  • 1. Data: 2010-07-12 18:35:38
    Temat: umywalka z betonu
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@g...pl>

    witam
    chciałbym wykonac umywalke z betonu, tylko mam kilka watpliwosci:
    - jakie składniki powinien miec beton (myslałem nad betonem w proporcjach 1:2
    lub 1:3 tak aby ładny szary kolor wyszedł ewentualnie dodanie fugi lub
    kolorantu aby uzyskac jakis odcien beżu który by pasował do płytek)
    - jaki uszczelniacz dodac do betonu
    - jakie zastosowac zbrojenie ( myslalem nad pretami fi 6mm i siatka pcv)
    - jak wykonczyc ( myslałem na kilkukrotnym pomalowaniem szkłem wodnym lub
    żywica epidian 5 szkło wodne jest dośc tanie ale czy zda egzamin przy
    zmianach temperatury? i ewentualnym zarysowaniu jakims ostrym przedmiotem?)
    - umywalka bedzie stała na szafce specjalnie pod nia zrobiona z kantówek 5x5
    wiec o ciezar sie nie obawiam

    pozdrawiam krzysztof pinczewski

  • 2. Data: 2010-07-13 09:32:41
    Temat: Re: umywalka z betonu
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Lip, 20:35, "krzysztof pinczewski"
    <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > - umywalka bedzie stała na szafce specjalnie pod nia zrobiona z kantówek 5x5

    Robiles jakiekolwiek proby?
    Bo temat ciekawy.
    Gdybym musial to bym zrobil pare kostek z betonu mieszanych recznie i
    zobaczyl jaki wyjdzie efekt.
    Moze lepiej taki beton potem przeciagnac fuga do kafelek? Kolorow
    dosyc duzo, pomieszac mozna i cosyc dobrze sie poleruje ale szkliwa
    nie mozna uzyskac.
    Malowanie szklem donym trzeba by powtarzac kare razy a i tak moze byc
    problem bo ono moze splywac. Juz zywica lepsza ale miekksza. No i
    wtedy po co ten beton w srodku, lepiej zrobic umywalke z maty szklanej
    i zywicy...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-07-13 11:17:20
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    <k...@g...pl> wrote:

    > - jakie składniki powinien miec beton (myslałem nad betonem w proporcjach 1:2
    > lub 1:3 tak aby ładny szary kolor wyszedł ewentualnie  dodanie fugi lub
    > kolorantu aby uzyskac jakis odcien beżu który by pasował do płytek)

    Proporcje OK, nie wiem natomiast, co z barwieniem betonu. Jakiś kolor
    - ok (farby w proszku?), dodawać fugi bym się trochę bał, bo diabli
    wiedzą, jak ona wpłynie na sam beton.

    > - jaki uszczelniacz dodac do betonu

    Jest mnóstwo hydrostopów i tym podobnych, coś z tego. Dobrze by było,
    gdyby to był środek poprawiający elastyczność.

> [...]
    > zmianach temperatury? i ewentualnym zarysowaniu  jakims ostrym przedmiotem?)

    Szkło wodne w ogóle się nie nadaje do wykańczania. Da szklistą
    powłokę, która będzie bieleć od wilgoci. Nie wiem, jaką metoda chcesz
    robić tą umywalkę, ale jeśli jest szansa dostępu do jej wewnętrznej
    strony przy świeżym betonie, to jak on się troszkę zetnie (jeszcze nie
    zacznie wiązać na dobre, ale stanie się już mniej plastyczny - np. po
    godzinie), posyp równomiernie całą powierzchnię cieniutką warstwą
    czystego cementu i delikatnie czymś zagładź - da to ładną szklistą i
    bardzo odporną mechanicznie powłokę na jego powierzchni. I na to można
    potem dać jakiś dwuskładnikowy lakier na bazie żywic.

    J.

  • 4. Data: 2010-07-13 15:49:10
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ptoki <s...@g...com> napisał(a):

    > Robiles jakiekolwiek proby?
    > Bo temat ciekawy.

    wylałem jak na razie dwie kostki z betonu niestety tylko jedna mogłem obejrzec
    na drugi dzien i wyszła ładna gładka od foli i praktycznie zero becherzyków
    i dziurek, a zageszczałem/ wibrowałem tylko kielenka, druga kostke obejrze
    dopiero w sobote rano a ta juz zageszczałem na pilarce tarczowej z paskiem
    klinowym ładnie sie układał beton w formie.

> [...]
    > Moze lepiej taki beton potem przeciagnac fuga do kafelek? Kolorow
    > dosyc duzo, pomieszac mozna i cosyc dobrze sie poleruje ale szkliwa

    o fudze na zewnatrz nie pomyslałem.

> [...]
    > problem bo ono moze splywac. Juz zywica lepsza ale miekksza. No i
    > wtedy po co ten beton w srodku, lepiej zrobic umywalke z maty szklanej

    to ze szkłem trzeba kilka razy to wiedziałem mi chodzi tylko aby sie beton
    nie wypłukiwał i nie barwił od czegos jak bedzie wylewane do srodka. a zywica
    tylko po to aby własnie zabezpieczyc przed woda i ewentualnym barwieniem i
    chyba najlepsza bedzie epoksydowa czy polimerowa tez moze sie nadac?

  • 5. Data: 2010-07-13 15:56:48
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Proporcje OK, nie wiem natomiast, co z barwieniem betonu. Jaki=B6 kolor
    > - ok (farby w proszku?), dodawa=E6 fugi bym si=EA troch=EA ba=B3, bo diabli
    > wiedz=B1, jak ona wp=B3ynie na sam beton.

    powiem tak jak bede miał robic to zrobie jednak jak na pierwszy raz szara
    umywalke projekt juz mam a w razie co zrobie kilka kostek z fuga i innymi
    skłądnikami aby jakies próby przeprowadzic bo i tak zapewne betonu zostanie a
    szkoda wyrzucic wiec wykorzystam go dla nauki na przyszłośc. a sa u mnie w
    sklpeie specjalne koloranty do betonu do kostki i ogolnie betonu myslałem nad
    wykorzystaniem ich ale chwilowo sa tylko jakies nieciekawe kolory.

    > Jest mn=F3stwo hydrostop=F3w i tym podobnych, co=B6 z tego. Dobrze by by=B3=
    > o,
    > gdyby to by=B3 =B6rodek poprawiaj=B1cy elastyczno=B6=E6.

    macie doswiadczenia moze z uszczelniaczami w proszku firmy ultrament ?

> [...]
    > nie
    > zacznie wi=B1za=E6 na dobre, ale stanie si=EA ju=BF mniej plastyczny - np. =
    > po
    > godzinie), posyp r=F3wnomiernie ca=B3=B1 powierzchni=EA cieniutk=B1 warstw=
    > =B1
    > czystego cementu i delikatnie czym=B6 zag=B3ad=BC - da to =B3adn=B1 szklist=
    > =B1 i
    > bardzo odporn=B1 mechanicznie pow=B3ok=EA na jego powierzchni. I na to mo=
    > =BFna
    > potem da=E6 jaki=B6 dwusk=B3adnikowy lakier na bazie =BFywic.

    dostepu do wewnatrz własnie nie bedzie bedzie tylko od zewnatrz wszystko
    bedzie wylewane w formie ze zbrojeniem z siatki pcv 15x15 mm oczko oraz drutu
    ocynkowanego 6mm bo akurat taki mam dostepny. postaram sie zrobic pełna
    dokumentacje fotograficzna dla innych i gdzies w necie umieszcze. bo
    widziałem duzo fajnych projektów wykonanych całych blatów kuchennych wraz ze
    zlewozmywakiem z betonu i cos bede myslał nad tym w przyszłosci bo troszke
    jak dla mnie blaty z płyty juz sie znudziły poza tym ja potrzebuje troszke
    szerszy jakies 70 a tego u siebie niesty nie moge dostac.

  • 6. Data: 2010-07-13 16:09:46
    Od: Marek <m...@g...com>

    <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > - umywalka bedzie stała na szafce specjalnie pod nia zrobiona z kantówek 5x5

    Czy cos takiego ?

    http://www.concretenetwork.com/concrete/sinks_vessel
    s/

    Sa dwie technologie:
    1. forma , w srodku zbrojenie z drutu stalowego i wibrowanie na stole.
    2. forma i wtrysk z pistoletu odpowiedniej-plynnej mieszanki.
    Zbrojenie wloknem szklanym AR (alkali-resistent).
    Wlokno szklane miesza sie z zaprawa w formie odcinkow 2-6 cm, a
    dodatkowo wtapia sie mate szklana, lub tkanine.

    W pierwszym przypadku masz ciezka umywalke a w drugim lekka ( max 1cm
    grubosci)

    Aby uzyskac odpowiednio gladka powierzchnie, trzeba zastosowac
    b.drobne kruszywo ( maczka kamienna).
    Przy tak drobnym kruszywie , proporcja w stosunku do cementu musi byc
    bardzo wysoka - -nawet 1:1 !!!

    Taka mieszanka, samam wsobie daje duza szczelnosc, ale mozna dodac
    jakichs uszczelniaczy ( puzzolanow), lub szkla wodnego.

    Powierzchnie najlepiej uszczelnic epoksydem w dyspersji wodnej ( bylo
    cos takiego ostatnio na grupie.), no i szlifowac...

    Juz jedna taka umywalke ( zbrojona wloknem szklanym) na probe
    zrobilem, ale nie uniknalem bledow i teraz bede dalej cwiczyl.

    PZDR
    Marek

    PS: Pochwal sie sukcesami !

  • 7. Data: 2010-07-13 18:46:54
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marek <m...@g...com> napisał(a):

    witam

    > Czy cos takiego ?
    >
    > http://www.concretenetwork.com/concrete/sinks_vessel
    s/

    włąsnie cos w tym stylu tylko chcem zrobic cos na wymiar miejsca jakie mam.

    > Sa dwie technologie:
    > 1. forma , w srodku zbrojenie z drutu stalowego i wibrowanie na stole.

    własnie bedzie to wykonane w formie

> [...]
    > Wlokno szklane miesza sie z zaprawa w formie odcinkow 2-6 cm, a
    > dodatkowo wtapia sie mate szklana, lub tkanine.

    to juz chyba nie w domowym warsztacie

    > W pierwszym przypadku masz ciezka umywalke a w drugim lekka ( max 1cm
    > grubosci)

    ja tego i tak nosic nie bede:) a duze umywalki z porcelany sa i tak ciezkie a
    jak bedzie kilka kilo wiecej to raczej nie robi roznicy szafka i tak bedzie
    dosc solidna

    > Aby uzyskac odpowiednio gladka powierzchnie, trzeba zastosowac
    > b.drobne kruszywo ( maczka kamienna).
    > Przy tak drobnym kruszywie , proporcja w stosunku do cementu musi byc
    > bardzo wysoka - -nawet 1:1 !!!

    własnie nie mam skad wziasc na razie drobnego kruszywa bede miał takie o
    ziarnach 0-3mm i planuje dodac klej do płytej on jest dosc drobny

    > Taka mieszanka, samam wsobie daje duza szczelnosc, ale mozna dodac
    > jakichs uszczelniaczy ( puzzolanow), lub szkla wodnego.

    włąsnie nie wiem czy jest sens dodawac uszczelniacze jak i tak bedzie
    smarowane to zywica szkłóo wodne ma jedna wade ze mieszanka cementu z nim
    szybko twardnieje i nie wiem czy uda mi sie dobrze zagescic aby nie było
    zadnych dziurek ani powietrza.

    > Powierzchnie najlepiej uszczelnic epoksydem w dyspersji wodnej ( bylo
    > cos takiego ostatnio na grupie.), no i szlifowac...

    a co za epoksyd bys polecał i czym szlifowa najlepiej?

    > Juz jedna taka umywalke ( zbrojona wloknem szklanym) na probe
    > zrobilem, ale nie uniknalem bledow i teraz bede dalej cwiczyl.

    a ja myslałem o wluknach polipropylenowych takich jak sie daje do posadzek
    tylko dałbym wiecej no i prety wtedy siatke pcv bym sobie odpuscił

    > PZDR
    > Marek

    również pozdrawiam
    krzysztof pinczewski

    > PS: Pochwal sie sukcesami !

    nie omieszkam oczywiscie juz cos byc moze w sobote zamieszcze jak wykonałem
    forme z czego jak zbroiłem i jak zalewałem tylko na rozszalowanie bede musiał
    czekac tydzien bo wczesniej i tak mnie nie bedzie.

  • 8. Data: 2010-07-13 19:09:49
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 13 Lip, 20:46, "krzysztof pinczewski" <k...@g...SKASUJ-
    TO.pl> wrote:
> [...]
    > forme z czego jak zbroiłem i jak zalewałem tylko na rozszalowanie bede musiał
    > czekac tydzien  bo wczesniej i tak mnie nie bedzie.

    Zywica epoksydowa w dyspersii wodnej.

    Wlokna PP zapobiegaja tylko peknieciom skurczowym.
    Wlokna szklane ( AR- odporne na srodowisko alkaliczne !!!) nie tylko
    przeciwdzialaja skurczom, ale rowniez stanowia odpowiednik zbrojenia
    stalowego - zwiekszaja wytrzymalosc materialu.

  • 9. Data: 2010-07-17 13:05:06
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > grubosci)
    >
    > Aby uzyskac odpowiednio gladka powierzchnie, trzeba zastosowac

    Czyli dochodzimy do technologii lastrico.

    > Przy tak drobnym kruszywie , proporcja w stosunku do cementu musi byc
    > bardzo wysoka - -nawet 1:1 !!!

    I żadnego odlewania - najskuteczniej jest to formować z masy półsuchej
    (choć jest to dosyć pracochłonne - wibrator nie wystarcza) tu trzeba
    zagęszczacza impulsowego (czytaj - drewnianego albo gumowego młotka...)

    --
    Darek

  • 10. Data: 2010-07-20 16:14:18
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!

    krzysztof pinczewski pisze:

    > sklpeie specjalne koloranty do betonu do kostki i ogolnie betonu myslałem nad
    > wykorzystaniem ich ale chwilowo sa tylko jakies nieciekawe kolory.

    Barwniki do betonu dają dość marne efekty ze zwykłym szarym cementem.
    Jak chcesz coś ładnego, to musisz użyć białego cementu i oczywiście
    jasnego kruszywa: - czysty, drobny piasek kwarcowy.
    Piasek można kupić zwyły i przesiać przez drobne sitko. Przy małych
    ilościach można użyć dużego sitka kuchennego, przy większych lepiej
    kupić drobną siatkę (np. taką na moskitiery) i naciągnąć na ramkę z
    listewek. Dobrze jest piasek "umyć" żeby wypłukać z niego brud - piasek
    jest często zanieczyszczony np. gliną która fatalnie paskudzi kolory.

    Pozdrawiam
    Jarek