  • 1. Data: 2016-04-21 13:41:01
    Temat: Czy ktos produkuje panel ogrodzeniowy szerszy niz 2,5 m?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Chciałam zapytać o panele ogrodzeniowe takie jak tu:
    http://www.leroymerlin.pl/files/media/image/021/1463
    021/product/panel-ogrodzeniowy-vera-wisniowski,main.
    jpg

    Chcę użyć takich paneli, by wypełnić przerwy między istniejącymi solidnymi masywnymi
    betonowymi słupami.
    Wiertarka + kołki + kątowniki + przycięte panele = płot zamiast rozsypującego się
    drewnianego próchna. Tak mi wyjdzie najtaniej, najprościej, najszybciej, i dam radę
    zrobić sama.

    Problem:
    Pytałam kilku producentów, pięciu dokładnie. Wszyscy produkują w szerokości 2,5
    metra. A u mnie szerokości między betonowymi słupami są od 2,75 do 2,90.
    Chciałam zamówić panele o szerokości 3 metry.
    4 odpowiedziało, ze NIE, bez wyjaśnienia, jeden odpisał, ze zrobi, ale bez przegięć.

    PYTANIA:

    1. WAŻNIEJSZE: Czy może ktoś z Was wie, gdzie mam pytać, kto z produkujących takie
    panele może zrobić panele o szerokości 3 metry?

    2. Mniej, ale tez ważne: Czy zamówić panele bez przegięć? Będą dużo słabsze?
    Ogrodzenie wewnątrz między dwoma sąsiadami, nikt tego nie będzie kopał, rozjeżdżał
    samochodem ani grał w piłkę. Wytrzyma taki panel bez przegięć?

    dziękuję,
    Majka

  • 2. Data: 2016-04-21 14:15:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 13:41:03 UTC+2 użytkownik Majka napisał:

> [...]
    Ogrodzenie wewnątrz między dwoma sąsiadami, nikt tego nie będzie kopał, rozjeżdżał
    samochodem ani grał w piłkę. Wytrzyma taki panel bez przegięć?

    Moim zdaniem moze to byc slabe. Choc zalezy z jakiego to bedzie zrobione drutu.
    Marketowe to 3,5-4 (lataja na wietrze jak szmata), dobre to 6. Ale z
    "przegieciami", co bardzo usztywnia taki panel. Takze wszystko zalezy od
    grubosci drutow - tych poziomych przede wszystkim.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-04-21 14:33:14
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Pytałam kilku producentów, pięciu dokładnie. Wszyscy produkują w szerokości
    >2,5 metra. A u mnie szerokości między betonowymi słupami są od 2,75 do
    >2,90.
    dobrze czytam ze o pol metra mniej wiecej chodzi?
    a czy z tej bandy jest osobnik szeroki na metr? do furtek jakis?
    jak ten system traktuje sytuacje ze jest po 2.5 metra a granica dzialki
    wychodzi np 70 cm ? czyli co - ciac?
    nie taniej kupic metrowe - jak sa - i zalozyc jeden na drugi? moze sie da?
    bo docinki jak rozumiem wymagaja dodatkowego slupka, czego nie chcesz ......

  • 4. Data: 2016-04-21 21:52:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-04-21 o 13:41, Majka pisze:
> [...]
    Ogrodzenie wewnątrz między dwoma sąsiadami, nikt tego nie będzie kopał, rozjeżdżał
    samochodem ani grał w piłkę. Wytrzyma taki panel bez przegięć?

    Przegięcia usztywniają panel.
    Panele mocuje się do słupków przy pomocy obejm przy założeniu, że łapią
    one skrajne pręty. W takich siatkach panelowych pręty są zgrzewane w
    odstępach co kilka cm. Nie ma więc możliwości, aby dociąć taką siatkę z
    dokładnością co do centymetra, lecz ze skokiem co kilka cm czyli takim
    jaki jest rozstaw drutów. Powoduje to, że każde przęsło będzie miało
    innej szerokości luz przy słupkach. Trzeba będzie kombinować, aby je
    zamocować.
    Myślę, że o wiele lepszym rozwiązaniem będzie wymienić płot drewniany na
    płot drewniany, ponieważ deski możesz delikatnie przesunąć/rozsunąć tak,
    aby równomiernie wypełniały przestrzeń. Poza tym płot drewniany wygląda
    ładniej i jest o wiele łatwiejszy do wymiany. Koszt nie musi być wcale
    wyższy od paneli drucianych. Ponadto płot drewniany można zamontować
    tak, aby nie było prześwitów, dzięki czemu zapewnia więcej intymności.
    Deski mocuje się na przemian raz z jednej, a raz z drugiej strony żerdzi
    tak, żeby deski delikatnie zachodziły na siebie. Jak kupisz deski
    zaimpregnowane ciśnieniowo i pomalujesz lakierobejcą lub dobrym lakierem
    to masz spokój przez kilkadziesiąt lat.
    Są też w sprzedaży sztachety z blachy ocynkowanej i pomalowane
    http://bud-masz.all.biz/sztachety-metalowe-polokragl
    e-g250472#

  • 5. Data: 2016-04-22 08:45:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-21 o 21:52, Uzytkownik pisze:
> [...]

    Bez przegięć taka siatka nie ma sensu.
    Ja mam u siebie od jednego sąsiada ogrodzenie z takiej siatki z
    Castoramy z drutu 4 mm i jestem niezadowolony. Łotry zrobili siatkę w
    "promocji" i dopiero po zakupie zorientowałem się, że jest z drutu
    cieńszego, niż normalny. Wystarczy się oprzeć i się wygina.
    Od drugiego sąsiada będę dawał siatkę taką:
    http://allegro.pl/siatka-ogrodzeniowa-zgrzewana-75x5
    0-1-50m-zielona-i6092258463.html
    Też mam słupki co około 2,8 metra i taka siatka spokojnie się nada po
    odpowiednim naprężeniu. Są też inne podobne z grubszego drutu - do
    wyboru, do koloru. Nie wymaga drutów naciągowych, co ważne.
    Jacek