    Date: Tue, 26 Apr 2016 12:03:13 +0200
    From: jedenptak <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: technika stawiania szalunku do monolitu

    Dnia 2016-04-25, o godz. 17:40:37
    alberciq <n...@g...pl> napisał(a):

    > powiem jak ja robiłem..
    > najpierw szalunek słupów
    > później podciągi i nadproża.
    > później szalunek wieńca opuszczonego, na całym obwodzie
    > w tym momencie miałem zaszalowane wszystkie pionowe elementy wewnątrz
    > budynku.
    tu jestem

    > następnie rozkładałem kantówkę 5x10cm co ~70cm w pomieszczeniach,
    > opierałem ją na kawałkach desek przybitych do szalunków pionowych
    > Później z niwelatorem laserowym mierzyłem nierówność podłoża i
    > docinałem stemple z dokładnością ~0,5cm i od razu taki stempel
    > podkładałem pod belkę w docelowe miejsce.

    dalej nie będzie problemów (myślę)
    > Następnie deskowanie całości
    > deskowanie wieńca od zewnątrz budynku
    > zbrojenie
    > skręcenie wieńców/podciągów/słupów śrubami
    > przywiązanie góry szalunku wieńca zewnętrznego aby się nie rozjechał
    > wylanie betonu

    Podziękował.
    Dokładnie nie zastosuję, ale to chyba najsensowniejszy jednak sposób.
    Gdybym stawiał stemple w kupie pewnie bym miał więcej roboty z
    poziomowaniem tego niż ...
    BTW, ściany mam podwyższane (went.mech.), sufit podwieszany KG,
    dokładność może trochę zmaleć.

    Czyli jednak zrobię podobnie, ale trochę inaczej niż mi proponowano (o
    ile zrozumiałem co mi chciano zaproponować).