  • 1. Data: 2010-07-12 17:11:34
    Temat: Odgłosy sąsiadów Wasze opinie
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć
    Chciałem powrócic do tematu chałasów od sąsiadów.
    Ponieważ nie mam do czego porównać to chciałem prosić Was o opinię.
    Mieszkam w bloku z lat '70 i nie wiem czy to co dochodzi do mnie od
    sąsiadów to norma czy tylko moja nadwrażliwość.
    Wcześniej też mieszkałem w bloku (z rodzicami) ale budynek był z '85 i
    tu było ekstra żadnych niechcianych dzwięków obcych.
    Nie wiem co jest przyczyną tego że tu teraz są takie odgłosy a w
    strarym miejscu zamieszkania nie było ich w ogóle, jakieś tam tylko
    drobne odgłosy z klatki jak ktoś biegł, ale to pestka w porównaniu z
    tym co jest obecnie.
    Teraz słyszę sąsiadkę jak ogląda telewizor, słychać jak sąsiad z góry
    tłucze się garnkami w zlewie
    Powiedzcie mi jak to u Was wgląda? Czy też macie "obce" dzwięki w
    domu?
    I czynm jest spowodowane to że to tak mocno przedostaje się do
    mieszkania w porównaniu z poprzednim mieszkaniem. Czy to były inne
    technologie budowy?
    Przepraszam że tak drążę temat, ale nie daje mi to spokoju i strasznie
    mnie to męczy.

  • 2. Data: 2010-07-12 17:16:40
    Temat: Re: Odgłosy sąsiadów Wasze opinie
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Najlepszym tłumikiem hałasu w mieszkaniu jest dywan. Skąd dochodzi ten
    hałas? Jak z góry to oni nie mają dywanu, jak z dołu to pewnie Ty nie masz.
    A tak poważnie to moi rodzice mieszkają w wieżowcu gdzie strop ma chyba 40cm
    i akustyka jest ok. Ja mieszkam w 4-ro piętrowym i mam poniżej 20cm i
    sąsiedzi mnie słyszą. Ja na szczęście z góry nikogo już nie mam.

    PC

  • 3. Data: 2010-07-12 20:01:45
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał

    > Mieszkam w bloku z lat '70 i nie wiem czy to co dochodzi do mnie od
    sąsiadów to norma czy tylko moja nadwrażliwość.

    Współczuję, bo cóż więcej mogę napisać?!
    Bloki mają to do siebie, że gdy sąsiad puszcza wodę w kibelku, to jest to
    słyszalne w połowie budynku.
    Ja dodatkowo miałem do czynienia z imprezowym towarzystwem za ścianą (kopali
    w ścianę nas dzielącą i wrzeszczeli, że warszawa to chuje, itp.) ale gdy
    przestali, to i tak się okazało, że słyszę o czym koleżka gada przez
    telefon. A tyle przecież mu wolno! :)
    I to wszystko zaczęło mnie dotykać po 30 latach życia w domku
    jednorodzinnym. Dlatego współczuję, bo jeśli masz tak jak ja - podwyższoną
    wrażliwość słuchu - to niestety będziesz musiał się z tym uporać czyli
    odpuścić. Pomijam tu oczywiste łamanie prawa tj. zakłócanie ciszy nocnej ale
    z sąsiadami warto żyć w zgodzie - imprezka raz na jakiś czas jest normalna,
    3 razy w tygodniu nie jest.

    Maciek.

  • 4. Data: 2010-07-12 22:11:16
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    > Powiedzcie mi jak to u Was wgląda? Czy też macie "obce" dzwięki w
    > domu?

    Mnie zawsze odrzucaly panele podlogowe. Ile razy bylem u ktoregos ze
    znajomych w nowym mieszkaniu z nowymi panelami "w salonie" trafialo mnie,
    ze sa one tak glosne - kazdy krok w twardszym obuwiu lub zrzucenie
    czegokolwiek na podloga konczylo sie donosnym dzwiekiem, ktory jak sadze byl
    rowniez za kazdym razem odczuwalny przez sasiadow.
    Byc moze wlasnie to tez jest przyczyna twoich problemow. Brak czegokolwiek
    poza telewizorem i kanapa u sasiadow powoduje, ze wiecej jest tam poglosu
    niz faktycznie generowanych dzwiekow. Tak jak wczesniej pisal PC - brak
    dywanu - czy normalnych zaslon.

    Na szczescie sam mieszkam w domku i nie mam takiego problemu, ale bedac
    zdanym na takie sasiedztwo w mieszkaniu z ktorego ciezko sie wyprowadzic
    sprobowalbym okreslic jakie czestotliwosci sa najbardziej odbierane w twoim
    pokoju. Mysle ze na poczatek jakis rejestrator cyfrwowy z dobrym mikrofonem
    i oprogramowanie do obrobki dzwieku z mozliwoscia analizy czestotliwosci
    wskazaloby, ktore dzwieki najbardziej ci dokuczaja.- bo jest ich najwiecej.

    Swoja droga, bylby to niezly business na dzisiejsze czasy - mierzenie
    uciazliwych dziwiekow w mieszkaniach i dobieranie odpowiednich "mat
    izolacyjnych" do danego problemu ;-)

    --
    F.

  • 5. Data: 2010-07-13 05:07:20
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To prawda, że ma tzw. nadwrażliwość słuchu, meczy mnie to bo każdy
    szum mi przeszkadza.
    Jest to o tyle nieznośne, ze jakis sąsiad ma stara lodówkę, w której
    strasznie hałasuje agregat i jest to delikatnie mówiąc przykre dla
    mnie.
    Prawda że nie mam dywanu, ale zamierzam załozyć, z tym ze teraz nie
    wiem czy połozyć zwykłą wykładzine czy jakiś z dłuższym włosiem,
    miękkszy.
    Założyłem an kibelek rurę odpływową elastyczna bo tak był odpływ
    zrobiony że nie dało sie na sztywnym i teraz to co leci w pionie
    przychodzi do mnie. Zastanawiam się czy można ja troche obłozyc pianką
    taką do ocieplania rur nie ta w płynie tylko taka nakładana. Ale czy
    to coś pomoże?

    W mieszkaniu nie mam zasłon tylko firanki i rolety, ale czy to możw
    wpływac no to ze od sąsiadow odglosy przechodzą.
    Mieszkanie jest specyficznie ułozone bo po obu stronach pokoju są
    sąsiedzi. Udało mi się od jednych obstwić szafami i może jak je
    zapcham jakimis rzeczami to od jednej sie odgrodzę, lecz po drugiej
    stronie mam łóżko a za ścianą sąsiadka TV, który jest słyszalny.

    Najgorzej z sąsiadami od góry, bo to co roia w kuchni strasznie się
    przenosi. Jako takich rozmów nie słychać, lecz cokolwiek włożą do
    zlewu to jak walenie w podłogę.

    Cały mój problem w tym, że nie zabardzo moge zmienic mieszkanie, na
    jego wybór tez nie miałem wpływu, tzw. stan zastany, a przeprowadzic
    się tu trzeba bo mam troche tych lat i z rodzicami nie moge mieszkać.

    Serio nie wiem co robić, jak się do tego przyzwyczaić? Nie mówiąc już
    je mam obok sąsiada na pietrze, ktory delikatnie mówiąc ma coś z
    głową, o wszystko sie kłóci, i próbuje wprowadzic dominacje. Zresztą
    pisałem ostatio o tym jak chcial mnie zmusic do pomalowania moich
    drzwi bo kolor kłóci sie z jego wizją klatki.
    Nie ma doświadczenia z takimi ludzmi i nawet nie wiem co zrobić jak
    następnym razem zachaczy mnie i znów poruszy temat? Nie jestm kłótliwy
    i jak się z nim zetnę to bedę miał jakis niesmak, że mieszkam na
    jednym pietrze z kim takim, do którego czuje odrazę?

    Nie wiem, po prostu nie wiem? Sorka za żale ale chciałbym jakieś
    opinie Wasze, może coś mi to pomoże.

  • 6. Data: 2010-07-13 08:59:01
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
[...]

    Wszystko jest uzaleznione od konstrukcji budynku.

  • 7. Data: 2010-07-13 18:46:25
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Zlikwidowałem tzw meblościankę i byłem w szoku jak wszystko co sąsiedzkie jest
    słyszalne:-(
    Wniosek- meblościanki/segmenty świetnie wytłumiają sąsiadów

    Więc poświeciłem 5cm pokoju wstawiłem ściankę z płyt GK, pod nią powiesiłem 3 stare
    dywany
    (arrasowo), luzy dopełniłem wełną mineralną.
    TV, kichanie, gadanie etc zniknęły jak ręką odjął.

  • 8. Data: 2010-07-14 09:31:57
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A możesz mi coś więcej opisac jak to zrobiłeś? Jak mocowałeś płyty G-K
    do czego, jak powiesiłes dywan. Czy płyty sa od sufitu do podłogi i
    jak to wygląda przy suficie i podłodze?

  • 9. Data: 2010-07-14 14:12:17
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

    Witam!

    Niezla izolacja akustyczna (i w miare tania) moze byc wyklejenie sciany 5cm
    styropianem. Do tego zastawienie jej mebloscianka lub biblioteka i halas
    powinien sie wyraznie zmniejszyc.
    Sprobuj wybadac, czy sasiadom tez takie odglosy przeszkadzaja. Idealnie
    byloby dogadac sie z nimi zeby zrobili to samo u siebie, bylaby podwojna
    izolacja.

    Nie wiem czy patent ze styropianem sprawdzilby sie w przypadku sufitu, moze
    wypowie sie ktos kompetentny.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-07-14 16:29:34
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-07-14 11:31, slawek7 pisze:
    > A możesz mi coś więcej opisac jak to zrobiłeś? Jak mocowałeś płyty G-K
    > do czego, jak powiesiłes dywan. Czy płyty sa od sufitu do podłogi i
    > jak to wygląda przy suficie i podłodze?
    Banalnie i po chamsku, oprócz wykończenia;-)

    Jeden trzyma kawałek dywanu max przy suficie, drugi go przewierca wiertłem 6mm i w
    ścianę, po czym
    szybko kołek i wkręt szybkiego montażu. Te same czynności co około metr.
    Dywan wisi swobodnie.Ciężki ale odporny.Nie podarł się.Ja znalazłem 3 zbędne, więc
    gdzieniegdzie
    wiszą na zakładkę.Powiesiłem włosiem w kierunku dźwieków- moze to mieć znaczenie:-)

    Wcześniej zrobiłem z profila U 27mm ramkę do mocowania płyt GK na podłodze, ścianach
    i suficie, max
    blisko ściany sąsiada.Przykręciłem je poprzez gumę/gąbkę tłumiącą drgania- w
    Castoramach i Obi
    mają.Nadmiar dywanów odciąłem nożem.Potem powtykałem pionowo profile bodajże UD 60mm
    tak jak
    technologia montażu płyt GK wymaga.Przestrzeń ok. 3cm od dywanów do płyt uzupełniłem
    wełną mineralną.

    Po montażu płyt, wywierciłem kilka otworów przez które wpuściłem na wszelki wypadek
    dość sporo
    środków owadobójczych w zamkniętą przestrzeń.