    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 19 Sep 2012 03:17:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: tynkowanie bez listew prowadzących
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 19 września 2012 11:58:07 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Witam,
    >

    > Od 3 dni są u mnie tynkarze. Tynk jest robiony maszynowo z gotowej
    >
    > mieszanki, cementowo - wapienny. Zdziwiło mnie, że tynkarze nie używają
    >
    > listew prowadzących, ponieważ na każdej budowie którą widziałem (a sporo
    >
    > widziałem) wszędzie takie listwy były.
    >

    > Powiedzieli mi, że więcej z tym kłopotu niż pożytku i oni tego nie
    >
    > potrzebują.
    >

    > Czy faktycznie da się prosto wykonać tynki bez listew prowadzących?
    >

    > Trochę się tym martwię. Moi tynkarze albo są tak dobrzy, że tego nie

> [...]

    Da sie.
    Jak masz równie sciany to bez problemu jak troche krzywe to jak sie ma wprawe to tez
    bez problemu.
    Tu masz przyklad normy:
    http://tynkowanie-krakow.blogspot.com/2011/05/normy-
    dla-tynkow.html

    Listwy powoduja inna rzecz:
    tynk z listwą jest robiony na dwa razy czyli najpierw sciana potem rowek po listwie.
    To moze powodowac ze sciana popeka wzdluz tego rowka. Nie jest to problem ale
    niektorzy sie denerwuja z tego powodu.

    Jak chlopaki beda robic to sobie łatą (byle prostą :) ) sprawdzisz jak im wyszlo.

    I moja uwaga:
    Sciany proste maja sens tylko tam gdzie cos przy nich stoi lub na nich wisi.
    Idealnie proste sciany w pomieszczeniu ktore nie ma za duzo mebli powoduja okropne
    echo i maja tendencje do rezonowania. Moze meczyc, szczegolnie jak nie jest sie tego
    swiadomym.

    Idealnie proste sciany przydaja sie np. pod kafelki.