    Date: Mon, 10 Aug 2015 13:47:27 +0200 (CEST)
    From: XL <i...@g...pl>
    Subject: Re:susza.
    Newsgroups: pl.rec.ogrody

    s...@g...com Wrote in message:
    > Witam.
    >
    > Zwracam się z prośbą o poradę dotyczącą podlewania.
    > Nie było mnie w domu tydzien i po wizycie w sadzie leszczynowym okazało się że
    sporo roslinek potraciło liście. Przyczyna jest susza.
    > Te wieksze jakos sobie radzą i mają tylko pożłókłe liście ale niektóre straciły
    prawie wszystko co miały na sobie.

    > Podlalismy je po 10L na drzewko.
    >
    > Jest szansa ze się jakoś wyzbierają?
    > Co poza podlewaniem można zrobić teraz/potem?

    To, że zrzuciły liście, nie oznacza, że uschły, lecz bronią się
    przed nadmierną transpiracją, kiedy inne mechanizmy fizjologiczne
    już zawiodły. Zrzucanie liści to taka ostateczna fizjologiczna
    obrona. Sprawdź, czy pędy są martwe, bo to bylaby oznaka
    uschnięcia. Jeśli są żywe, trzeba podlewać - ale z głową. Czyli
    nie rozlewać wody powierzchniowo, bo ns przesuszonej glebie to
    nic nie da. Trzeba podlewać miejscowo i powolutku, najlepiej
    wkopać do polowy jakieś stare plastikowe dziurawe wiadra czy inne
    zbiorniki i tam nalewać wodę. Alternatywnie - stałe nawadnianie
    metodą kropelkową, np podziurawiony wąż ogrodowy, ale dziurki
    malutkie, żeby tylko kapala woda, no i tylko tam, gdzie rosna
    drzewka.

    --
    XL

    ----Android NewsGroup Reader----