    From: "Tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ściananośna, a zbrojenie
    Date: Wed, 02 Dec 2009 05:01:33 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Może to, co teraz piszę cię zszokuje, ale możesz sobie wyobrazić sytuację,
    że "uprzejmy" sąsiad w tym bloku idzie do PINB złożyć zawiadomienie o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa z art. 50 PB. Inspektor po przyjeździe na
    miejsce stwierdza przebudowę bez pozwolenia na budowę, wstrzymuje roboty oraz
    zarządza wyłączenie lokalu z eksploatacji do czasu uzyskania opinii o stanie
    technicznym budynku i wykonania projektu zamiennego. W sumie jesteś kilka -
    kilkanaście tysiecy złotych "do tyłu" wliczając w to koszta jakiegoś hotelu na
    czas wyłączenia mieszkania. Piszę to wszystko, żeby czasem trzy razy się
    zastanowić zanim się weźmie młot do ręki. Zwłaszcza w bloku.

    To samo mialem napisac ale mnie uprzedziles. Pieknie i nie drogo to opisales.
    Jedno zdrowe i oparte zapewne o doswiadczenie zyciowe, wcale nie
    kontrowersyjne odczucie.
    Ja jak dostalem mieszkanie w 4-ro pietrowym bloku to remont zaczalem od
    piwniczki, w ktorej zrobilem polki. Oczywiscie troche sie tluklem ale nie w
    beton tylko zbijalem drabinki na ktorych te polki przybijalem. Juz nastepnego
    dnia przyszedl sasiad z trzeciego pietra, ale jakos go udobruchalem. Za chwile
    przyszla jego baba z nosem jak hamulec od karuzeli i z ta juz tak latwo nie
    poszlo. W koncu sie wqrwilem co mi sie czasem tez zdarza i chyba przez 10 lat
    musialem omijac ja z daleka.
    W sumie prawie wszyscy sasiedzi moja robote musieli skontrolowac i najbardziej
    interesowalo ich co ja na tych polkach bede trzymal. Wino - odpowiadalem.
    Ulzylo im gdy prawie wszystkie polki zapelnilem ksiazkami.
    Za jakis czas sasiad z gory tez zaczal w swojej piwnicy robic polki; nie takie
    solidne jak moje ale zrobil. I tez mial kontrole, najpierw zobaczyl nos, potem
    dlugo nic, wreszcie wrzeszczaca babe. W innych klatkach bylo podobnie.
    Tak, ze w 10-cio kondygnacyjnym bloku takich wscipskich bab zapewne jest kilka
    a poniewaz sie nudza bo to ani nic robic nie umie, ani na niczym sie nie zna
    ani nikt z nimi nawet gadac nie chce, to pierwsze co zrobia to doniosa gdzie
    trzeba i moga byc opisane przez Ciebie klopoty. Kucie zelbetu slychac
    wszedzie, na dziesiatym pietrze tez. A niech taka jeszcze te druty zbrojeniowe
    na wierzchu zobaczy to dupa w kwiatach.
    Pzdr. Tornad