostu zapytał "dlaczego" - i od stylu odpowiedzi uzależnił dalsze
    postępowanie.

    > wydaje ze toto powinno byc wytrzymale i nie ma wiekszego wplywu na jakosc
    > stopnia ale tego stolarza-kombinatora bym raczej zaczal omijac z daleka
    > :-)

    Rozumiem, że już wydałeś wyrok skoro nazywasz go "kombinatorem".

    > No chyba, ze kupujacy zamowil stopnie za 3/4 normalnej rynkowej ceny i
    > liczyl,
    > ze dostanie produkt "pelny" ze tak powiem :)

    Ceny w budowlance i wykończeniówce mają niewiele wspólnego z tym co się
    dostaje :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2015-03-18 10:11:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 marca 2015 09:58:13 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Rozumiem, że już wydałeś wyrok skoro nazywasz go "kombinatorem".

    W zasadzie to tak bo jakby byl uczciwy to by dokladnie przed robota przedstawil
    pelna informacje jak taki stopien wykonuje. Ja zamowilem klejonke z jesiona
    i dostalem klejonke z jesiona, a nie z jesiona i sosny :) On tez zaloze sie,
    ze chcial klejonke debowa, a nie debowo-sosnowa.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2015-03-18 10:32:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > sie,
    > ze chcial klejonke debowa, a nie debowo-sosnowa.

    Ja się nauczyłem pochopnie nie sądzić, bo często inwestor pokazuje palcem i
    mówi poproszę taki stopnień zupełnie nie wnikając w technologię jego
    produkcji.

    Przerabiałem to przy okazji mebli. Nie tylko klienci ale też sprzedawcy pod
    pojęciem mebli z litego drewna rozumieją:

    - klejonkę litego szlachetnego drewna
    - klejonkę z sosny obłożoną fornirem ze szlachetnego drewna
    - płytę meblową ze sklejki ze szlachetnego drewna

    I to wszystko jest dla nich lite drewno w odróżnieniu od:

    - płyta wiórowa obłożona fornirem
    - płyta wirowa w okleinie drewnopodobnej
    - płyta wiórowa w okleinie drewnopodobnej 3D (z fakturą słojów drewna).

    Dlatego znając relację jednej strony byłbym ostrożny w ferowaniu wyroków tym
    bardziej że jakiekolwiek oszustwo musiałoby mieć uzasadnienie a w tym
    wypadku go nie ma - stolarz się więcej narobił i sumarycznie (praca +
    materiał) więcej go to kosztowało.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2015-03-18 10:48:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 marca 2015 10:32:23 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > bardziej że jakiekolwiek oszustwo musiałoby mieć uzasadnienie a w tym
    > wypadku go nie ma - stolarz się więcej narobił i sumarycznie (praca +

    No nie wiem czy wiecej - 1m3 dobrej debiny potrafi kosztowac do 3k pln :)
    Schody ~120cm dwubiegowe 16 stopni po 4cm (a na oko to te jego sa jeszcze sporo
    grubsze) z podstopnicami i spocznikiem moze dac ponad kubik materialu. Czyli
    jest na czym oszczedzac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2015-03-18 11:13:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > sporo
    > grubsze) z podstopnicami i spocznikiem moze dac ponad kubik materialu.

    No dobra, niech będzie 3 tysiące za m3
    Dla stopnia 1m x 25cm x 4cm to daje 30 zł za jeden stopień.

    Ja u siebie za stopnie i parapety płaciłem 70-100 zł w zależności od
    szerokości. (klejonka 4cm gruba) czyli wychodzi na to że cena materiału
    tylko jakieś 40% ceny końcowej.

    Dając sklejkę stolarz zaoszczędził 1/3 (- koszt sklejki i minus listwa
    czołowa i więcej kleju) czyli maksymalnie jakieś 10zł na stopniu.

    A teraz robota Zrobienie zwykłej klejonki wymaga jedynie sklejenia listewek
    i obustronnego przeszlifowania takich blatów i już można ciąć na wymagane
    szerokości i długości.

    Zrobienie takiego stopnia ze sklejką w środku wymaga najpierw dwukrotnego
    sklejenia listewek i ich przeszlifowania, następnie sklejenia takich blatów
    razem ze sklejką w "kanapkę", nastepnie po pocięciu takiej "kanapki" do
    każdego paska trzeba dokleić listwę czołową i jeszcze raz przeszlifować.

    Lekko liczą roboty jest 3x więcej

    IMO To się nie kalkuluje :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2015-03-18 11:20:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 marca 2015 11:13:07 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > IMO To się nie kalkuluje :-)

    Hm, masz racje - przy liczeniu zapomnialem o szerokosci stopnia, przy 25cm
    wychodzi wiec 1/4 mniej materialu niz przyjalem :) To fakczynie nie ma sensu.
    Jest wiec jeszcze opcja ze gosciowi zostala debina ~2cm i postanowil ja
    wykorzystac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2015-03-18 11:20:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 marca 2015 11:20:08 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Hm, masz racje - przy liczeniu zapomnialem o szerokosci stopnia, przy 25cm
    > wychodzi wiec 1/4 mniej materialu niz przyjalem :)

    1/4, a nie 1/4 mniej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2015-03-18 13:33:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-18 o 11:20, Adam Sz. pisze:

    > 1/4, a nie 1/4 mniej :)

    Ciekawe nie powiem.
    Po malu dojdziecie do wniosku, ze deska barlinecka powinna byc drozsza
    od egzotycznego parkietu, ktory imituje.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2015-03-18 13:59:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > Ciekawe nie powiem.
    > Po malu dojdziecie do wniosku, ze deska barlinecka powinna byc drozsza
    > od egzotycznego parkietu, ktory imituje.

    generalnie to jest droga w stosunku do drewna.
    Tylko w niej udział pracy jest dużo mniejszy niż w jednostkowo robionych
    schodach bo produkcja seryjna

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 30. Data: 2015-03-18 14:19:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-18 o 13:59, masti pisze:

    > generalnie to jest droga w stosunku do drewna.
    > Tylko w niej udział pracy jest dużo mniejszy niż w jednostkowo robionych
    > schodach bo produkcja seryjna

    Mysle, ze z tymi schodami to troche jest tak jak z krokwiami.
    Zaklada sie w dyskusji, ze np. 12 metrowa krokiew bedzie kosztowala tyle
    co dwanascie krokwi jedno metrowych.

    Pozdro.. TK