    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 10 Jun 2015 15:55:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: strych bez podłogi
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 00:00:26 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > czyli projekt do dupy. Przyjmij to jak jest, a potem połóż na tym
    > strychu płyty mdf, albo deski - będziesz miał pełnoprawny strych. być
    > może taki remont własnymi siłami będzie tańszy niż praca budowlańców.
    > Zwróć uwagę jednak, na legary na których trzyma się konstrukcja. czy one
    > są wystarczająco mocne aby utrzymać ciężar płyt mdf/desek i ludzi? Może
    > są za słabe na takie obciążenia - i nic nieda się zrobić....
    >
    > ToMasz

    Najprawdopodobniej jest tak jak napisałeś. Belki są o przekroju mogącym utrzymać
    sufit podwieszony i jeszcze trochę. Ale nie tyle żeby dociążyć płytami OSB. Mam taką
    samą sytuację jak u Marka. Z tym że to ponad stuletnia kamienica. Belki mają przekrój
    18cmx25cm i są co 90 centymetrów. Inna sprawa że i mnie jest na strychu polepa a nie
    lekka wełna mineralne. Jak budowali kamienicę w której mieszkam to nie dawali na oko
    tylko liczyli wytrzymałość. Pytanie co można zrobić jak konstrukcja nie umożliwia
    dołożenia dodatkowego ciężaru. Chyba nic z wyjątkiem zasieków z drutu kolczastego
    albo lepszego żyletkowego. Fajnie ze chociaż dali wełnę. Z opisu wynika że,
    przynajmniej tak domyślnie wyczytałem, wełna jest pomiędzy belkami. Czyli jest jej z
    10 centymetrów. Jeśli się nie mylę z grubością wełny to jest jej minimum 3 razy za
    mało. Poza tym jak Marek widział wełnę to jest bardzo źle bo powinien widzieć folię
    którą przykryta jest wełna.