  • 1. Data: 2016-04-25 15:58:00
    Temat: technika stawiania szalunku do monolitu
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    monolit 14cm, duża przestrzeń, prawie brak ścian nośnych, rzut -
    czerwone kreski - podciągi http://screencloud.net/v/zaq5
    ,wieniec 25x25 i koryta na podciągi już wykonane

    osoba z rodziny chce najpierw przybijać deski między ściana a
    podciągami(?) oraz rzucić ze dwa kanciaki od słupów do ścian (bo deski
    za krótkie). Twierdzi, że wie jak ma być bo sam szalował swój dom
    (pomiesczenia max 3-4m szerokie).

    Chce najpierw nabić deski(ściana-koryto podciągu?) a potem dopiero
    stemplować. Ja nie wiem, ale mnie się to wydaje jakoś "od du.. strony".
    Nie mam pojęcia jak to bedzie szło, ale jestem pełen obaw, mnie się to
    całkiem nie widzi.

    Czy to nie powinno się zbijać na podłodze po kilka stempli deską i
    podnosić razem i jakoś mocować tymczasowo (jedną deską po brzegach?) a
    dopiero na końcu wydeskować?

    Zdjęć na necie oczywiście masę, ale żadnego filmiku nie znalazłem jak
    to się ustawia by nie wynajdywać koła od nowa.

  • 2. Data: 2016-04-25 17:40:37
    Temat: Re: technika stawiania szalunku do monolitu
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 25.04.2016 o 15:58, jedenptak pisze:

    > monolit 14cm, duża przestrzeń, prawie brak ścian nośnych, rzut -
    > czerwone kreski - podciągi http://screencloud.net/v/zaq5
    > ,wieniec 25x25 i koryta na podciągi już wykonane

    powiem jak ja robiłem..
    najpierw szalunek słupów
    później podciągi i nadproża.
    później szalunek wieńca opuszczonego, na całym obwodzie
    w tym momencie miałem zaszalowane wszystkie pionowe elementy wewnątrz
    budynku.
    następnie rozkładałem kantówkę 5x10cm co ~70cm w pomieszczeniach,
    opierałem ją na kawałkach desek przybitych do szalunków pionowych
    Później z niwelatorem laserowym mierzyłem nierówność podłoża i docinałem
    stemple z dokładnością ~0,5cm i od razu taki stempel podkładałem pod
    belkę w docelowe miejsce.
    Następnie deskowanie całości
    deskowanie wieńca od zewnątrz budynku
    zbrojenie
    skręcenie wieńców/podciągów/słupów śrubami
    przywiązanie góry szalunku wieńca zewnętrznego aby się nie rozjechał
    wylanie betonu

  • 3. Data: 2016-04-26 12:03:13
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    Dnia 2016-04-25, o godz. 17:40:37
    alberciq <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > później szalunek wieńca opuszczonego, na całym obwodzie
    > w tym momencie miałem zaszalowane wszystkie pionowe elementy wewnątrz
    tu jestem

> [...]
    > docinałem stemple z dokładnością ~0,5cm i od razu taki stempel
    > podkładałem pod belkę w docelowe miejsce.

    dalej nie będzie problemów (myślę)
> [...]
    > skręcenie wieńców/podciągów/słupów śrubami
    > przywiązanie góry szalunku wieńca zewnętrznego aby się nie rozjechał

    Podziękował.
    Dokładnie nie zastosuję, ale to chyba najsensowniejszy jednak sposób.
    Gdybym stawiał stemple w kupie pewnie bym miał więcej roboty z
    poziomowaniem tego niż ...
    BTW, ściany mam podwyższane (went.mech.), sufit podwieszany KG,
    dokładność może trochę zmaleć.

    Czyli jednak zrobię podobnie, ale trochę inaczej niż mi proponowano (o
    ile zrozumiałem co mi chciano zaproponować).

  • 4. Data: 2016-04-26 12:53:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 kwietnia 2016 15:58:23 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:

> [...]
    > stemplować. Ja nie wiem, ale mnie się to wydaje jakoś "od du.. strony".
    > Nie mam pojęcia jak to bedzie szło, ale jestem pełen obaw, mnie się to

    Moim zdaniem dobrze mowi :) Ja mialem Fachowca (przez zajebiscie duze F bo
    to byl naprawde mega facet), ktory robil to tak.. Chyba najlepiej pokaza
    fotki:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=716
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=720
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=722
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=678

    Ogolnie to tu jest cala galeria (acz w/w to najwazniejsze chyba foty):

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=665

    Przy drugim stropie to juz cykalem na gotowo po zbrojeniu:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=963

    Ogolnie facet zaczynal od szalunku na zewnatrz, potem ustawial ta jedna deche
    od srodka i to generalnie ona wyznacza poziom przyszlego stropu. Potem
    kladl kantowki, stemplowal po brzegach, dalej kladl na to dechy i dopiero
    na sam koniec wszystko podsteplowal. Kantowki byly proste wiec jak ulozyl
    je prosto do tej wewnetrznej deski, ktora wyznacza poziom stropu to i cala
    reszta nie trzeba sie martwic bo wychodzi prosto.

    Facet sam w pojedynke zaszalowal 170m2 stropu w 3 dni wiec to jest na pewno
    najszybsza mozliwa metoda :)) Goscie na budowie obok cala ekipa w kilka
    osob zaczeli w tym samym czasie co on i jak on skonczyl to oni nawet w polowie
    nie byli ;) Szacun do niego mam do dzisiaj za ta robote - jakbym kiedys
    budowal drugi raz to mam nadzieje, ze Zenek jeszcze bedzie zyl bo nie chce
    innego ciesli na budowie widziec :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2016-04-26 17:27:21
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    Dnia 2016-04-26, o godz. 03:53:04
    "Adam Sz." <a...@g...com> napisał(a):

    > Moim zdaniem dobrze mowi :) Ja mialem Fachowca (przez zajebiscie duze
    > F bo to byl naprawde mega facet), ktory robil to tak.. Chyba
> [...]
    I gites instrukcja, skopiować to na jakie forum muratora, bo spędziłem
    kupę czasu szukając czegoś takiego i ..nic.

    Mam tylko dylemat - brak kantówek. Zastanawiam się czy mam kupować (hmm
    transport do tego) czy zrobić na dechach. Korci mnie robic na ttakich
    kantówkach (moja więźba się nie nada), ładnie to wygląda. Stemple chyba
    nie za gęsto, coś tak w okolicy 90-100cm mi się zdaje.

    Podziękował za opis.

  • 6. Data: 2016-04-26 20:10:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 kwietnia 2016 17:27:44 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:

    > Mam tylko dylemat - brak kantówek. Zastanawiam się czy mam kupować (hmm
    > transport do tego) czy zrobić na dechach.

    Absolutnie nie rob na dechach - to moze nie wytrzymac. Strop 170m2 (taki
    mialem) 14cm to z 60-70t betonu. To sie musi trzymac MOCNO :) Jak Ci potem
    taka decha strzeli to amen w pacierzu. Kup kantowki - odsprzedasz potem dalej
    za 50-60% ceny. Ja sporo wykorzystalem na legary pod taras :)

    > Korci mnie robic na ttakich
    > kantówkach (moja więźba się nie nada), ładnie to wygląda. Stemple chyba
    > nie za gęsto, coś tak w okolicy 90-100cm mi się zdaje.

    Jak patrze na zdjecie np.:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=953

    swoja droga tutaj masz jeszcze kolejna galerie:
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=748&
    g2_page=2

    To na 4,5m szerokosci jest 6 rzedow stempli, biorac pod uwage ze skrajne sa
    20-30 od brzegu to wychodzi tak co 80cm :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-04-28 09:42:46
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    Dnia 2016-04-26, o godz. 11:10:15
    "Adam Sz." <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Jak Ci potem taka decha strzeli to amen w pacierzu. Kup kantowki -
    > odsprzedasz potem dalej za 50-60% ceny. Ja sporo wykorzystalem na

    Mam jeszcze pytanie: Kantówki 10x10 zaproponował cieśla czy takie już
    zastał na placu?

    Na sładzie są tylko kantówki 10x10 x 4m - kompletnie mi nie odpowiadają
    takie długości.

    Są 5x10 x 3.2 / 4.0 / 5.30 m - czyli raczej mi pasujące , ale pozbawiam
    się jedenj z zalet - chyba muszę nacinać stemple lub .. położyć je na
    płasko.
    Cena 990 zł /m3 (5 zł / mb) też nie jest zachęcająca, (no ale
    dechy są po 680, to w sumie różnica nie taka duża) - potrzebuję ok.
    1.2 m3 kantówek 10x10 lub 0.6 m3 kantówek 5x10 (jakies 600zł)

    Natomiast dostalem propozycje zrobienia tego na deskach _na_płasko_
    1,5" (~3.5 cm) x jakieś 16cm szerokie (poprzednio miałem na myśli deski
    pionowo dla jasności). Stemplowanie co 70cm, mocno się przy tym
    upierają i twierdza że robie niepotrzebne koszty - tak, potem mogą byc
    większe ;)

    Chyba wezmę te 5x10 i położe na płasko - będzie kompromis.

  • 8. Data: 2016-04-28 09:47:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 kwietnia 2016 09:43:12 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:

    > Mam jeszcze pytanie: Kantówki 10x10 zaproponował cieśla czy takie już
    > zastał na placu?

    O ile pamietam to 10 x 8 - ciesla mi takie kazal kupic :)

    > Cena 990 zł /m3 (5 zł / mb) też nie jest zachęcająca, (no ale
    > dechy są po 680, to w sumie różnica nie taka duża) - potrzebuję ok.
    > 1.2 m3 kantówek 10x10 lub 0.6 m3 kantówek 5x10 (jakies 600zł)

    Bierz grubsze :-) Odsprzedasz od reki to dalej bez problemow, szczegolnie ze
    piszesz, ze masz duze rozpietosci wiec beda dlugie :)

    Duzo lepsze to niz dechy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-04-28 10:17:20
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > dechy są po 680, to w sumie różnica nie taka duża) - potrzebuję ok.
    > 1.2 m3 kantówek 10x10 lub 0.6 m3 kantówek 5x10 (jakies 600zł)

    Tartaku w pobliżu nie masz? U nas każdy tartak docina jakie tam potrzebujesz. Cena w
    granicach 800-1000zł/m3

  • 10. Data: 2016-04-28 10:36:27
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 28.04.2016 o 09:42, jedenptak pisze:

> [...]
    > większe ;)
    >
    > Chyba wezmę te 5x10 i położe na płasko - będzie kompromis.

    nie na płasko, stojąco! inaczej będziesz mieć krzywy strop a i nie
    wiadomo czy wytrzyma...
    https://goo.gl/photos/N2bdusiz9ppJTTeG7
    tak miałem u siebie, kantówka 10x5 podparta stepmlem od spodu bez
    podcinania, od góry złapałem 2 gwoźdźmi aby się nie przewrócił
    przy zalewaniu stemple drgały jak struna w gitarze...
    kantówka na strop ~150m^2 kosztowała mnie równo 1000zł, zostawiłem ją
    sobie bo to ładne kawałki, zawsze się na coś przyda...