eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieuszczelnienie dziury nad junkersem - czy to jest bezpieczne rozwiązanie? (zdjęcia) › Re: uszczelnienie dziury nad junkersem - czy to jest bezpieczne rozwiązanie? (zdjęcia)
    Subject: Re: uszczelnienie dziury nad junkersem - czy to jest bezpieczne
    rozwiązanie? (zdjęcia)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 3 May 2016 23:14:48 +0200

    W dniu 2016-05-03 o 21:39, p...@g...com pisze:
    > dzięki za odpowiedź, spodziewałem się tego :)
    >
    > cholera, mieszkam kątem u babci, narzeczona u mamy a remont jest opóźniony już o
    miesiąc. lepiej dłużej poczekać niż mieć pożar pod sufitem albo groźbę zaczadzenia.
    jutro czeka mnie poważna rozmowa z budowlańcem.

    > jeszcze raz dzięki!

    Jeszcze takie małe uwagi.

    Z tego co widzę tą rurę masz zamontowaną źle, bo jest dokładnie poziomo,
    a to jest błąd i przy najbliższym przeglądzie kominiarz to zakwestionuje.

    Rura spalinowa musi być nachylona co najmniej 3% (o ile dobrze
    pamiętam). Powinna się lekko wznosić pod kątem od piecyka coraz wyżej
    do otworu w kominie.

    Nachylenie 3% to różnica poziomów 3cm na długości rury 1m.

    Poza tym wszystkie kielichy i łączenia muszą być uszczelnione
    uszczelniaczem wysokotemperaturowym np. silikon wysokotemperaturowy.

    Ponadto kominiarz może też zakwestionować kierunek zamontowania
    kielichów rur.

    Tak jak masz zamontowane rury, montuje się systemy kominowe posiadające
    uszczelki. Natomiast systemy bez uszczelek montuje się kielichem w dół,
    czyli na odwrót jak u Ciebie. Chodzi o to, żeby w razie rozszczelnienia
    połączenia, spaliny nie wydostawały się na zewnątrz bokiem przy kielichu.

    Instalację gazową masz wykonaną systemem rur zaprasowywanych, ale czy
    dobrze widzę, że pod samym piecykiem są zaprasowywane złączki stalowe,
    ocynkowane? Złączki stalowe wyglądają identycznie, ale mają kolor
    srebrny? Jeżeli tam są takie złączki to jest źle, bo są to złączki do
    CO, które nie nadają się do gazu. Do gazu stosuje się specjalne złączki
    z atestem.

    Poza tym te podejścia pod piecykiem to taka prowizorka. O wiele ładniej
    by było, gdyby zamontował tam kolana z łapą, schowane pod tynkiem.

    Zobacz sobie jak ja to robię: http://imgur.com/EZzdxXL

    W moim przypadku zawory są schowane pod piecykiem za drzwiczkami
    wypełnionymi płytkami. Widać tylko aluminiową ramkę drzwiczek. Po
    delikatnym wciśnięciu drzwiczek, drzwiczki się otwierają. Za tymi
    drzwiczkami są schowane wszystkie zawory wodne, wodomierz, filtry i
    zawór gazowy.

    Do podłączeń nie używam wężyków gumowych, które lubią pękać. Stosuję
    rurki karbowane ze stali nierdzewnej. Po lewej jest specjalna rurka
    gazowa ze stali nierdzewnej z plastikową powłoką w żółtym kolorze.

    P.S. Zdjęcie jest nieco pokrzywione, bo jest to wycinek zdjęcia
    panoramicznego, które było składane z wielu zdjęć przez program w
    telefonie komórkowym.