  • 21. Data: 2015-05-09 20:21:10
    Temat: Re: tulipany
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    news:slrnmkshm8.lfb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > ... Kiedyś czytałem książkę ...

    Hejka. To bez zwłoki wróć do tego nałogu. ;-)
    Pozdrawiam lapidarnie Ja...cki

  • 22. Data: 2015-05-09 20:23:37
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > To chyba nie działa tak, że długość tulipaniej naci jest constans,
    > i gdy się tulipan zagłębi w grunt, to tam limit wykorzysta, a nad
    > ziemią go zabraknie. Te moje zrobiły się cienkie i wiotkie, lecz
    > długości im nie ubyło.

    A moje (przynajmniej jeden gatunek) tak się zachowywały, że z każdym
    rokiem były krótsze a kwiaty coraz mniejsze, aż w końcu tylko im łebki z
    ziemi wystawały. Teraz już niewiele z nich zostało, wyrastają pojedyncze
    sztuki.

    Ewa

  • 23. Data: 2015-05-09 20:25:24
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-09 o 17:50, Dirko pisze:

    > a w głowie? ;-)

    Zielono. I fiołki w niej rosną.

    > Hejka. W trosce o rozwój tego tulipanowego sektora gospodarki
    > należy corocznie dokupować cebulki tulipanów.

    Dokupuję, dokupuję, bo nie potrafię się oprzeć. A potem tylko kłopot ze
    znalezieniem na nie miejsca.

    Ewa

  • 24. Data: 2015-05-09 20:26:24
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-09 o 20:13, Pszemol pisze:

    > Za niedługi czas posadzić znowu? W jakim sensie?
    > Jak wydłubię - załóżmy - we wrześniu, to ile suszyć i kiedy sadzić?

    Do końca listopada. A co poniektórzy w wigilię nawet sadzą.

    Ewa

  • 25. Data: 2015-05-09 20:33:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

    > Do końca listopada. A co poniektórzy w wigilię nawet sadzą.

    Brzmi to jak jakieś ogrodnicze voo-doo :-) Ale ja się nie znam :-)

    A swoją drogą teraz mi myśl przyszła w związku z tą Wigilią
    (domyślam się że chodzi o wigilię Bożego Narodzenia?)
    czy te cebulki *płytko* posadzone (jak płytko? czy dzióbki
    mają wystawać czy schowane w ziemii?) nie przemarzną?

  • 26. Data: 2015-05-09 20:42:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. To bez zwłoki wróć do tego nałogu. ;-)
    > Pozdrawiam lapidarnie Ja...cki

    Jakoś nie mogę się wyzbyć (nie muszą być kryminały).

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2015-05-09 21:06:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Brzmi to jak jakieś ogrodnicze voo-doo :-) Ale ja się nie znam :-)

    Tu akurat się znanie nie jest warunkiem wymaganym.

> [...]
    > czy te cebulki *płytko* posadzone (jak płytko? czy dzióbki
    > mają wystawać czy schowane w ziemii?) nie przemarzną?

    Kupić jedną cebulkę w sklepie, taką w opakowaniu -- tam jest zwykle
    napisane, a nawet narysowane jak to zrobić. Można też kupić książkę
    na ten temat, ale wtedy pojawi się niebezpieczeństwo popadniecia
    w nałóg. Nie, nie mają wystawać. A nawet jak cieńszy koniec będzie
    nie do góry, tylko w bok, to roślina sobie poradzi (tylko po co jej
    na złość robić?) -- lepiej niż wtedy, gdy jest pół metra pod ziemią.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2015-05-09 21:14:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

> [...]
    > rokiem były krótsze a kwiaty coraz mniejsze, aż w końcu tylko im łebki z
    > ziemi wystawały. Teraz już niewiele z nich zostało, wyrastają pojedyncze

    Ja już tu donosiłem na temat moich wigilijnych żonkili -- że też jakieś
    takie krótkie łodyżki miały. Nie umiem sobie tego zjawiska wytłumaczyć.
    Inni z pewnością wiedzą skąd to, ale nie powiedzą. No nic, zobaczymy,
    czy w przyszłym roku urosną wyżej.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2015-05-09 21:21:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > nie do góry, tylko w bok, to roślina sobie poradzi (tylko po co jej
    > na złość robić?) -- lepiej niż wtedy, gdy jest pół metra pod ziemią.

    Kupić jedną żółtą do moich 4 czerwonych to dobry pomysł. Dzięki.

  • 30. Data: 2015-05-09 21:35:17
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Dokupuję, dokupuję, bo nie potrafię się oprzeć. A potem tylko kłopot ze
    > znalezieniem na nie miejsca.

    Hejka. A jak ze zgodnością cebulek z etykietą ( co się okazuje dopiero
    gdy tulipany zakwitną) bo ostatnio maja żona kupuje same cebulki
    niespodzianki.
    Pozdrawiam zaskakująco Ja...cki