    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: temperatura wody
    Date: Mon, 27 Jan 2014 14:06:03 +0100
    <52e4e0de$0$2148$65785112@news.neostrada.pl> <op.xaapnywln0u1o8@moj>
    <52e50dc9$0$2213$65785112@news.neostrada.pl> <op.xaa0q6qjn0u1o8@moj>
    <52e58682$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 26.01.2014 o 23:04 uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Akurat tutaj w odróżnieniu od Ciebie jestem fachowcem.
    G..o a nie fachowiec.

    > Przy grawitacji powrót ma dużo niższą temperaturę. Różnica temperatur
    > sięga nawet ponad 20 stopni. Czyli jak zasilanie ma 60 stopni to powrót
    > ma mniej jak 40 stopni. Temperatura poniżej której wykrapla się para
    Z brudnego palca to wyssałeś?

    > wodna na ściankach wymiennika wynosi ok. 58 stopni. Im temperatura
    > powrotu będzie niższa, tym więcej pary się wykropli, a korozja będzie
    > większa.
    > W przypadku pracującej pompy CO różnica temperatur jest niewielka i jest
    Niewielka jak piec zagrzeje cały zład i grzejniki, do tego czasu cierpi i
    to okrutnie, grawitacja znacznie zmniejsza to, ale skąd ty to możesz
    wiedzieć jak nie widziałeś prawidłowo zrobionej instalacji grawitacyjnej.

    > rzędu 5-10 stopni. Czyli przy zasilaniu o temperaturze 60 stopni, powrót
    > ma 50-55 stopni, a wykraplanie jest szczątkowe. Ponieważ wydajność
    > grzejników jest większa przy pompie CO to można obniżyć temperaturę
    > obiegu grzejnikowego poprzez zastosowanie zaworu mieszającego co jeszcze
    > zmniejszy różnię temperatur pomiędzy zasilaniem, a powrotem w kotle, a
    > tym samym zmniejszy korozję kotła.
    Pleciesz jak potłuczony, instalacja u mojej Mamy, od 1978 r zostały
    wymienione dwa piece. Ile by było z 'pompką'? 6 może 7.
    Takwięc zbieraj się kręć rury a nie pitol tutaj od rzeczy.

    --

    Pozdr
    Janusz