  • Data: 2016-09-12 15:33:49
    Temat: Re: trzmiele w kompostowniku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jacek napisał:

    > Pożyteczne i pod ochroną. Poza tym nie słyszałem, aby trzmiel
    > komuś zrobił krzywdę w przeciwieństwie do szerszeni, czy os.

    Czy ktoś wie na czym polega *częściowość* ochrony jednego
    trzmiela i *całkowitość* ochrony drugiego? Bo zdaje się,
    że Bombus lapidarius objęty jest całkowitą ochroną, podczas
    gdy Bombus terrestris zasłużył sobie tylko na częściową.
    Jeśli czegoś nie pokręciłem i nie jest odwrotnie.

    Kiedyś już o to tutaj pytałem, ale nikt nie wiedział.
    Jednak ludzie z czasem mądrzeją, więc jest uzasadnienie,
    by po czasie zapytać jeszcze raz.

    --
    Jarek