  • 1. Data: 2016-04-25 20:24:59
    Temat: pompa ciepła dla wyskokich temperatur
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    tak sobie kombinuje jak zrobic PC do wykorzystania ciepła odpadowego. Żródłem bedzie
    woda o temperaturze od powiedzmy zera do 40 stopni. Ale na wyjsciu chcę otrzymać
    +80stopni. Znaczy sie zwykła pompa o parametrach -10 do +45 raczej wymieknie.
    Zapewne trzeba innym środkiem ja napełnić, o wyzszej temperaturze wrzenia.

    Jakies pomysły? Linki? Teorie?

    b.

  • 2. Data: 2016-04-25 20:34:05
    Temat: Re: pompa ciepła dla wyskokich temperatur
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 kwietnia 2016 20:25:01 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Jakies pomysły? Linki? Teorie?

    Sadze ze musisz przeszukac katalog sprezarek i znalezc przystosowana do
    takich temperatur. Sam czynnik IMHO nie wystarczy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-04-25 20:35:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    otrzymać +80stopni. Znaczy sie zwykła pompa o parametrach -10 do +45 raczej

    A co to bedzie dokladnie za zrodlo i jaka wydajnosc? :)
    Moze lepiej zastosowac cos pomiedzy nim, a pompa. Potrzebujesz rzeczywiscie
    80stC na wyjsciu??
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2016-04-25 21:44:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 kwietnia 2016 20:35:34 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    wymieknie.

    > A co to bedzie dokladnie za zrodlo i jaka wydajnosc? :)

    dolnym zrodlem bedzie baniak z woda ok 2500l ogrzewany solarem. Gdy bedzie full
    slonce nie ma sprawy nagrzewam baniaki i tyle.
    Ale zima słonca nie ma wiec otrzymam duzo niczego uzytecznego :) A to trzeba
    przepompowac do uzytecznych wartosci.

    Mowa o 50kWh do przepompowania w nocnej taryfie.

    > Moze lepiej zastosowac cos pomiedzy nim, a pompa. Potrzebujesz rzeczywiscie
    > 80stC na wyjsciu??

    mam baniak rzedu 1000 litrów i zgromadzilbym sporo uzytecznej energii gdybym umial
    podgrzec go od 40 (uzyteczne miniumum) do ile-sie-da

    b.

  • 5. Data: 2016-04-25 21:45:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 kwietnia 2016 20:34:07 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Sadze ze musisz przeszukac katalog sprezarek i znalezc przystosowana do
    > takich temperatur. Sam czynnik IMHO nie wystarczy.

    tak na czuja to sprezarka w w d... czy ma 40 czy 80 stopni, co za różnica. Ale
    czynnik musi odparowywac i skraplac w innych punktach.
    Kolejny temat do doktoryzowania sie :/

    b.

  • 6. Data: 2016-04-25 22:32:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest cos takiego jak temperatura krytyczna gazu. Powyzej tej temperatury gazu nie da
    sie skroplic. Skroplenie jest kluczowe do dzialania urzadzen typu lodowka lub pompa
    ciepla.

  • 7. Data: 2016-04-25 23:38:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 kwietnia 2016 21:45:57 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > tak na czuja to sprezarka w w d... czy ma 40 czy 80 stopni, co za różnica. Ale
    czynnik musi odparowywac i skraplac w innych punktach.

    No nie do konca. Np. popularne scrolle ZH ma maksymalna temp. skraplania ~67stC.
    Tak podaje producent, wiecej nie dopuszcza - nie pytaj mnie czemu bo nie jestem
    od tego ekspertem ale skoro producent podaje takie maksimum to wiecej bym
    z niej nie probowal wyciskac bo ja szybko uszkodzisz :)

    Powiem tak - nim sie zdoktoryzujesz i zlutujesz pierwsza poprawna szczelna
    i dzialajaca pompe ciepla to minie pare lat, a wydasz na to wiecej niz
    gotowe urzadzenie - wiec takiego bym szukal :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-04-25 23:44:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 kwietnia 2016 20:25:01 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Jakies pomysły? Linki? Teorie?

    Z tego co widze musialbys szukac czegos na R134a. Zobacz sobie tutaj:

    http://beijer.pl/pliki/cennik/copeland/download/1897

    Strona 30 - masz sprezarke do takich zadan (scroll ZH*KCE) z temp. skraplania
    do 80stC ale jej moce zaczynaja sie od ~40kW :-) Pewnie znajdziesz cos
    mniejszego, niekonicznie scrolla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-04-26 00:06:06
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-04-25 o 21:44, Budyń pisze:
> [...]
    >
    > mam baniak rzedu 1000 litrów i zgromadzilbym sporo uzytecznej energii gdybym umial
    podgrzec go od 40 (uzyteczne miniumum) do ile-sie-da

    Nie lepiej to se kajak kupic i poplywac po jeziorach?

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2016-04-26 00:11:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 kwietnia 2016 00:05:58 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    umial podgrzec go od 40 (uzyteczne miniumum) do ile-sie-da

    > Nie lepiej to se kajak kupic i poplywac po jeziorach?

    Lepiej to bylo odrazu kupic pompe gruntowa, placic za ogrzewanie CO+CWU 2k
    pln rocznie i nie kombinowac :) Kazdy placze, ze pompa taka droga, a potem
    kazdy montuje solary za jej rownowartosc zeby grzac CWU, co mnie kosztuje ze
    400 pln na rok ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.