  • 21. Data: 2016-04-27 17:28:32
    Temat: Re: pompa ciepła dla wyskokich temperaturnie
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 27 kwietnia 2016 10:29:35 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > dokładny układ przetwornika Pt100 z lianeryzacją na częstotliwość,
    > opartego o słynny układ 555 i bodajże układ TTL 74121 lub 74123
    > Niestety scalaki serii XTR są dość drogie 40-60zł
    > Można też kupić gotowy przetwornik dla Pt100 czy Pt1000 (te są
    > najbardziej popularne czujniki) z wyjściem np. 0-5V lub 0-10V,
    > ewentualnie 4-20mA. Tyle, że takie gotowe przetworniki to wydatek od
    > 200zł wzwyż, choć na Allegro ktoś prywatnie sprzedaje przetworniki do
    > Pt100 po 79zł :)
    > W przypadku wyjścia 4-20mA wystarczy mierzyć spadek napięcia na wpiętym

    najprosciej widze to tak:
    mam w raspberry pi stabilizowane 3,3V, podłączam do tego szeregowo pt500 i rezystor
    47om. Napiecie mierze na oporniku, przy -30stopniach mam maxa co zniesie adc czyli
    0,31V
    przy +140 bedzie to 0,17V

    przy rozdzielczosci adc12 bitów mam (chyba) dokładnosc 0,14stopnia. Z tymi bitami adc
    to pewny nie jestem...

    b.

  • 22. Data: 2016-05-06 23:16:29
    Temat: Re: pompa ciepła dla wyskokich temperatur
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-04-25 21:44, Adam Sz. <a...@g...com> wrote:

    > Z tego co widze musialbys szukac czegos na R134a. Zobacz sobie tutaj:
    >
    > http://beijer.pl/pliki/cennik/copeland/download/1897
    >
    > Strona 30 - masz sprezarke do takich zadan (scroll ZH*KCE) z temp. skraplania
    > do 80stC ale jej moce zaczynaja sie od ~40kW :-) Pewnie znajdziesz cos
    > mniejszego, niekonicznie scrolla :)

    Na R134A jest multum gratów samochodowych, tylko tu moce mogą być
    niesatysfakcjonujące. Ale za to używki tanie.

  • 23. Data: 2016-05-07 11:57:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 6 maja 2016 23:16:30 UTC+2 użytkownik Przyjazny napisał:

    > Na R134A jest multum gratów samochodowych, tylko tu moce mogą być
    > niesatysfakcjonujące. Ale za to używki tanie.

    szukam zdoktoryzowanego który wie ze jesli na PC opartej na R134a dam na wejsciu +40
    to na wyjsciu dostane X, z COPem jakims, z gwarancją niezniszczenia pompy.

    b.

  • 24. Data: 2016-05-07 18:43:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 maja 2016 11:57:38 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > szukam zdoktoryzowanego który wie ze jesli na PC opartej na R134a dam na wejsciu
    +40 to na wyjsciu dostane X, z COPem jakims, z gwarancją niezniszczenia pompy.

    To musisz szukac charakterystyki pracy konkretnej sprezarki - tam masz podane
    X na wejsciu, moc, X na wyjsciu, COP :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2016-05-07 20:57:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 7 maja 2016 18:43:32 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    +40 to na wyjsciu dostane X, z COPem jakims, z gwarancją niezniszczenia pompy.

    > To musisz szukac charakterystyki pracy konkretnej sprezarki - tam masz podane
    > X na wejsciu, moc, X na wyjsciu, COP :)

    no tak tez mozna. Tyle ze jest milion zastosowac do nagrzewania od -20 do +40 ale
    wyzej to juz nie ma wielkiego wyboru. A byc moze kazda zwykła pompa na czynniku r134a
    moze dzialac od +40 do +80. Fachowca mi trza.

    b.