    From: Tomasz <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: stara drewniana podłoga - jakie opcje?
    Date: Wed, 20 Aug 2014 21:14:46 +0200

    > Jak dasz styropian to będzie jeszcze głośniej :-) Jeśli już coś to
    > twardą wełnę w płytach.
    napisz proszę coś o tej wełence :)
    ze styropianem już lekcje odrobiłem i wiem że na podłogi i garaże jest
    bardzo wytrzymały na ściskanie

    > A co chcesz osiągnąć? Ma być: cicho? Równo? Czy może tanio?
    >
    > Pierwsze co trzeba zrobić to po wywaleniu płyt podokręcać porządnie
    > istniejące deski aby nie skrzypiały.

    tak, wiem. OStatnio ponawiercałem skrzypiące deski i w otwory wlałem
    żywicę (klej dwuskładnikowy). Skrzypienie które denerwowało 2 pokolenia
    mieszkańców zniknęło za sprawą chemii za 17zł

    > A następnie to już zależy od Ciebie. Ten stary strop pewnie osiadł i
    > jest niecka.
    wypełnie albo płytami, albo jeszcze walnę jakąś wylewkę samopoziomującą
    w dziurach. nie ma szans na wylewkę na całą podłogę. (wyjdzie mi kałuża
    w miejscu po piecu kaflowym)

    > Jeśli Ci to nie przeszkadza to najprościej będzie Zrobić
    > podłogę z desek na pióro-wpust.
    boję się ze nie dam rady. Na dechach trzeba sie znać, na robocie z nimi
    też. Potem cyklinować, więc już ekipa konieczna - sam nie zrobię.
    Stąd marudzę o płytach osb, bo będzie mi łatwiej. jak coś źle wyjdzie to
    odkręcę i poprawię, bo i tak osb czymś przykryję.

    Proszę napiszcie mi czy jeśli będę kładł panele na osb, ale bez
    podkładu, a wręcz przykleję panele do osb, nie będzie przypadkiem
    ciszej? Czy klejenie paneli do osb pogwałca jakieś reguły budowlane?
    ToMasz