  • 11. Data: 2012-08-17 16:00:48
    Temat: Re: styropian na podłogę w nieogrzewanym garażu
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 17 sierpnia 2012 02:15:37 UTC+2 użytkownik kogutek napisał:
    > Jeśli w pomieszczeniu nie ma ruchu powietrza to podłoga może mieć - 100 stopni
    > i nie będzie to miało żadnego wpływu na temperaturę w pomieszczeniu.
    > Tyle wynika z fizyki w takim przypadku.

    czyli promieniowanie podczerwone nie istnieje? ;P

  • 12. Data: 2012-08-17 18:39:05
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-08-16 10:04, brunet.wp pisze:
    > Witam,
    >
    > na całym parterze, również w garażu (nieogrzewanym) od chudziaka do
    > poziomu zero (planowanej podłogi) zostawiłem 21cm. Planuję dać 14cm
    > styropianu, 6cm wylewki i 1cm przeznaczone na podłogę (płytka, deska itp.).

    Ja mam wolnostojacy kanadyjczyk ze sciana 10cm welna, strop 15cm welna
    podloga nieizolowana.
    W zimie przy -25 na podworku w srodku bylo -5.
    Dogrzanie to do rozsadnej temperatury zajmowalo 3kW piecykowi okolo pol
    godziny (+10oC).
    Oczywiscie pewnie podloga po podniesieniu temperatury troche ciepla
    zabrala, ale przypuszczam, ze w nocy oddala lwia czesc z powrotem.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 13. Data: 2012-08-17 21:11:23
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    r...@g...com napisał(a):

    > W dniu pi=B1tek, 17 sierpnia 2012 02:15:37 UTC+2 u=BFytkownik kogutek napis=
    > a=B3:
    > - 100 stopni
    > eniu.=20
    >
    > czyli promieniowanie podczerwone nie istnieje? ;P
    Oczywiście że istnieje. Ale w przypadku opisanym w temacie nie działa. Poza
    tym promieniowanie podczerwone powoduje nagrzewanie a nie studzenie. No i co w
    garażu ma promieniować z taką mocą i w takiej długości fali żeby cokolwiek
    ugrzało. W pilocie do telewizora jest dioda emitująca w podczerwieni. Nic tym
    nie ugrzejesz bo nie taka długość fali żeby grzała. Żarówka o podobnej mocy co
    ma dioda będzie gorąca i jej ciepło będzie można wyczuć z niewielkiej
    odległości. Przyłóż pilota do ręki jak nie wierzysz.

  • 14. Data: 2012-08-18 22:59:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    > Z ziemi nie idzie "ciepło" tylko zimno! Nie wiem, kto wymyślił tę bzdurę
    > że z ziemi idzie ciepło, ale pojawiła się kilka lat temu w internecie i

    Proponuję ci przemyśleć ocieplenie garażu i drogi ucieczki ciepła z domu i
    garażu
    a potem wypowiadać się na forum, bo na razie to sam piszesz bzdury.

    > robi karierę. Pomyśl logicznie przez większą część sezonu grzewczego
    > (albo nawet przez cały) w garażu będzie cieplej niż +5 więc ziemia by go
    > ochładzała a nie ogrzewała.

    > To może u ciebie tak jest ale to świadczy o marnym odizolowaniu garażu od
    > reszty
    > domu, u mnie temp w garażu spada do -5st. Pewnie by spadała więcej ale
    > grunt
    > pod garażem go grzeje.

    Powiedz mi jak to zrobiłeś - masz ażurową bramę (kratę) :-)

    Mieszkałem kiedyś w domu, gdzie był garaż który się stykał tylko jedną
    ścianą z domem i był nieocieplony i nawet tam temperatura nie w każdym roku
    spadała poniżej zera, a jeśli w danym roku spadłą to tylko na kilka dni.

    Napisz jakie masz ocieplenie garażu wprowadzę to w program do OZC i
    zobaczymy.

    > Znowu pleciesz bzdury, gdyby był idealnie odizolowany to miałby temp
    > otoczenia, czyli np -5st jeżeli tyle jest na zewn.

    Idealnie = tak jak cały budynek z zewnątrz. Ok mogłem to jaśniej napisać. Po
    prostu zwykle ludzie dają więcej izolacji na zewnątrz niż pomiędzy garażem a
    domem (co IMO jest błędem).

    > Niekoniecznie, wszystko zależy ile traci a ile z tego domu dostaje, a
    > traci
    > sporo bo brama garażowa ma bardzo słabą izolacyjność, nawet ocieplana.

    Ja sobie swój garaż sam wpisałem w program OZC i wyszło mi, że średnia temp.
    w okresie grzewczym wyniesie tam ponad 10st stąd prosty wniosek - ocieplam
    od gruntu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2012-08-19 15:51:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-08-2012 o 22:59:06 Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > a potem wypowiadać się na forum, bo na razie to sam piszesz bzdury.

    > Powiedz mi jak to zrobiłeś - masz ażurową bramę (kratę) :-)
    Nie, mam dobrze odizolowany od domu, poza tym brama nie jest jakoś super
    szczelna
    i są kratki wentylacyjne z garażu.

> [...]
    > ścianą z domem i był nieocieplony i nawet tam temperatura nie w każdym
    > roku spadała poniżej zera, a jeśli w danym roku spadłą to tylko na kilka
    Ale to znaczy że ta ściana go grzała i to dość solidnie, mnie w garażu
    zamarzły
    butelki z klutanem i musiałem je wynieść do piwnicy, dobrze że plastik
    wytrzymał.

    > Napisz jakie masz ocieplenie garażu wprowadzę to w program do OZC i
    > zobaczymy.
    Dobre :)

    > Idealnie = tak jak cały budynek z zewnątrz. Ok mogłem to jaśniej
    > napisać. Po prostu zwykle ludzie dają więcej izolacji na zewnątrz niż
    > pomiędzy garażem a domem (co IMO jest błędem).
    Ja mam podwójną ścianę z bk a w środku 5cm styro i cały strop od dołu i
    sciany
    na 1m od sufitu obklejone styro 5cm.

    > Ja sobie swój garaż sam wpisałem w program OZC i wyszło mi, że średnia
    > temp. w okresie grzewczym wyniesie tam ponad 10st stąd prosty wniosek -
    > ocieplam od gruntu.
    To źle masz, są za duże straty z domu, skup się na izolacji garażu od
    środka.
    Wpisz sobie to w ozc i zobacz ile zyskasz.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2012-08-19 18:02:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > zamarzły
    > butelki z klutanem i musiałem je wynieść do piwnicy, dobrze że plastik

    Nie sądzę aby ta ściana go jakoś mocno grzałą bo za nią było nieogrzewane
    pomieszczenie z temp. trochę ponad 10st. Wystarczy w miarę szczelna brama.
    Sam samochód wystarczająco ogrzewa taki garaż. W końcu codziennie wjeżdżasz
    do niego samochodem który ma silnik (a więc kilkaset kg) rozgrzanych do 90st
    C. To jest bardzo dużo energii.

    > Dobre :)

    A co w tym "dobrego"?

    > Ja mam podwójną ścianę z bk a w środku 5cm styro i cały strop od dołu i
    > sciany
    > na 1m od sufitu obklejone styro 5cm.

    No to podobnie jak ja. Ja ma ścianę 40cm z Ytonga 400. Strop 30cm z Ytonga,
    a dodatkowo 5cm wełny pod stropem i 4cm styropianu na stropie. Musisz mieć
    bardzo nieszczelną tę bramę skoro tak Ci spada temperatura.

> [...]

    > środka.
    > Wpisz sobie to w ozc i zobacz ile zyskasz.

    Wpisywałem i to są pomijalne oszczędności a ściana między garażem a domem
    musiałaby być znacznie lepiej zaizolowana niż ściany zewnętrzne. Koszt tej
    dodatkowej izolacji nigdy się nie zwróci.

    To nie są straty z domu. Gdyby to byłą ściana zewnętrzna to by była strata a
    tak w tym kierunku ciepło z domu musi pokonać dwie przegrody zewnętrzne. Tak
    więc jest to w pewnym sensie ciepło zaoszczędzone taki swoisty bufor dzięki
    czemu dom zamiast graniczyć z zimnym dworem graniczy z cieplejszym garażem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2012-08-19 20:57:08
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Ergie <e...@s...pl> napisał(a):
> [...]
    > sz
    > do niego samochodem który ma silnik (a więc kilkaset kg) rozgrzanych do 90st

    jak to nie jest Jelcz albo Tatra to powiedzmy że 100 kilogramów +- 30. Silnik
    jest z metalu. Metale nie mają dużych ciepeł właściwych. Rozgrzany silnik to
    mało energii.

  • 18. Data: 2012-08-19 21:04:23
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    kogutek <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    Silnik
    > jest z metalu. Metale nie mają dużych ciepeł właściwych. Rozgrzany silnik to

    Dodaj łumik i kabinę razem z powietrzem w nich zawartym, ciepłe hamulce,
    płyny i rozgrzane żarówki :)

  • 19. Data: 2012-08-19 21:10:34
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Piotr <c...@g...pl> napisał(a):

    > wjeĹźdĹź
    > 90s

    > Silnik
    > >

    > Dodaj łumik i kabinę razem z powietrzem w nich zawartym, ciepłe hamulce,
    > płyny i rozgrzane żarówki :)

    Po co się licytować. Policz jeśli potrafisz. Jak nie potrafisz musisz uwierzyć
    że energii jest niedużo.

  • 20. Data: 2012-08-19 22:14:38
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-08-2012 o 18:02:32 Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > codziennie wjeżdżasz do niego samochodem który ma silnik (a więc
    > kilkaset kg) rozgrzanych do 90st C. To jest bardzo dużo energii.
    Na razie nie parkuję w garażu bo nie mam podjazdu (kostki) zrobionego,
    dlatego u mnie nie ma co grzać w zimie, a na dodatek są kratki wentylacyjne
    dwie duże które skutecznie chłodzą garaż.

    > A co w tym "dobrego"?
    Napisałem niżej.

    O tu ^, mało który garaż jest tak ocieplony od środka.

    > No to podobnie jak ja. Ja ma ścianę 40cm z Ytonga 400. Strop 30cm z
    > Ytonga, a dodatkowo 5cm wełny pod stropem i 4cm styropianu na stropie.
    To masz mało, brakuje pionowej ściany, opaski w koło, poza tym ja pod
    wylewką
    mam 10cm styro

    > Musisz mieć bardzo nieszczelną tę bramę skoro tak Ci spada temperatura.
    Nie mam kratki :) które są obowiązkowe w garażu.

    > Wpisywałem i to są pomijalne oszczędności a ściana między garażem a
    > domem musiałaby być znacznie lepiej zaizolowana niż ściany zewnętrzne.
    > Koszt tej dodatkowej izolacji nigdy się nie zwróci.
    To może u ciebie, ja mam nad garażem i pom gospodarczym, pokój gościnny
    i pralnię, tak że u mnie graż jest grzany przez dwie przegrody + mostki na
    ścianach/wieńcu stąd dodatkowe ocieplenie scian w koło w garażu.

    --
    Pozdr
    JanuszK