    Date: Thu, 28 Apr 2016 09:42:46 +0200
    From: jedenptak <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: technika stawiania szalunku do monolitu

    Dnia 2016-04-26, o godz. 11:10:15
    "Adam Sz." <a...@g...com> napisał(a):

    > Absolutnie nie rob na dechach - to moze nie wytrzymac. Strop 170m2
    > (taki mialem) 14cm to z 60-70t betonu. To sie musi trzymac MOCNO :)
    > Jak Ci potem taka decha strzeli to amen w pacierzu. Kup kantowki -
    > odsprzedasz potem dalej za 50-60% ceny. Ja sporo wykorzystalem na
    > legary pod taras :)

    Mam jeszcze pytanie: Kantówki 10x10 zaproponował cieśla czy takie już
    zastał na placu?

    Na sładzie są tylko kantówki 10x10 x 4m - kompletnie mi nie odpowiadają
    takie długości.

    Są 5x10 x 3.2 / 4.0 / 5.30 m - czyli raczej mi pasujące , ale pozbawiam
    się jedenj z zalet - chyba muszę nacinać stemple lub .. położyć je na
    płasko.
    Cena 990 zł /m3 (5 zł / mb) też nie jest zachęcająca, (no ale
    dechy są po 680, to w sumie różnica nie taka duża) - potrzebuję ok.
    1.2 m3 kantówek 10x10 lub 0.6 m3 kantówek 5x10 (jakies 600zł)

    Natomiast dostalem propozycje zrobienia tego na deskach _na_płasko_
    1,5" (~3.5 cm) x jakieś 16cm szerokie (poprzednio miałem na myśli deski
    pionowo dla jasności). Stemplowanie co 70cm, mocno się przy tym
    upierają i twierdza że robie niepotrzebne koszty - tak, potem mogą byc
    większe ;)

    Chyba wezmę te 5x10 i położe na płasko - będzie kompromis.