    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 20 Sep 2012 00:36:42 -0700 (PDT)
    Subject: Re: tynkowanie bez listew prowadzących
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 19 września 2012 18:28:22 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > "Odchylenie powierzeniu tynku od płaszczyzny i krawędzi od linii
    > prostej nie większe niż 5 mm w liczbie nie większej niż 3 na całej
    > długości łaty kontrolnej o długości 2 m."
    >
    > To jest chyba jakaś kpina -- takie ściany to sie równa, a nie
    > uznaje za wyrównane. :-) Patrząc po szcelinie, to u mnie ta
    > odchyłka "na oko" nie przekracza 0,5 mm, a robiłem sam. Na
    > listwach, oczywiście.

    Bez przesady.
    Dziś buduje sie dosyć równe sciany juz na etapie bloczków/cegieł.
    Taka norma sprawia ze nie trzeba szaleć z grubością tynku jak sie ma naprade krzywe
    sciany.

    A równiej zrobić mozna zawsze co sam właśnie potwierdzasz.
    Zresztą jak sciana równa to tynk jaki by nie był (maszynowy, reczny, wapiennyy czy
    gipsowy) to wyjdzie równo.

    U siebie robilem tynki na bardzo krzywych scianach (roznice dochodzace do 10 cm).
    I po zrobieniu nawet mniej równo niz w normie krzywizn nie widać.

    Ale tam gdzie jest jakiś blat czy kafelki to jak najbardziej warto zrobic idealnie
    prosto.

    > Jeśli tak otynkowaną ścianę uznaje się za spełniającą normy,
    > to ja też umiem tynkowac bez listew. :-D

    > 1. A chcesz mieć dobrze, czy szybko?

    Mozna miec i szybko i dobrze (równo) - bez listew. ;P

    > 2. W pomieszczeniach suchych listew nie trzeba wyciągać.

    Ja bym nie chciał mieć nic w scianach. nigdy nie wiadomo gdzie bedzie zona chciala
    szafke czy obrazek a jak sie listwa poruszy to pekniecie na cala sciane sie moze
    pojawic...

    > Niestety potwierdzam istnienie tego zjawiska. :-(
    > Można łatwo sprawdzić klaszcząc w dłonie.

    Jakis czas temu bylem w takim mieszkaniu gdzie telewizora nie dalo sie ogladac.
    akustyka taka ze nic zrozumiec sie nie dalo.
    Makabra.