  • 1. Data: 2009-08-21 19:45:05
    Temat: śliwa węgierka
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Kupiłam i posadziłam śliwę Węgierkę Zwykłą.
    Chciałam mieć dobre owoce na powidła. I chyba nic z tego.
    W tym roku po raz pierwszy kwitła i miała kilka owoców,
    ale takie niedorozwinięte z wyciekiem żywicy, liście robią się żółte,
    cętkowane i opadają.
    Już w zeszłym roku nie podobały mi się liście tej śliwy.
    Tak to teraz wygląda.
    http://picasaweb.google.com/kkrycha/Sliwa_wegierka#
    Czy to przypadkiem nie szarka?
    Wyciąć, czy jeszcze ratować?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-08-22 07:15:24
    Temat: Re: śliwa węgierka
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:h6mu2q$q9j$1@nemesis.news.neostrada.pl Krycha
    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > http://picasaweb.google.com/kkrycha/Sliwa_wegierka#
    > Czy to przypadkiem nie szarka?

    Hejka. To nie są objawy szarki. Raczej rdza śliwy. Ponieważ drugim
    żywicielem patogenu Tranzschielia pruni-spinosae jest zawilec żółty, dlatego
    też należy usuwać z sąsiedztwa śliw porażone zawilce, zaś w momencie
    wystąpienia pierwszych objawów opryskiwać w 10 do 14 dniowych odstępach
    preparatami Thiram Granuflo 80 WG, Baycor 25 WP, Dithane 75 WG, Topsin M 70
    WP.
    Pozdrawiam programowo Ja...cki

  • 3. Data: 2009-08-22 10:21:22
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    --
    skrybaogrodowy
    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kupiłam i posadziłam śliwę Węgierkę Zwykłą.
    > Chciałam mieć dobre owoce na powidła. I chyba nic z tego.
    > W tym roku po raz pierwszy kwitła i miała kilka owoców,
    > ale takie niedorozwinięte z wyciekiem żywicy,

    Wyciek żywicy z owoców spowodowany jest żerowaniem owocówki śliwkóweczki.
    U siebie zwalczam stosując Calipso 480 SC. Skuteczny środek z bardzo małą
    karencją.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 4. Data: 2009-08-22 18:07:01
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Dziękuję Wam Panowie za wskazówki.
    Nie mam na działce zawilca żółtego, więc choróbsko przyszło inną drogą.
    Zacznę leczyć tę Węgierkę, bo już byłam gotowa wyciąć.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 5. Data: 2009-08-23 19:37:30
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witaj Dirko,
    a czy mam pryskać tę śliwę jeszcze teraz, czy poczekać jak zrzuci liście,
    a może dopiero na wiosnę?

    Pozdrawiam Krycha.