    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 10 Jan 2017 03:53:51 -0800 (PST)
    Subject: Re: tak a propo podłogi
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 11:08:13 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > "widział ktoś podłogę z grabu na własne oczy?).
    >
    > na pewno widziałem coś co ma metkę grab
    > a i tak jedna cholera.
    >
    > gatunek tutaj nie ma znaczenia wg mnie
    > bo czy auto z aluminium czy stali to najpierw lakier musisz zarysować
    > i tu ta sama zasada

    No nie do końca.
    Bo masz do czynienia z rysami i wgłębieniami.
    Ryse robisz piaskiem i twardszy lakier ciutke pomaga o tyle że same przedmioty
    podłogi nie rysują. Pomoc to niewielka ale jakaś tam jest.

    Wgłębienia robią się niezależnie od lakieru. Im bardziej miekkie drewno tym większe i
    łatwiej.

    Pomiedzy rysami i wglebieniami masz całe pasmo przejściowe :)

    W efekcie twarda podłoga z twardym lakierem zuzywac sie będzie wolniej niż miękka bez
    lakieru albo z jakimś lakierem ozdobnym.

    W tym co tutaj dyskutujemy to raczej mówimy o zuzyciu konkretnym a nie tym czy
    podłoga będzie kiepsko wyglądać po 6 miesiącach czy po 2 latach.

    Bo mniej więcej takie są różnice w wyglądzie wybierając tanie lub drogie pokrycie.
    Natomiast jakie byś nie wybrał to po tych 3-5 latach podłoga będzie wyglądać na
    zużytą co bys nie położył i czym nie pomalował.

    No chyba że położysz kafle. Tu można liczyć na sporą trwałość. Ale nie każdy lubi.
    Choć jak sie nie chodzi boso/w cienkich skarpetach to kafle pod noga trudno odróżnić
    od klepek.
    No, ale co kto lubi.

    I tak nawiasem:
    Ostatnio widzialem bejcowane i malowane schody.
    Po 3-5 latach sie im brzegi obtarły. Tak elegancko pół okrągło jak zazwyczaj
    montowane są te ochraniacze.
    No i jak powiedzialem ze tego sie estetycznie naprawić nie da (bo przynajmniej
    lakierować trzeba całość a zabejcować tak aby bejca złapała tak jak coś
    polakierowanego w całości) to nastała cisza i zmiana tematu :)

    Taki urok kiedy oczekiwania sie zderzają z realiami a ludzie nie mają do czynienia w
    praktyce z tym co sobie chcą sprawić...

    Ale widze ze pomału rozsądek wraca :)