eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieściana szczytowa / kolankowa - jak sprawdzić fachowców? › Re: ściana szczytowa / kolankowa - jak sprawdzić fachowców?
  • Data: 2010-10-28 21:13:46
    Temat: Re: ściana szczytowa / kolankowa - jak sprawdzić fachowców?
    Od: "kiki" <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    news:f72f61d6-3c4c-4f2e-a07a-d6a6d2256dc0@f33g2000yq
    h.googlegroups.com...
    On 27 Paź, 16:18, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Tylko teraz to troche po ptokach, bo wypadaloby ta warstwe ytonga
    > przewiazac z reszta muru. Chyba, ze podkuje troche boki porothermu. No
    > i polecam jeszcze dac pod ten ytong dwa druty fi6 - jeden od zewnatrz

    Tak, z tymi prętami fi 6 dobry pomysł. Dać je w fugę pod ytong. Ja bym się
    bał kuć słupki ale wzmocnić belkę, która powstanie pod ytongiem można. Ona
    ma tylko rozłożyć nacisk równomiernie na kilka potothermów. Zaprawa musi być
    tylko mocna i dobrze wypoziomować żeby ludzie od okien nie musieli używać
    klinów.. Nie wiadomo ile tam jest miejsca ale ze zdjęć widzę, że są 3
    pustaki czyli 75cm. parapety są chyba na 90cm. Ciut miejsca jest może ytong
    10 wlezie. 10cm wystarczy żeby zmniejszyć te mostki "na skos" .

    > A tu jak zwykle przesadzasz ;-) NIE MUSI tynkowac. Dobrze styro
    > przykleic (szczelnie), okleic i otynkowac. Nie bedzie wialo :-)
    > pozdr.

    Musi tynkować, nie żadnym tam tynkiem ale zrobić zwykły szpryc i zatrzeć.
    Trzeba powiedzieć majstrowi na wiosnę, żeby żucił 1cm szpryc. Koszty
    znikome, a odpadnie kłopot niedoróbek i zamków porothermu, które są przecież
    bez zaprawy.
    Mnie akurat nie wieje z gniazdek, bo tynkowałem ale w poprzednim lokum
    wiało, wiem coś o tym.