  • 11. Data: 2012-07-27 06:48:02
    Temat: Re: szklane domy... dom pasywny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Ale oni tam mają pierdolca na punkcie stodół, starych, nowych, zamiast
    > zrównać
    > z ziemią i budować coś sensownego to meczą się z adaptacją ich na dom,
    > potem te domy tak wyglądają, z zewn nieotynkowana z kamienia lub cegły
    > stodoła
    > a w środku dość wygodny dom. Jest taka seria pt ucieczka na wieś na
    > domo i tam sobie
    > można poglądać te ich stodoły a i kościoły i kaplice przerobione na
    > domy tez się trafiają.

    wiesz, mnie sie to podoba, często budują też bardzo nowoczesne domy w bardzo
    tradycyjnych miejscach co daje też fajne efekty. Żadną miara nie jest lepsza
    nasza urawniłowka dworkowo-skosnodachowa.

  • 12. Data: 2012-07-27 09:07:50
    Od: anhin <a...@g...pl>

    W dniu 2012-07-26 22:07, janusz_kk1 pisze:

    > Ale oni tam mają pierdolca na punkcie stodół,starych, nowych,

    nie wiem czy słowo "pierdolec" jest tu na miejscu. Choć oczywiście to
    kwestia światopoglądu.

> [...]
    > i tam sobie
    > można poglądać te ich stodoły a i kościoły i kaplice przerobione na domy

    serio uważasz, że lepiej te stodoły, kościoły, kaplice i inne starocie
    zrównać z ziemią i na ich miejscu zbudować "coś sensownego"?. To na
    pewno nie jest prowokacja ani ironia? Bardzo ciekawe. Aż się boję
    spytać, co jest "sensowne".

    Pamiętam przepiękną mazurską zagrodę z 1910 r. opodal Kętrzyna, w
    idealnym stanie, może paru dachówek brakowało. Tak koło 95 r. zmienił
    się właściciel i na miejscu zagrody powstała bardzo "glamurna" (jak
    mawiają Rosjanie) wielkopańska posiadłość. Właściciel na pewno nie miał
    "pierdolca" i był nadzwyczaj "sensowny". Kupił zagrodę, która zapewne
    była w rejestrze zabytków, załatwił z konserwatorem plan "remontu" i
    zrobił pod swój gust. Potrafił i stać go było. A gust to sprawa osobista
    i nie podlegająca dyskusji, ograniczona wyłącznie przez święte prawo
    własności.

  • 13. Data: 2012-07-28 12:33:04
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-07-26 11:38, Albercik pisze:
    > ocieplenia to było może z minutę, a o tej szczelności to kilka minut
    > ględzili. O mostkach termicznych nic chyba nie wspomnieli..

    Tutaj rozważania nt. takiego domu w naszym klimacie (np 50cm styropianu
    na gruncie):

    http://ladnydom.pl/budowa/1,113767,9272327,Oszczedza
    j_nieodnawialne_zrodla_energii___inwestuj.html
    http://ladnydom.pl/budowa/1,113767,9341267,Oszczedza
    j_nieodnawialne_zrodla_energii___inwestuj.html?as=2&
    startsz=x
    http://ladnydom.pl/budowa/1,113767,9463865,Oszczedza
    j_nieodnawialne_zrodla_energii___inwestuj.html
    http://ladnydom.pl/budowa/1,113332,9801509,Oszczedza
    j_nieodnawialne_zrodla_energii___inwestuj.html
    http://ladnydom.pl/budowa/1,113332,10042921,Oszczedz
    aj_nieodnawialne_zrodla_energii___inwestuj.html
    http://ladnydom.pl/budowa/1,113332,10423720,Oszczedz
    aj_nieodnawialne_zrodla_energii___inwestuj.html

    M.

  • 14. Data: 2012-07-28 12:36:18
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-07-26 12:42, anhin pisze:

    > coś może być na rzeczy. Nie miałem do czynienia z budowlańcami
    > angielskimi, ale z francuskimi owszem, a ostatnio z całkiem kumatym
    > Belgiem. Nie wdając się w szczegóły -wyglądało na to że ew. mostki
    > uważają za pomijalny szczegół, a skupiają się na generalnym bilansie
    > energetycznym. Nie twierdzę, że takie podejście mi się podoba, ale jakiś
    > sens w tym jest.

    Takie podejście ma sens, gdy różnica temperatur wynosi 20K.

    A jak masz różnicę temperatur 40K albo nawet 50K (jak bywa u nas +20C w
    środku i mróz w nocy -30C) to wtedy mostki termiczne przestają być
    pomijalne ponieważ nie tylko ucieka dużo ciepła ale także masz duże
    różnice temperatur na ścianach i na mostkach skrapla ci się woda.

    M.

  • 15. Data: 2012-07-28 14:53:31
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "M." <...@n...pl> wrote in message

    > Tutaj rozważania nt. takiego domu w naszym klimacie (np 50cm styropianu na
    > gruncie):

    A jakby przyszło co do czego to by zrobili ze styropianu na placki, na
    porothermie murowanym na dwa paski pianki :-) I nieocieplone szczyty :-)

  • 16. Data: 2012-07-28 17:39:54
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-07-28 14:53, kiki pisze:

    > "M." <...@n...pl> wrote in message

    > A jakby przyszło co do czego to by zrobili ze styropianu na placki, na
    > porothermie murowanym na dwa paski pianki :-) I nieocieplone szczyty :-)

    Dokładnie. Nie wystarczy dać 30cm styropianu na ściany, 50cm styropianu
    pod podłogę aby dom był pasywny. Przy dobrym ociepleniu (w naszym
    klimacie) znaczenie zaczynają mieć detale, które przy słabym ociepleniu
    były obojętne.

    M.

  • 17. Data: 2012-07-28 18:38:11
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    > pod podłogę aby dom był pasywny. Przy dobrym ociepleniu (w naszym
    > klimacie) znaczenie zaczynają mieć detale, które przy słabym ociepleniu
    > były obojętne.

    No np ze zamek ma dziurke na klucz zamiast być na kartę - zartuje oczywiscie

    A co do tego nieprzejmowania sie mostkami to u nich to moze nie miec
    znaczenia jak przez caly rok temperaury maja powyzej zera, problemy beda
    wtedy jak Golfstrom zmieni kierunek :))

  • 18. Data: 2012-07-28 22:06:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 28 lipca 2012 12:36:18 UTC+2 użytkownik M. napisał:
    > W dniu 2012-07-26 12:42, anhin pisze:

    > A jak masz różnicę temperatur 40K albo nawet 50K (jak bywa u nas +20C w
    >
    > środku i mróz w nocy -30C)

    10 dni w roku;)

  • 19. Data: 2012-07-29 01:19:44
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "M." <...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > pod podłogę aby dom był pasywny. Przy dobrym ociepleniu (w naszym
    > klimacie) znaczenie zaczynają mieć detale, które przy słabym ociepleniu

    I jeszcze taraz monolityczny wystający ze stropu :-)