    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sezon grzewczy
    Date: Wed, 17 May 2023 23:12:34 +0200

    dn. 17.05.2023 o 21:50, nadir napisał:
    > No a gdybyś prowadził nieracjonalną gospodarkę i chciał ten hektar
    > czy pół wyciąć w chooj, to potrzebujesz zgody jakichś urzędasów, tak
    > jak u nas, czy nikt do tego nic nie ma i róbta co chceta?

    Miałaby wówczas miejsce zmiana przeznaczenia działki, np. z leśnej
    na pastwisko lub ugór. Teoretycznie taką zmianą należałoby zgłosić do
    urzędu, bo opodatkowanie katastralne jest nieco inne.

    Zabronić nikt nie zabroni, bo to własność prywatna. Chyba, że
    właściciel leśny skorzystał wcześniej z jakiegoś programu, np. na
    zasiew lub prace leśne, w takiej sytuacji musiałby uzyskać urzędową
    zgodę na wycinkę. Ale to dotyczy tylko działek od 25 ha wzwyż, i
    niezależnie od tego wycinka na własne potrzeby opałowe dozwolona jest
    zawsze i bez formalności.

    Odpowiadając zatem na ściśle zadane pytanie: tak, te moje nieszczęsne
    parę ha lasu mógłbym ściąć a drewno sprzedać (lub w praktyce: zadzwonić
    do firmy która skupuje drewno i sama zajmuje się wykarczowaniem). Tylko
    po co?

    Mateusz