  • 11. Data: 2009-02-08 10:03:00
    Temat: Re: skad zdobyc taka sprezynke (z uchwytu pily szablastej)
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > I to jest najlepsze rozwiązanie;)))

    Nie, to jest ordynarna kradzież.
    pzdr.
    rafał

  • 12. Data: 2009-02-08 10:10:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
    On 8 Lut, 01:28, "tornad" <t...@v...pl> wrote:
    [...]
    Oddac moge ale na gwarancje - dadza nowy ;) Dopiero o ile sie
    orientuje po trzeciej awarii moge rzadac zwrotu

    To bedziesz mial tym sposobem dwie sprawne;))))

    Kris

  • 13. Data: 2009-02-08 10:57:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    a...@g...com napisal:
> [...]
    wiadomoscinews:fa394f89-cf0a-4183-8a4e-e243a22e4009@
    p13g2000yqc.googlegroups.com...
    > Co to znaczy "odpuscic" ?? :)

    a) odpuszczasz - http://pl.wikipedia.org/wiki/Odpuszczanie
    b) zaginasz
    c) hartujesz - http://pl.wikipedia.org/wiki/Hartowanie

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-02-08 11:16:47
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    > Noooo ale jak pisalem to chyba jest jakies hartowane bo IMHO peknie,
    > niz sie wygnie. Ale jeszcze nie probowalem - wszystkie narzedzia mam
    > na budowie, nawet kleszczy tu nie mam eh ;-)

    Z moich doswiadczen - jak masz "sile w recach".
    to dasz rade samymi kleszczami i mlotkiem :-)

    Pzdr

    JKK

  • 15. Data: 2009-02-08 11:25:35
    Od: a...@g...com

    On 8 Lut, 11:57, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > a) odpuszczasz -http://pl.wikipedia.org/wiki/Odpuszczanie
    > b) zaginasz
    > c) hartujesz -http://pl.wikipedia.org/wiki/Hartowanie

    Dzieki za wyjasnienie - nie znalem terminu :) A w warunkach domowo-
    garazowych czym to zrobic ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2009-02-08 12:00:21
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > Dzieki za wyjasnienie - nie znalem terminu :) A w warunkach domowo-
    > garazowych czym to zrobic ?
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Sprawa jest prosta dla kowala i skomplikowana dla kogos, kto robi to po raz
    pierwszy. Ale od czegos trzeba zaczac. Zatem wez palnik i nagrzej nim tylko te
    koncowke sprezynki, ktora musiz zagiac, do czerwonosci, w ktorej temperatura
    wynosi powiedzmy 550 stopni. I zaginaj natychmiast, na goraco. Ale to bedzie
    trudne, gdyz zanim to ujmiesz w kombinerki, to drut ci ostygnie... Jak juz za
    ktoryms razem zagniesz to znowu nagrzej i troszke podhartuj zanurzajac w
    wodzie. Istnieje obawa przehartowania, wtedy ten stalowy drut bedzie jak
    szklo, jesli zas go nie zahartujesz bedzie miekki i moze sie wyprostowac w
    czasie pracy w urzadzeniu. I na tym polega problem. Zatem bezpieczniejsze
    bedzie nie hartowanie go po wygieciu - moze wytrzyma. Bo jak znowu strzeli to
    dupa w kwiatach:).
    Pzdr.

  • 17. Data: 2009-02-08 12:47:28
    Od: a...@g...com

    On 8 Lut, 13:00, "tornad" <t...@v...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > bedzie nie hartowanie go po wygieciu - moze wytrzyma. Bo jak znowu strzeli to

    OK dzieki za porady - jutro bede z tym walczyl, musze tylko skas
    palnik zalatwic ;-) Hartowac ponownie raczej nie bede - tam nie ma
    raczej duzych sil ktore by mogly drucika spowrotem wyprostowac - bez
    tego drucika pila czasem pare minut mozna pracowac, poki brzeszczot
    nie wypadnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2009-02-08 13:23:43
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > On 8 Lut, 13:00, "tornad" <t...@v...pl> wrote:
    > OK dzieki za porady - jutro bede z tym walczyl, musze tylko skas
    > palnik zalatwic ;-)

    Jak juz koniecznie chcesz na goraco - kuchenki gazowej
    w domu nie masz ;-) ?

    Pzdr

    JKK

  • 19. Data: 2009-02-08 14:33:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    p13g2000yqc.googlegroups.com...

    > Co to znaczy "odpuscic" ?? :)

    Odpuszczania to operacja obrobki termicznej stali ktorej celem jest
    likwidowanie naprezen pohartowniczych. Niestety pojecie bardzo czesto
    blednie stosowane zamiast rozhartownie. Odpuszczanie polega na nagrzaniu
    materialu po hartowaniu do okreslonej temperatury w zaleznosci od rodzaju
    stali i jego powolnym schlodzeniu. Do okreslania temperatury stosuje sie
    min. tabele barwy czystej powierzchni stali zmieniajacej sie podczas
    ogrzewania. Odpuszczanie nie zmniejsza parametrow hartowniczych stali, a
    powoduje jedynie zmniejszenie naprezen wewnentrznej struktury stali.
    Rozhartowanie polega na nagrzaniu do wysokiej temperatury, co powoduje
    uelastycznienie stali i zmniejszenie jej finalnej twardosci. Hartowanie jest
    procesem powtarzalnym.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-02-08 14:40:54
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Jak juz koniecznie chcesz na goraco - kuchenki gazowej
> [...]
    Rzeczywiscie, mozna sprobowac. Ja zalecilem palnik i propan-butan bo go mozna
    ustawic na bardzo maly i cienki plomyk. A ten gaz w kuchni to jest zaazotowany
    i wiecej syczy niz kalorii daje. Zapewne taki cienki drut do czerwonosci
    nagrzeje, tyle, ze tu chodzi o to, aby nagrzac tylko sam koniuszek i go szybko
    zagiac. Jak nagrzejesz cala sprezyne to musisz ja potem hartowac a z tym moze
    byc klopot, no bo jak ja przehartujesz to peknie a jak nie, to nie bedzie
    sprezynowac, wiec lepiej za bardzo jej nie gimnastykowac.
    Ja robilem cos podobnego i udalo sie; palnik mialem ustawiony na stole, na
    wysokosci umozliwiajacej nagrzanie sprezynki trzymanej w odpowiednim miejscu
    kombinerkami w jednej rece i drugimi w drugiej rece aby zanim drut wystygnie
    zdazyc go wygiac. Mysle, ze Adam tez da sobie rade.
    Pzdr.