    From: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ściana nośna, a zbrojenie
    Date: Tue, 01 Dec 2009 13:58:58 +0100

    Rafał pisze:

    > Pewno nikt Ci definitywnie nie odpowie, bo nie chce brać
    > odpowiedzialności.. ale zastanów się co by to za blok był jak by się na
    > jednym drucie fi10 trzymał?
    > Z drugiej strony skoro już wykułeś beton w koło tego drutu to i tak
    > naruszyłeś konstrukcje i to w tym przypadku ta bardziej istotną (według
    > mnie) bo odpowiedzialną za wytrzymałość na ściskanie, zbrojenie
    > odpowiada za wytrzymałość na rozciąganie, której to w ścianie nośnej za
    > dużo nie potrzeba...

    Po prostu chciałem się dowiedzieć ile można bezpiecznie podkuć, czy
    jednak materia jest bardzo delikatna i nie wolno tego ruszać bez bóg wie
    czego...

    Z tych 25 cm to wykuwam właściwie róg otworu na głębokość w całości ok.
    5-7 cm i szerokość z 3-5, tak żeby mi się w to nowa ościeżnica
    zmieściła...a że stara swoje "odgniotła" to nie muszę dużo kuć.
    Zbrojenie właściwie nawet mogę zostawić w środku, bo idzie drut równo
    przez środek tego otworu. Kwestia "wybrania" betonu.

    No, ale wątpliwości miałem, stąd pytanie.

    Pozdr,
    Tomek