    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sterownik pokojowy
    Date: Sun, 24 Oct 2010 11:45:50 +0200

    Użytkownik William Bonawentura napisał:

    > Czy dobrze rozumiem, że zawory termostatyczne ci nie działają i pomimo, że są
    nastawione na "3" to masz 28 stopni w pomieszczeniu ?

    Nie... tego nie powiedziałem.

    Owszem wyłączają się poszczególne grzejniki przy ustawieniu '3', ale po
    pierwsze nie wiem przy jakiej to się dzieje temperaturze, bo nie
    doszedłem jeszcze do mierzenia takich detali, a po drugie, temperatura
    całości nie jest zależna jedynie od ustawienia poszczególnych grzejników.

    Jest też podłogówka, poza tym tak myślę, że jak jest jakaś konkretna
    zadana temp na sterowniku, to ten sterownik tą temperaturę utrzymuje, a
    jak takigo sterownika nie ma, to jakoś poza kontrolą mi się wszystko
    wydaje...

    Same grzejniki się na pewno wyłączą i zawory termostatyczne nie
    dopuszczą do osiągnięcia temp 28, ale jest jeszcze podłogówka, która nie
    ma sterowania zaworami termostatycznymi i ta już może sobie szaleć ;-).
    Widzę, że podłogówka może się rozpędzić i za kilka dni niekontrolowanego
    grzania mimo, że woda na podłogówkę ma zaledwie 35 st C, to grzejnik
    podłogowy grzeje 'jak zwariowany' i jest zwyczajnie za ciepło w
    pomieszczeniach.

    Myślę, że sterownik pokojowy może sprawę załatwić - jak temp na
    wysokości sterownika osiągnie założone 20, to się kocioł wyłączy i tyle.
    Jak temp spada o wartość ustawionej histerezy, to znowu zacznie grzać.